نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
استراحتگاه بین شهری در چین
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از نشانه‌های توسعه در جوامع امروزی یکی همین است که امکانات دیگر در شهرهای بزرگ یا پایتخت‌ها متمرکز نیست. حتی در دورافتاده‌ترین نقاط یک کشور نیز مردم از شرایط یکسانی با پایتخت برخوردارند.

حاشیه‌نگاری خبرنگار اعزامی خبرورزشی به هانگژو؛ اگر می‌خواهید میزان پیشرفت یک کشور را اندازه بگیرید نباید در شهرهای بزرگ و در دل محله‌های گران‌قیمت به دنبال آن باشید. حتی در ضعیف‌ترین کشورها به لحاظ اقتصادی و در بسته‌ترین جوامع از نظر توسعه، در پایتخت محلات گران‌قیمتی هست با هتل‌های شیک، خیابان‌های زیبا و مردمان مرفه! اما کافی است از شهر بیرون بروید و از دیدن استراحتگاه‌های بین شهری متوجه حقیقت بشوید. این‌که جاده‌ها چه کیفیتی دارند، نوع رانندگی چگونه است، پمپ ‌بنزین‌ها چه شکلی دارد و فروشگاه‌ها و هتل‌ها و پارکینگ‌ها و سایر موارد...

در چین وقتی وارد یک استراحتگاه بین دو شهر می‌شوید انگار وارد یک پارک بزرگ و مجهز شده‌اید که همه‌چیز را یک‌جا کنار هم دارد. اولین چیزی که به چشم هر بیننده‌ای می‌آید نظافت و نظم موجود است. کوچکترین آشغالی روی زمین نیست، کسی صدای بوق نمی‌شنود و هیچ آلودگی در هوا وجود ندارد.

جایگاه شارژ خودروی برقی

این‌جا تعداد پمپ‌بنزین‌ها بسیار محدود است چرا که ۱۰۰ درصد موتورسیکلت‌ها و بیش از ۸۰ درصد اتومبیل‌ها برقی هستند و پمپ مخصوص خود دارند. در این تصویر این پمپ‌ها را می‌بینید، دیرک‌هایی مستطیل شکل و باریک که از نظر فرم و شکل استفاده کاملا شبیه پمپ‌بنزین‌های خودمان هستند. شلنگ و دستگیره دارند و باک ماشین‌های برقی هم مثل ماشین‌های خودمان است؛ اما نگاه کنید که چقدر خلوت و بدون هیچ‌گونه صف! در داخل اقامتگاه‌ها نیز که همه‌چیز از تمیزی و نظم برق می‌زند. اصلا وقتی در جاده و خیابان همه‌چیز تمیز است مشخص است که در داخل خانه یا محل کار یا هتل شرایط به چه صورت خواهد بود.

اگر این سبک گزارش را پسندیدید، پیشنهاد می‌کنیم:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    بعد از دیدن ویدئوهای زیادی که افراد از گردش و گذارشون توسط اتومبیل و یا پیاده در شهرهای مختلف دنیا توی یوتیوب میگذارن ، رسیدم به دیدن شهرهای چین . واقعا حیرت برانگیز بودن ! شهرهایی مدرن ، بسیار تمیز ، آرام ، نورپردازیهای بسیار در شب ، وجود ماشینهای روز دنیا ( هم مدلهای اروپایی و هم ماشینهای چینی ) ، و زندگی آزاد اجتماعی و نرمال و شاد مردم . البته به جز آزادیهای سیاسی . تصور مردم ایران از کشورها با اون چیزی که وجود داره ، زمین تا آسمون فرق داره . چین یک تمدن بسیار قدیمی هست البته مانند سایر تمدنها دوران افولی هم داشته ولی دوباره به اوج رسیده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی