نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
کریستیانو رونالدو
منبع: Goal
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

کریستیانو رونالدو یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های تاریخ فوتبال است و آمار گل‌زنی فوق‌العاده‌ای دارد و در طول مسیر باشکوهش رکوردهای زیادی را شکست.

کریستیانو رونالدو و گل‌ها مترادف یکدیگر هستند و او معیاری برای هر مهاجم جوانی است که می‌خواهد بازیکن بزرگی شود. اسطوره پرتغالی در طول ۲۰ سال دوران حرفه‌ای خود در هر جایی که بازی می‌کرد رکوردها را جابه‌جا کرده و حتی در ۳۸ سالگی نیز به همین کار ادامه می‌دهد. در حالی که رونالدو در درجه اول به خاطر حضور در رئال مادرید و منچستریونایتد مشهور است، در بازی برای یوونتوس و اسپورتینگ نیز درخشید و اکنون با النصر در خاورمیانه نیز کولاک به پا می‌کند. رقابت او با لیونل مسی در دهه گذشته کل فوتبال را ارتقا داد و نمایش‌هایی را به تماشاگران ارائه کرد که شاید دیگر هرگز تکرار نشوند.

اما کریس رونالدو چند گل زده است؟

گل‌زنی رونالدو در النصر

انتقال کریس به عربستان سعودی پس از جدایی‌اش از منچستریونایتد، آغازگر فصل جدیدی در زندگی حرفه‌ای او بود. ستاره پرتغالی اولین فصل خود در عربستان را با ۱۴ گل در ۱۹ بازی برای النصر به پایان رساند اما این آمار برای قهرمانی تیمش کافی نبود زیرا الاتحاد در جدول لیگ حرفه‌ای عربستان قهرمان شد. با پیوستن بازیکنانی در کلاس جهانی از جمله سادیو مانه و مارسلو بروزوویچ، رونالدو ابزارهای بهتری برای کسب افتخار در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ خواهد داشت.

کریس رونالدو در النصر

گل‌های کریس رونالدو در منچستریونایتد

کریستیانو رونالدو الهام‌بخش بسیاری از هواداران است، برخی از آن‌ها در آکادمی منچستریونایتد پیشرفت کردند و فرصت بازی با بت فوتبالی خود را پیدا کردند. زمانی که رونالدو در سال ۲۰۰۳ به عنوان یک جوان ۱۸ ساله وارد زمین شد، کسی او را به خاطر مهارت گل‌زنی نمی‌شناخت، بلکه بیشتر به خاطر دریبل‌زدن و استعدادش معروف بود. او از سال ۲۰۰۶ به بعد به سرعت تبدیل به گل‌زن ماهری شد که اکنون می‌شناسیم. او در سه فصل آخر اولین حضورش در اولدترافورد، بهترین گل‌زن یونایتد شده بود و در نتیجه توپ طلا را در سال ۲۰۰۸ به دست آورد و در سال ۲۰۰۹ به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن آن زمان به رئال مادرید رفت.

رونالدو دوازده سال بعد به خانه بازگشت و با وجود سنش، باز هم با ۲۴ گل بهترین گل‌زن یونایتد شد.

کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد

گل‌زنی کریستیانو رونالدو در یوونتوس

انتقال رونالدو به یوونتوس در سال ۲۰۱۸ برای بسیاری شوکه‌کننده بود. اما چیزی که مردم را شگفت‌زده نکرد این بود که او با چه سرعتی فرم خود را برای تیم ایتالیایی تکرار کرد. جام به دست نیامد اما رونالدو همان گل‌زن قهار باقی ماند. رونالدو در دومین فصل حضور خود به دومین بازیکنی تبدیل شد که به سرعت به ۵۰ گل در سری‌آ می‌رسد و با پیشی‌گرفتن از روی کاستا به گل‌زن‌ترین پرتغالی تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد. او در سومین فصل حضورش با ۲۹ گل بهترین گل‌زن لیگ بود.

رونالدو در یوونتوس

تعداد گل‌های کریستیانو رونالدو در رئال مادرید

انتقالی که فوتبال را تغییر داد. در حالی که انتقال نیمار و پل پوگبا با تغییر پویایی نقل و انتقالات همراه است، انتقال ۸۰میلیون پوندی رونالدو به رئال مادرید در سال ۲۰۰۹ کل ورزش را متحول کرد. دوران حضور رونالدو در مادرید توجه بیشتری را به لالیگا و در کل فوتبال جلب کرد. برای بسیاری، این دوره طلایی فوتبال مدرن است که با رقابت او با لیونل مسی، ستاره وقت بارسلونا تعریف می‌شود. به راستی از کجا باید موفقیت‌های رونالدو در دوران حضورش در اسپانیا را شروع کرد؟

رونالدو چهار بار مادرید را به قهرمانی در لیگ قهرمانان رساند و در عین حال به آن‌ها کمک کرد تا دو قهرمانی لالیگا را کسب کنند. در سطح انفرادی، او چهار بار توپ طلا را از آن خود کرد که بیشترین تعداد توپ طلای کسب‌شده توسط یک بازیکن اروپایی است. در مورد تعداد گل، او بیشترین رکوردها را در زمان بازی برای لوس بلانکوس شکست. به طور خاص، فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ او را به برترین گل‌زن تاریخ باشگاه و بهترین گل‌زن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل کرد.

کریستیانو رونالدو در رئال‌مادرید

کریستیانو رونالدو در اسپورتینگ

چه کسی می‌دانست که وینگر ۱۷ ساله که اولین بازی خود را برای اسپورتینگ در سال ۲۰۰۲ انجام داد، تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تمام دوران‌ها خواهد شد؟ رونالدو تنها یک فصل در سطح بزرگسالان برای اسپورتینگ بازی کرد و آن‌قدرها مهارت گل‌زنی خود را نشان نداد، با این حال از مربی دوران جوانی او تا سرالکس فرگوسن بزرگ می‌توانستند پتانسیل‌های او را ببینند.

رونالدو در اسپورتینگ

نقش کریستیانو رونالدو در تیم ملی پرتغال

اغلب مهاجمان نمی‌توانند فرم باشگاهی خود را برای تیم ملی نیز تکرار کنند، اما رونالدو استثناست! او اولین سال حضورش در تیم ملی را بدون گل‌زنی گذراند اما از آن زمان تاکنون گل زدن را متوقف نکرده و تبدیل به بهترین گل‌زن پرتغال و بازیکنی با بیشترین گل در فوتبال ملی شد. گل‌های او به پرتغال کمک کرد تا در یورو ۲۰۱۶ و لیگ ملت‌ها در سال ۲۰۱۹ قهرمان شود.

کریستیانو رونالدو در تیم ملی پرتغال

مجموع گل‌های دوران حرفه‌ای کریستیانو رونالدو برای باشگاه و کشور

رونالدو یکی از بهترین گل‌زنان تمام تاریخ است و با بازی در بالاترین سطوح، دائما رکورد می‌شکست. بیشتر موفقیت‌های او چه در سطح فردی و چه در سطح باشگاهی با رئال مادرید به دست آمد، اما دوران حضور او در منچستریونایتد و یوونتوس چیزی است که حتی بهترین بازیکنان نیز رویای آن را دارند.

کریس رونالدو برای کشورش پدیده بود و بهترین گل‌زن تاریخ پرتغال شده است. مدتی طول کشید اما در دهه گذشته گل‌های او در بازی‌های ملی باعث شد دستش به جام‌ نیز برسد و موفقیت یورو ۲۰۱۶ احتمالا بالاتر از پیروزی‌های او در لیگ قهرمانان اروپا است.

با ظهور ستاره‌های جوان‌تری مانند ارلینگ هالند و کیلیان امباپه، رونالدو دیگر مانند سال‌های اخیر در خط مقدم فوتبال نیست، اما تنها زمان نشان خواهد داد که آیا ستاره‌های جدید می‌توانند به آن‌چه او به دست آورده نزدیک شوند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

تیم بازی گل
اسپورتینگ ۳۱ ۵
رئال‌مادرید ۴۳۸ ۴۵۰
یوونتوس ۱۳۴ ۱۰۱
منچستریونایتد ۳۴۶ ۱۴۵
النصر ۳۶ ۳۰
تیم ملی پرتغال ۲۰۳ ۱۲۷
مجموع ۱۱۸۸ ۸۵۸

کریستیانو رونالدو در منچستریونایتد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • VAHID REDSTAR IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    60 درصدش پنالتی بوده.. الان کریس فنا حمله میکنن عیبی نداره همین آمارش تو النصر : 43 گل 23 تش پنالتی :)) همین مشت نمونه خروار...
    • هورمونی فن IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
      پنالتی😂🤣 پنالتی فن🖕🖕

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی