نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
حمله به سرمربی تیم ملی با گلوله‌های برفی/ اشک بازیکنان برای مربی‌ای که دیگر حاضر نشد سرمربی ایران بماند!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۳۵ سال قبل در آخرین روز دی ماه سال ۱۳۶۷ اتفاق بسیار تلخی در فوتبال ایران رخ داد که بسیاری از ستارگان استقلال و پرسپولیس را شوکه کرد.

اگرچه تیم ملی فوتبال ایران توانسته بود با کمترین امکانات عنوان سومی جام ملت‌های ۱۹۸۸ قطر را به دست آورد و حالا خودش را آماده حضور در مرحله اول پیکارهای انتخابی جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا می‌کرد، ولی با توجه به ماجرای استعفای ۱۴ نفره بزرگان تیم ملی پس از پایان بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول، مرحوم پرویز دهداری سرمربی وقت ایران از طرف گروهی از هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس مورد انتقاد قرار داشت و البته شیطنت‌هایی هم در این رابطه انجام می‌شد تا تقابل با او بیشتر شود.

دهداری پس از ماجرای کناره‌گیری ستارگان فوتبال ایران شروع به نسل‌سازی کرد و بازیکنان ارزشمندی همچون احمدرضا عابدزاده، مجتبی محرمی، جواد زرینچه، مجید نامجومطلق، صمد مرفاوی و نادر محمدخانی را تحویل فوتبال ایران داد اما با این وجود فضای ورزشگاه‌ها حداقل در تهران چندان به نفعش نبود. در چنین شرایطی تیم ملی ژاپن که آن زمان از تیم‌های درجه ۲ آسیا محسوب می‌شد، برای برگزاری دیدارهای دوستانه به ایران سفر کرد و ۳۰ دی سال ۶۷ در جدالی تدارکاتی با ملی‌پوشان کشورمان به تساوی دو بر دو رسید.

فرشاد پیوس یکی از گل‌های ما را به ثمر رساند و مدافع ژاپنی هم به اشتباه دروازه خودشان را باز کرد اما در پایان آن مسابقه گروهی از تماشاگران علیه دهداری شعار داده و اتفاق تلخ‌تر آن‌جا بود که بعضی از آن‌ها این مربی فقید را با گلوله‌های برفی مورد حمله قرار دادند! دهداری که در سالیان گذشته سابقه سرمربی‌گری پرسپولیس را هم یدک می‌کشید، پس از پایان آن بازی استعفا کرد و دیگر حاضر نشد هدایت ایران را بر عهده داشته باشد. اتفاقی که باعث شد تعدادی از بازیکنان ملی‌پوش جوان استقلال و پرسپولیس با چشمانی اشکبار مربی خودشان را تا بیرون از ورزشگاه آزادی بدرقه کنند.

حالا ۳۵ سال از آن روز تلخ می‌گذرد و هنوز هم تعدادی از کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال معتقدند با وجود رفتارهای خاصی که دهداری داشت و انتقاداتی که برخی افراد به او وارد می‌کردند، حرکتی که ۳۰ دی سال ۶۷ روی سکوهای ورزشگاه صورت گرفت خودجوش نبود و برخی افراد به تماشاگران خط داده و آن‌ها را تحریک کردند تا علیه سرمربی تیم ملی دست به چنین رفتاری بزنند.

از چنین روزی در تاریخ، بیش‌تر بخوانید: کتک‌کاری امیر قلعه‌نویی و ستاره پرسپولیس/ محرومیت سنگین برای  ۹ چهره استقلال و پرسپولیس! +عکس

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ناشناس IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
    از همون موقع با ادب بودیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی