نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
غیبت این بازیکن خیلی به نفع استقلال است/ آثار دعوای نکونام و گل‌محمدی در دربی مشخص می‌شود/ شاید با آمدن کمک‌داور ویدیویی منافع بعضی تیم‌ها به خطر می‌افتد!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مدیر فنی اسبق استقلال با صراحت می‌گوید قضیه تقابل جواد نکونام و یحیی گل محمدی باید هرچه سریع‌تر جمع شود.

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال درباره وضعیت این روزهای آبی ها و مشکل به وجود آمده میان نکونام و گل محمدی، با خبرورزشی مصاحبه‌ای انجام داد که در ادامه می‌خوانید:

برای سوال اول از منصورخان پورحیدری شروع کنیم. پدر معنوی استقلال که چهار دهه آبان سالگرد درگذشت اوست.
جای منصور خان پورحیدری واقعاً خالیست به خصوص که این روزها که استقلال به شدت نیازمند به این بزرگان است البته پیشکسوتان قابل احترام زیادی در باشگاه داریم اما منصور خان و ناصر حجازی چیزی دیگر بودند. پورحیدری منهای مسائل فنی و افتخاراتی که برای باشگاه استقلال کسب کرده، شخصیتی داشت که به جهت معنوی نیز همیشه جای خالی او احساس می‌شود. او در سال‌های حضور پر خیر و برکتش در استقلال منشا اثرات خیر و مثبت فراوانی بوده است و جا دارد بار دیگر به خانواده او تسلیت عرض کنم. شخصاً جدا از رابطه استاد شاگردی، ارتباط خانوادگی نزدیکی با ایشان داشته و روزهای تلخ و شیرین زیادی را به اتفاق هم پشت سر گذاشته‌ایم.

خاطره خاصی از منصورخان مد نظرتان هست که برایمان بازگو کنید؟
با او همیشه خاطرات خوبی داشته‌ایم سال‌ها برای او و استقلال بازی کرده و پس از آن نیز سال‌ها در کادرفنی استقلال افتخار همراهی ایشان را داشتم. اما سال‌های آخر که بیماری ایشان هر روز بیشتر پیشرفت می‌کرد روزهای تلخی را در کنار ایشان پشت سر گذاشته‌ایم و نکته جالب آنکه در آن روزهای سخت نیز با تکیه بر عصا برای استقلال از پا ننشسته و همواره به دنبال رتق و فتق امور باشگاه بودند و  در نهایت تاسف او را از دست دادیم.

نظرتان در خصوص درگیری‌های لفظی جواد نکونام و یحیی گل محمدی چیست؟
من خیلی دوست ندارم به این موضوع ورود کنم. خیلی بد است اینگونه اتفاقات در حالی که در فوتبال جهان شاهد آن هستیم که چقدر بزرگان فوتبال به همدیگر احترام می‌گذارند. اصلاً نمی‌خوام بگویم کدام یک از دو طرف دعوا مقصر هستند چرا که اساساً این کار کار پسندیده‌ای نیست و ادامه این ماجرا بی‌شک به هواداران و سکوهای ورزشگاه کشیده می شود و با این شرایط قطعاً در دربی پیش رو اثرات آن را شاهد خواهیم بود. به نظر من بزرگان استقلال و پرسپولیس باید به این ماجرا ورود کنند نه آنکه پای بازیکنان دو تیم به این ماجرا باز شود. در هر صورت از این اتفاق ناراحتم و صورت خوشی ندارد که به جای احترام به یکدیگر به هتاکی همدیگر بپردازیم امیدوارم هرچه زودتر این ماجرا به بهترین شکل ممکن جمع شود.

قبل از دیدار استقلال و شمس آذر نیز شاهد اظهار نظر سرمربیان دو تیم علیه همدیگر بوده‌ایم. فکر نمی‌کنید این گونه مشاجرات لفظی بر عملکرد تیم‌ها تاثیر می‌گذارد؟
طبیعی است که اینگونه اتفاقات روی ذهن کادر فنی تاثیرگذار خواهد بود. من معتقدم هر سرمربی باید روی بازی پیش رو و آنالیز و چیدمان و تمرین تیمش برای بازی آینده باشد.

بازی دو تیم مقابل همدیگر را چطور دیدید؟
قبل از برگزاری این دیدار هم گفته بودم کار استقلال سخت است چرا که شمس آذر تیمی جوان دونده و با انگیزه است که مقابل بزرگان به دنبال اثبات شایستگی‌های خود است. شمس آذر در دو هفته گذشته نیز توانسته فولاد و تراکتور را با پیروزی پشت سر بگذارد و اساساً باید گفت تیم‌هایی که از دست اول به لیگ برتر می‌آیند با انگیزه هرچه بیشتر مقابل های بزرگ صف‌آرایی می‌کنند. متاسفانه دو امتیاز ارزشمند را ن بازی از دست داده‌ایم در حالی که دیگر تیم‌ها به نفع ما نتیجه گرفته بودند اگر می‌بردیم با آرامش خاطر بیشتری را ادامه می‌دادیم.

بحث انتقاد از داوری این روزها حسابی داغ است. از عملکرد داوران برایمان بگویید.
من بارها در خصوص داوری و عملکرد آنان صحبت کردم و باز هم می‌گویم ما به کسی شک نداریم. آنها هم انسان هستند و ممکن است اشتباه کنند اما این هفته‌ها تمام تیم‌ها چه بازنده و چه برنده به عملکرد داوران اعتراض دارند. امروز هم شنیدم آقای افشاریان خودش اعلام کرده که داوری‌ها ایراداتی دارد و نمی‌دانم چرا در این میان سیستم v.a.rرا وارد نمی‌کنند تا فشار از روی همه برداشته شود؟ الان دیگر کشور عراق با آن همه مشکلاتش از این سیستم بهره می‌برد اما ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم! الان آقای تاج می‌گوید دو دستگاه را وارد کرده ایم. با این شرایط حق از حقدار گرفته می‌شود و جالب اینکه نتایج نیست تغییر نمی‌کند. آخر فصل یک پرچم اشتباه تکلیف قهرمانی را تغییر می‌دهد و هیچکس نیز پاسخگوی ظلمی که به تیم‌ها در خصوص اشتباهات داوری شده است نیست. در میان این همه هزینه‌ها خب یک بار هم v a.r بیاوریدا ماجرا را پایان دهید. جالب اینکه تنها تیم‌های بالای جدول از این ماجرا ناراحت نیستند بلکه دادتیم‌های پایین جدولی نیز از این اشتباهات داوری بلند شده است. امروز سقوط به دسته پایین‌تر و بازگشت  به لیگ برتر کار بسیار سختی شده است و خدا را خوش نمی‌آید در حق بعضی تیم‌ها اجحاف شود. یک چیز جالب برایتان بگویم.

بفرمایید.
کمیته انضباطی بیش از ۵۰ میلیارد از تخلفات و جرایم تیم‌ها کشف درآمد کرده خب بیایید این پول را برای آوردنv.a.r استفاده کنید دیگر. با این شرایط  شک می‌کند شاید مسائلی است که ما بی‌خبریم و یا آنکه با آمدن این سیستم فوتبال ما منافع بعضی تیم‌ها به خطر می‌افتد.

ارزیابی شما از بازی استقلال و تراکتور چیست؟
تراکتور تیم بسیار خوبی است که از بازیکنان و سرمربی با تجربه‌ای بهره‌مند است اما این تیم گاهاً نتایج لازم را نمی‌گیرد که می‌توان آن را پای جذابیت‌های فوتبال گذاشت و قرار نیست همیشه تیمی که بهتر است برنده میدان باشد. آنچه مشخص است دیگر امروز دیگر هیچ بازی نیست و همانطور که شاهد هستید گاهاً تیم‌هایی که ۱۰ نفره می‌شوند نیز مقابل بزرگان نتیجه می‌گیرند. دیدار آبی پوشان مقابل تراکتور بی شک یک بازی سخت می‌باشد که در این میان غیبت ریکاردو آلوز به دلیل محرومیت یک امتیاز مثبت برای استقلال محسوب می‌شود. بازیکنی با کیفیت ریکاردو آلوز سال‌ها در فوتبال ایران حضور نداشته و با دیدن بازی‌های او یاد اوج نمایش مجتبی جباری و علی کریمی می‌افتیم. در مجموع استقلال در این بازی نیازمند کسب سه امتیاز بازی است تا فاصله خود را با دیگر رقبا حفظ و بلکه بیشتر کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • 6 IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    کیسه ها ذوقمرگند که یک بازیکن تراختور نیست. حقارت تا کی
    • میلاد IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
      خدمت اقای فریبا و الاستقلالیها باید گفت که طبق گفته فدراسیون و سازمان لیگ تنها باشگاهی که رسما با امدن var مخالفت کرده باشگاه الاستقلال هستش
  • اس اس IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    جوک سال
  • محسن IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    اگر وار بود بازی های پرسپولیس با ذوب وگل گهر و صنعت
  • بهنام IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    اولآ که یادت باشه بزرگترین شکست تراکتور را استقلال رقم زده دومآ این رو بدون که ایران فقط و فقط به خاطر تیم حکومتی شماست که var را وارد این مملکت نمیکنن به خدا اگر باشه ، شماها حرفی برای گفتن ندارید . با خودت یه حساب کتاب بکنی متوجه میشی اگر بود که الآن جای شما با شمس آذر جا به جا بود
  • کیان IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    اگر از اول فصل var بود امروز پرسپولیس با هفت امتیاز در پایین جدول دست و پا می زد و استقلال با لیست و شش امتیاز در صد جدول یکه تازی می کرد اون لنگی که می گوید تنها باشگاهی که مخالف var بوده استقلال است توهم زده به این لنگی توصیه می کنم شیشه و کریستال زوال عقل می آورد پس برو ترک کن تا توهم نزنی
  • علی IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    جان مادرت بی خیال اظهار نظر شو .همیشه مثل آدم خنثی حرف میزنه. اول فصل تفسیر میکرد توی خط دروازه حسینی داریم توی دفاع فلانی و فلانی داریم خط هافبک این و اون هستم اون جلو .. همیشه دنبال اینکه دعوتش کنن به جلسه و حرفی بزنه .کی قرار بیخیال بشه معلوم نیست
  • مام وطن IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    استقلال که با var مخالفت کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی