با گران‌ترین تیم‌های اروپا آشنا شوید/ در این شهر برای فوتبال خوب خرج می‌کنند!
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

فهرست ۲۰ تیم گران‌قیمت اروپا تحت سلطه باشگاه‌های انگلیسی است و منچستریونایتد با ۱,۲۱ میلیارد پوند گران‌ترین تیم را در اختیار دارد.

بر اساس یافته‌های یوفا، منچستریونایتد گران‌ترین تیم را در اختیار دارد. این گزارش ارقام باشگاه‌های لیگ‌های برتر اروپا را بررسی کرده و متوجه شده که ساختن تیم کنونی شیاطین سرخ ۱,۲۱ میلیارد پوند هزینه داشته که شامل هزینه‌های هنگفتی مانند ۸۵,۵ میلیون پوند برای آنتونی، ۸۰ میلیون پوند برای هری مگوایر در سال ۲۰۱۹ و ۷۳ میلیون پوند برای جیدون سانچو در سال ۲۰۲۱ است. این ارقام همچنین شامل ۶۰ میلیون پوندی است که برای کاسمیرو در سال ۲۰۲۲ خرج شده است.

کل مبلغ فقط بر اساس معاملات تا پایان سال مالی ۲۰۲۳ محاسبه شده است. به این معنی که ورود آندره اونانا ۴۷ میلیون پوندی، میسون مانت ۶۰ میلیون پوندی و راسموس هویلون ۷۲ میلیون پوندی در تابستان گذشته لحاظ نشده است.

منچستریونایتد با وجود هزینه‌های نجومی‌اش نتوانست موفقیتی در زمین کسب کند. شیاطین سرخ از زمان خروج سِرالکس فرگوسن در سال ۲۰۱۳، مرتباً برای کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر دست و پا زدند. این تیم در فصل گذشته با گران‌ترین ترکیب جهان، در لیگ برتر سوم شد. وضعیت اریک تن‌هاخ در این فصل بدتر شده و تیمش در حال حاضر در رتبه ششم جدول قرار دارد. منچستریونایتد همچنین در مرحله گروهی از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد و بعید نیست که در فصل آینده جایگاهی در این تورنمنت نداشته باشد.

این باشگاه یکی از دو باشگاه در جهان است که ارزش تیمش بیش از یک میلیارد پوند است. منچسترسیتی با ۱,۱ میلیارد پوند دومین تیم گران‌قیمت را دارد. این تیم بسیار موفق‌تر از یونایتد در فصل گذشته بود و سه‌گانه تاریخی را تحت هدایت پپ گواردیولا به دست آورد.

چلسی (۹۲۷ میلیون پوند) و رئال مادرید (۸۸۲ میلیون پوند) دو تیم گران‌قیمت بعدی اروپا را دارند. تیم آبی‌ها از زمان ورود تاد بولی با معاملات هنگفتی که شامل ۱۰۵ میلیون پوند برای انسو فرناندس و ۸۸ میلیون پوند برای میخایلو مودریک قبل از تابستان ۲۰۲۳ بود، سرمایه‌گذاری هنگفتی انجام داد. سایر تیم‌های لیگ برتری لیورپول (۷۷۴ میلیون پوند)، آرسنال (۷۶۱ میلیون پوند) و تاتنهام (۵۷۰ میلیون پوند) نیز در بین ده تیم گران‌قیمت قرار دارند. در حالی که نیوکاسل (۴۶۴ میلیون پوند)، استون ویلا (۴۲۸ میلیون پوند) و وستهم (۳۷۹ میلیون پوند) تیم‌های ۱۲، ۱۵ و ۱۷ گران اروپا را دارند.

نیوکاسل گران‌تر از تیم‌هایی مانند بایرن مونیخ است زیرا ورود هری کین ۱۰۰ میلیون پوندی در نظر گرفته نشده است. ویلا و وستهم بیشتر از غول‌های اروپایی مانند اتلتیکو مادرید، بوروسیا دورتموند و میلان برای تیم‌های خود هزینه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: 

با گران‌ترین تیم‌های اروپا آشنا شوید/ در این شهر برای فوتبال خوب خرج می‌کنند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی