نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
رکوردداران بازی در دربی؛ سلطنت سلطان سرخ‌ها ادامه دارد/ قلعه‌نویی نگذاشت ستاره محبوب سرخابی به پروین برسد!/ یاغی جدید وارد می‌شود؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سال‌هاست که رکورد علی پروین در فوتبال ایران دست نخورده باقی مانده و بعید است حالا حالاها تغییری در این آمار به وجود بیاید.

فوتبال، امروز حرفه‌ای شده و خیلی کم پیش می‌آید که یک بازیکن بتواند یک دهه یا بیشتر در یک تیم دوام بیاورد. به همین دلیل آمارهایی که از گذشته باقی مانده گاهی تا دهه‌ها ثابت می‌مانند. هر وقت به آستانه دربی پایتخت می‌رسیم، فهرست بازیکنانی که بیشتر از بقیه در این میدان به زمین رفته‌اند در رسانه‌ها منتشر می‌شود و دهه‌هاست که صدر نشین این فهرست تغییر نکرده است!

علی پروین کماکان با ۲۰ بازی برای پرسپولیس در دربی رکورددار است و پس از او علیرضا واحدی نیکبخت با ۱۹ دربی قرار دارد. نیکبخت ۱۳ دربی با لباس آبی و ۶ دربی با لباس قرمز بازی کرد و سال ۹۲ وقتی به استقلال برگشت، کافی بود در دو دربی رفت و برگشت یک ثانیه به زمین برود تا با رکورد سلطان سرخ‌ها برابری کند اما قلعه نویی به او این اجازه را نداد؛ او حتی گرم هم کرد و لب خط آمد اما داور سوت پایان را زد!

در رتبه سوم فهرست رکوردداران بازی در دربی نیز کماکان ۳ بازیکن با ۱۸ دربی حضور دارند؛ افشین پیروانی از پرسپولیس، محمودفکری و امیرحسین صادقی از استقلال. رتبه چهارم هم سالهاست بدون تغییر مانده؛ «علی جباری» و «کارو حق وردیان» از استقلال، «بهروز رهبری فر» از پرسپولیس هرکدام با ۱۷ دربی. اما در جمع بازیکنان فعلی دو تیم چه کسی رکورددار حضور در شهرآورد است؟

رکوردداران بازی در دربی؛ سلطنت سلطان سرخ ها ادامه دارد/ قلعه نویی نگذاشت ستاره محبوب سرخابی به پروین برسد!/ یاغی جدید وارد می شود؟

وحید امیری کاپیتان دوم مصدوم پرسپولیس در جمع بازیکنان فعلی دو تیم با ۱۴ حضور در دربی رکورددار است. البته امیری به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داد و حالا این شانس برای امید عالیشاه کاپیتان اول قرمزها وجود دارد تا چهاردهمین دربی خود را تجربه کند. بعد از این دونفر، کاپیتان سوم پرسپولیس و کاپیتان دوم استقلال یعنی علیرضا بیرانوند و روزبه چشمی هر کدام با ۱۱ دربی حضور دارند و سیدحسین حسینی نیز تاکنون در ۱۰ دربی بازی کرده است.

در جمع بازیکنانی که به آنها در اصطلاح «یاغی» می‌گوییم - یعنی بازیکنانی که سابقه پوشیدن پیراهن هر دو تیم در دربی را دارند - یک نماینده در بازی امروز می تواند رکوردش را بهتر کند و یکی هم وارد این لیست شود. آرمان رمضانی که چهار دربی با پیراهن آبی و یک دربی با لباس قرمز را تجربه کرده است، حالا می تواند ششمین دربی عمر را هم تجربه کند. بازیکنی که اول فصل خداحافظی هم کرد و تیم بعدیش مشخص شده بود!

مسعود ریگی هم که پیش از این ۶ دربی با لباس آبی داشت، امروز می تواند به جمع بازیکنان یاغی بپیوندد و نخستین دربی خود با لباس قرمز را تجربه کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی