نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
پرسپولیسی‌ها حق به جانب صحبت می‌کنند و دست پیش را گرفته‌اند/ یک نفر جوگیر شد و گفت استقلال در مشهد بازی می‌کند!/ مگر استقلال در دوره مجیدی به هر تیم ۵ گل می‌زد؟
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

صمد مرفاوی سرمربی اسبق استقلال گفت: من هیچ وقت مقابل هواداران پرسپولیس قرار نگرفته‌ام و همیشه احترام این دوستان را نگه داشته‌ام.

صمد مرفاوی در گفتگو با خبرورزشی معتقد است استقلال حتی اگر شده بدون تماشاگر بازی کند اما دیدارهای خانگی خود را خارج از تهران برگزار نکند. مصاحبه مرفاوی را در ادامه می خوانید:

شرایط استقلال فعلاً آرام است و خبری از تقابل جواد نکونام و علی خطیر نیست. به نظرتان این آرامش دائمی خواهد بود یا موقتی است؟
اینکه آرامش مذکور دائمی است یا موقتی بستگی به عملکرد طرفین دارد. آقای نکونام خواسته‌هایی دارد و کادر مدیریتی هم شرایطی را مدنظر قرار می‌دهند. به هر حال تا وقتی تیم خوب نتیجه بگیرد، وضعیت مناسب است. الان کادرفنی تمرینات مناسبی را برای تیم مد نظر قرار داده و از نظر نتیجه‌گیری اوضاع خوشبختانه خوب است. در این وضعیت باید پشتیبانی خوبی نیز توسط باشگاه انجام شود تا استقلال هفته به هفته بهتر شود. فراموش نکنیم دربی در پیش است و همه بازیکنان و مربیان باید در نهایت آرامش ذهنی روی آن متمرکز شوند. 

در مورد بحث نتیجه‌گیری، گروهی از پیشکسوتان معتقدند اصلاً ایرادی ندارد که استقلال بازی‌هایش را با اختلاف گل کم پیروز می‌شود ولی برخی نیز تاکید می‌کنند که این تیم باید تهاجمی‌تر بازی کند. شما طرفدار کدام نظریه هستید؟
نتیجه‌گیری مهم است. اینکه استقلال یک بر صفر ببرد یا با اختلاف ۵ گل پیروز شود از بابت کسب ۳ امتیاز اهمیتی ندارد چون با هر نتیجه‌ای که ببری همان سه امتیاز را می‌دهند. البته طبیعی است که همه دوست داریم استقلال را قوی‌تر و مقتدرتر ببینیم اما شما تصور کنید در طول یک بازی هزار پاس رد و بدل کنید و مالکیت توپ هم تا حد زیادی برای تیم شما باشد اما مسابقه را ببازید، خوب چه اتفاقی رخ می‌دهد جز اینکه تیم به بحران برود؟! مگر استقلال در دوره سرمربیگری فرهاد مجیدی به هر حریفش ۵ گل می‌زد؟ در آن مقطع هم استقلال همینطوری می‌برد و در نهایت توانست با اقتدار و بدون حتی یک شکست مقام قهرمانی لیگ برتر را کسب کند. فصل گذشته دیدیم که استقلال صاحب بهترین خط حمله شد اما نه قهرمانی لیگ برتر را به دست آورد و نه در جام حذفی قهرمان شد به همین خاطر به آقای نکونام می‌گویم که شما فرمانده استقلال هستی و خودت تصمیم می‌گیری بنابراین حواست به نظریه‌ها و تفکرات دیگران نباشد و هر تصمیمی که خودت فکر می‌کنی برای تیمت درست است، عملی کن.

بحث فصل قبل و ریکاردو ساپینتو مطرح شد. حالا خیلی ها حالا به این نتیجه رسیده‌اند که اگر در فصل گذشته هم یکی مثل جواد نکونام یا فرهاد مجیدی سرمربی استقلال می‌شد، این تیم بهتر نتیجه می‌گرفت و یکی از دو کاپ قهرمانی را با هزینه کمتری به دست می‌آورد اما حالا نه تنها جام نگرفته بلکه میلیاردها تومان هم بدهی داریم.
استقلال تاوان اشتباهات خودش را می‌دهد رفتار و اخلاق ریکاردو ساپینتو اصلاً قابل قبول نبود و اگر یک مربی ایرانی چنین رفتاری را انجام می‌داد شاید تا آخر عمر از مربیگری محروم می‌شد. من به هیچکس تهمت نمی‌زنم اما به هر حال دستمزد سرمربی خارجی دلاری پرداخت می‌شود و بازار خوبی فراهم می‌شود که.... الان ریکاردو ساپینتو از استقلال شکایت کرده و حکم گرفته است، این پول از حساب چه کسی پرداخت می‌شود؟ از حساب استقلال و در نهایت بیت المال ایران. آنهایی که ریکاردوساپینتو را به ایران آوردند به ضررش فکر نکردند. برخی از آقایان ادعای مدیریت هم می‌کنند اما حالا استقلال و در واقع بودجه جاری کشور باید ضرر انتخاب چنین مربی را بدهد.

پرسپولیسی‌ها حق به جانب صحبت می‌کنند و دست پیش را گرفته‌اند/ یک نفر جوگیر شد و گفت استقلال در مشهد بازی می‌کند!/ مگر استقلال در دوره مجیدی به هر تیم ۵ گل می‌زد؟

با توجه به وضعیت ورزشگاه آزادی الان صحبت بر سر این است که استقلال طی چند ماه آینده دیدارهای خانگی خود را در مشهد برگزار کند. این اتفاق باعث افزایش سفرهای تیم می‌شود به نظرتان قضیه به استقلال لطمه نخواهد زد؟
اگر به خاطر داشته باشید نساجی مازندران هم چند فصل قبل همین ماجرا را داشت و جدا از بازی‌های خارج از خانه،  تیم برای مسابقات خانگی خودش هم مسافرت می‌کرد و اتفاقاً به همین مشهد می‌رفت و در نهایت دیدیم سفرهای متعدد به نساجی لطمه زد. از بعد معنوی قطعاً بازی کردن در مشهد و زیارت امام رضا(ع) برای هر تیمی ارززشمند است و این مسئله را اصلاً کتمان نمی‌کنم اما فراموش نکنیم که شهر مشهد موقعیت کوهستانی دارد و به زودی زمستان سخت و بارش برف در آنجا آغاز خواهد شد. این مسئله قطعاً برای استقلال دردسرساز است و از طرف دیگر پروازهای متعدد و مسافرت‌های طولانی هم بازیکنان و مربیان را فرسوده می‌کند. استقلال باید تصمیم عاقلانه‌تری بگیرد و به نظر من حتی اگر شده بدون تماشاچی هم بازی کند دیدارهایش را در تهران انجام بدهد.

و اگر قرار بر برگزاری بازی‌هایش در خارج از پایتخت باشد چطور؟
اولویت اول باید تهران باشد اما اگر به هر حال به این نتیجه رسیدند که خارج از تهران بازی کنند،به نظرم اهواز برای استقلال بهتر از مشهد است چون جواد نکونام آنجا را خوب می‌شناسد و وضعیت جوی این شهر هم تا فروردین ماه به گونه‌ای است که سرما استقلالی‌ها را اذیت نمی‌کند.سرمربی محترم استقلال باید در این مورد همه جوانب را مد نظر قرار بدهد و تصمیم بگیرد. یک نفر در تلویزیون جوگیر شد و گفت استقلال در مشهد بازی می‌کند. نباید از روی هیجان تصمیم گرفت بلکه باید اجازه داد کادر فنی در نهایت به بهترین تدبیر ممکن برسند.

برسیم به ماجرای  اتفاقات داوری و اعتراض هواداران و بازیکنان استقلال نسبت به عملکرد داوران در دیدارهای پرسپولیس...
من هیچ وقت مقابل هواداران پرسپولیس قرار نگرفته‌ام و همیشه احترام این دوستان را نگه داشته‌ام. این بحث‌ها هم فنی است و اصلاً جنبه دیگری ندارد. یک اتفاقاتی افتاده ولی پرسپولیسی‌ها به نوعی دست پیش را می‌گیرند و صحبت‌های حق به جانب می‌کنند. یک اتفاقاتی افتاده و خودشان هم باید قبول کنند اما وقتی مدیرعامل پرسپولیس در تلویزیون آنگونه صحبت می‌کند من ترجیح می‌دهم دیگر حرفی نزنم. 

میرشاد ماجدی به عنوان رئیس هیئت فوتبال تهران انتخاب شد و البته قبل از انتخابات حاشیه‌هایی هم به وجود آمد.
اول اینکه به میرشاد ماجدی تبریک می‌گویم چون  واقعاً از جنس فوتبال تلقی می‌شود. او هم کار مدیریت کرده و هم بازیکن بوده است. امیدوارم آقای ماجدی بتواند فوتبال تهران را متحول کند اما اینطور که شنیدم فرصت کمی دارد. به نظرم ۱۸ ماه فرصت زیادی برای تحول نیست و حضورش باید تداوم داشته باشد. البته یکسری حواشی هم قبل از انتخابات در موردش ایجاد شد پیرامون بحث انتخاب من به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان باید بگویم من با آقای ماجدی همبازی بودم اما ایشان من را به عنوان سرمربی انتخاب نکرد بلکه  کمیته فنی صدایم کرد و در نهایت پس از مطالعه برنامه من، حکم سرمربیگری ام صادر شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • Hamid IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    خودت حرف نزدی ولی سکوتت در مقابل هوچیگری علیه پرسپولیس یعنی تایید کردی درویش جواب هجمه های شماها رو داده تو این ده سال گذشته یبار قهرمان شدید داوران تا تونستنن پنالتی گرفتن براتون حالا بشینیم همون سال حساب کنیم تا متوجه بشید !؟ همون سال هم فقط نق میزدید هی داوران بنفعتون بودن واقعا وقتی اینجور در مورد اشتباهات داوری صحبت میکنید اومدیم بازی بعدی رو با اشتباه داور بردید چه جوابی میدی !؟ یعنی ما هم باید اینجور هوچیگری کنیم یبار پیشکسوتان پرسپولیس در مورد اشتباه داوری حرفی نزدن ولی هر موقع اشتباهی بنفع پرسپولیس میشه شماها و هواداران شماها سردمدار نق زدن هستید واقعا مگر پرسپولیس داوران رو انتخاب میکنه !؟ اصلا اشتباه داور چه ربطی به پرسپولیس دارید !؟ اسم خودتون و هم میزارید پیشکسوت و هوادار فوتبال و غیره طوری حرف میزنید انگار پرسپولیس در پر قو خوابیده اینهمه مشکلات ریز و درشت داره چرا !؟ ولی خب تمام این حرف ها بخاطر گلات قهرمانی پرسپولیس است و اگه فکر میکنید چیزی نصیب پرسپولیس شده همه ارزونی خودتون 🤷‍♂️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
    • حرف حق IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      آقا صمد انسان با شخصیت ومتدینی هست ایشان درست فرمودند اگر قرار بر بازی خارج ازتهران باشد بهترین مکان اهواز هست چون هم هوای خوب ومطلوبی دارد وهم اینکه ۹۹درصد طرفدار استقلال بااصالت هستند شما ببینید در خوزستان کلی استقلال داریم استقلال ملاثاتی استقلال خوزستان ،دیهیم اهواز ،استقلال بهبهان کل خوزستان آبیته البته شهر مقدس مشهد هم اکثرا استقلالی‌ها تشکیل می دهند همانطور که آقا صمد گفتند سرما اذیت کننده ایی دارد واز تجربه نساجی هم باید درس گرفت
    • لنگ بیخاصیت IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
      همیشه لنگیها زیر تیترهای استقلال ظاهر می شوند این بزرگی استقلال را می رساند که اینقدر دشمن دارد بگدار برای خودشون اراجیف ببافند این جماعت لنگپرست
    • CHao IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      اون جمله که گفتی اومدید بازی بعدی رو با اشتباه داور بردید جواب کیسه از حالا معلومه چیه فوری کیسه کشا میگن پرسپولیس به داور گفته به نفع کیسه بگیره که دیگه نگن داور به نفع پرسپولیس میگیره
  • دامون IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    صمد آقا هم زبون وا کرده؟ خب شکر خدا
  • رضایاک اصلی۹ IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
    کیسه کشا چرا اینطوری مصاحبه میکنن!!! فقط پرسپولیس پرسپولیس میکنن
    • مجتبی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      اتفاقا اصلا اسم شما لنگیا رو نیورد و در جواب سوال آخر که در مورد تیم پیروزی هست گفت سکوت میکنم. توی این چند سال همیشه شرایط شروع خوب واسه لنگیا رو فراهم کردن تا تو حاشیه نرن .امسال هم مستثنی نیت و دیگه واسه همه تیم‌ها عادی شده
  • گنجی. با منطق IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    هردولتی که سرکارمیاداعضای آن قرمزباشندتوکوچه پرسپولیس هرروزعروسیه. اگر دولت طرفدار استقلال باشدمکان عروسی عضو میشه حالا شانس زده توچندسال گذشته دولت پرسپولیسی بود بقیه حرفه
  • هوادار پرسپولیس IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
    خوب طبیعی است که پرسپولیس می‌بایست در آزادی بازی کند حق تفدم با تیمی هست که هواداران بیشتری دارد. تیمی که چندين سال هست قهرمان شده تیم پرمدعا استقلال را در عرض يک هفته دوبار شکست داده سه قهرمانی در یک سال آورده است. خوب خصوصيات مثبت استقلال چیست که ما نمیدانیم واز همه مهمتر در آسیا حضور دارد. واز همه مهمتر سرور تیمهای ایرانی مخصوصا استقلال میباشد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی