نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
تاثیر سورئال لیونل مسی همانند مایکل جردن و تام بردی/ اگر او نباشد کسی بازی‌ها را نگاه نمی‌کند!
منبع: Goal
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیونل مسی همانند مایکل جردن و تام بردی تاثیری سورئال در حرفه انتخابی خود دارد.

زمانی که لیونل مسی در تابستان ۲۰۲۳ تصمیم گرفت فوتبال اروپا را در پایان قراردادش با پاری‌سن‌ژرمن ترک کند و با تیم MLS اینترمیامی به دنبال رویای آمریکایی برود، در تیتر اخبار سراسر جهان قرار گرفت. چند هفته پس از ورودش به فلوریدا الهام‌بخش باشگاه جدیدش برای قهرمانی تاریخی در جام اتحادیه شد. مسی در حال حاضر ستاره جذاب فوتبال ایالات متحده است، همانطور که مایکل جردن و تام بردی زمانی درخشان‌ترین ستاره NBA و NFL بودند.

گیم بالاگ درباره اینکه مسی چطور فوتبال را در ایالات متحده تغییر می‌دهد گفت: «طرفداران آمریکایی فقط یک چیز را بیشتر از تیم‌هایی که از آنها حمایت می‌کنند دوست دارند، و آن اشتیاقی است که به سوپراستارهایی که برای آنها بازی می‌کنند دارند. به مایکل جردن، تام بردی، وین گرتزکی فکر کنید تا متوجه منظورم بشوید. حالا نام لیونل مسی را اضافه کنید. هیچ کس در سطح باشگاهی یا لیگ برای تأثیری که قرارداد مسی روی آنها گذاشت آماده نبود. بلیت‌های فصل آینده دو برابر سال ۲۰۲۳ به فروش می‌رسند، و این موضوع بلیت اینترمیامی را به یکی از گران‌ترین بلیت‌های جهان تبدیل می‌کند، و همه اینها برای لیگی که به طور کلی جزو لیگ‌های برتر سراسر جهان محسوب نمی‌شود. اکانت اینستاگرام این باشگاه از یک میلیون فالوئر به ۱۵ میلیون نفر رسیده است. اگر می‌خواهید وقتی اینترمیامی خارج از خانه بازی می‌کند جادوگر کوچولو را ببینید، آماده باشید تا هزینه زیادی کنید.»

بالاگ در مورد تأثیر مسی در داخل و خارج از زمین اضافه کرد: «جو بازی‌ها سورئال است. اگر مسی نباشد کسی واقعا بازی‌ها را نگاه نمی‌کند. اگر او ۵۰ متر با توپ فاصله داشته باشد همه همچنان او را تماشا می‌کنند. وقتی برای زدن کرنر می‌رود طوری تشویق می‌شود انگار گل زده است. تقریباً مانند تماشای یک رویداد، یک اتفاق است که در درون یک رویداد دیگر رخ می‌دهد. خرید پیراهن چطور؟ موفق باشید! چنان دیوانگی زیادی برای خرید پیراهن‌های او به وجود آمده که آدیداس شبانه‌روز در تلاش است تا تقاضاها را برآورده کند. حتی برای فصل بعد. ظاهرا حتی دیوید بکام هم دریافت آن را برای هدیه دادن به دیگران دشوار می‌داند.»

مسی در پایان اولین فصل خود در آمریکا نتوانست اینترمیامی را به پلی‌آف MLS برساند، اما از یک تعطیلات و استراحت خوب لذت می‌برد و مشتاق است تا در سال ۲۰۲۴ برای بازی نمایشی پر ستاره که حتی ممکن است کریستیانو رونالدو نیز در آن حضور داشته باشد، به نوکمپ بازگردد.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی