نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
در تلویزیون هم مرغ شبکه سه غاز است/ سند زدن خبر یک رسانه دیگر به‌نام قطری‌ها از طرف میثاقی!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خبر اخراج کارلوس کیروش احتمال اخراج کارلوس کیروش از تیم ملی قطر شامگاه دوشنبه محافل فوتبالی ایران را به هم ریخت.

در فاصله کمتر از دو ماه تا جام ملت‌های آسیا، قطر به عنوان مدافع عنوان قهرمانی و البته میزبان، یکی از رقبای اصلی ما در مسیر قهرمانی است. پس  هر اتفاقی در مورد این تیم برای ما هم مهم می‌شود.

وقتی کیروش به تیم ملی قطر رفت، نگران بودیم. چرا که او بیش از ۸ سال در کشور ما کار کرده و به خوبی بازیکنان و فوتبال ما را می‌شناخت. البته در جدال رو در رو چند ماه قبل ۴ گل به این تیم زدیم اما باز وجود کیروش می‌توانست برای ما خطرساز باشد. طبق قرعه کشی جام ملت‌های آسیا اگر همه تیم‌ها مطابق پیش بینی نتیجه بگیرند ایران و قطر احتمالاً در نیمه نهایی به هم می‌خوردند و حساب کنید یک کارلوس با تجربه به عنوان میزبان چقدر می‌توانست برای ما خطرناک باشد.

اما قبلاً هم پرسیده بودیم که قطری‌ها از استخدام کارلوس به دنبال چه هدفی هستند؟ آنها مشکل پول و امکانات ندارند اما تغییر سبک کاری سرمربی تیم ملی به قطر هم آسیب می‌زند. تیمی با آن لیگ ستارگان و آن همه پول، پس استراتژی انتخاب مربی اینقدر مهم است...

«سانچس» مربی اسپانیایی قطر را قهرمان آسیا کرد، با تکیه بر کمپ اسپایر و نسل‌سازی در تیم‌های پایه اما کارلوس دقیقاً فلسفه برعکس دارد. او اهل کار با لژیونرها با روش‌های مخصوص به خود است. می‌بینیم که در قطر هم دست از فلسفه خود برنداشته و درست مثل ایران مخالف قدرتمندی پیدا کرده است! همان بحث همیشگی، اینکه باید در انتخاب مربی ابتدا بدانیم چه می‌خواهیم و سپس به دنبال مربی برویم. همان گمشده فوتبال خودمان...

اما نوع انتشار این خبر هم برای خود داستان جالبی داشت که بررسی اجمالی آن یک فرهنگ عجیب و غریب را نشان می‌دهد. ساعت ۱۹ «محمد میر» مجری شبکه ورزش روی آنتن زنده تلویزیون این خبر را اعلام کرد. ۱۴ دقیقه بعد خود او در فضای مجازی این خبر را به نام خود منتشر کرد و همان موقع شبکه‌های اجتماعی آن را بازنشر دادند. ساعت ۲۳ محمد حسین میثاقی مجری فوتبال برتر همین خبر را به نام رسانه‌های قطری اعلام کرد. شاید مجری شبکه ورزش آنقدر به قطر رفته که برای همکارش در شبکه ۳ این تداعی به وجود آمده که او یک قطری است نه ایرانی!

انگار در تلویزیون مرغ شبکه سه غاز است! دو شبکه از یک تلویزیون و دو منبع برای یک خبر با نادیده گرفتن رقیب! انگار برای شبکه سه کسر شان بود که بگوید این خبر را ابتدا شبکه ورزش اعلام کرده و از آن جالب‌تر برخورد برخی فوتبالی‌ها است، آنها که استناد کردند به فوتبال برتر و فاصله زمانی چند ساعته قبل از این برنامه را به همین راحتی نادیده گرفتند!

تا وقتی ما خودمان برای همکاران و رسانه‌ها ارزش و احترام قائل نباشیم دیگر از مخاطبان چه توقع؟ حالا رسالت و امانتداری در کار رسانه هیچ!

در همین ارتباط بخوانید: وقتی «فوتبال برتر» غصه کیروش و تیم ملی قطر را می‌خورد!/ آقای میثاقی! درباره وضعیت تیم ملی خودمان نظری ندارید؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • نعمت‌الله ‌کیانی IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    سلام ‌چتوتر‌میشود‌این‌میثاقیان‌را‌برکنار‌میکردند‌یه‌ادم‌فتبال.دوست‌جاش‌میزاشتند‌که‌ترفدار‌همه‌تیمها‌باشداین‌شبکه‌سه‌بی‌ارزس‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی