نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
استادیومی شبیه به مخفی‌گاه‌های جیمز باندی یا آمفی‌تئاتر یونان باستان/ عجیب‌ترین ورزشگاه تاریخ در دل یک کوه +تصاویر
منبع: The Sun
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استادیومی که هنوز برای ساختنش اقدام نشده طراحی خارق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند لقب عجیب‌ترین استادیوم جهان را به خود اختصاص دهد.

در ابتدا به نظر می‌رسید که این مکان مخفیگاهی مناسب برای یکی از شرورهای فیم جیمز باند است، اما در واقع طرحی بلندپروازانه از یک استادیوم فوتبال در داخل یک کوه بود. تیم العین امارات متحده عربی چنین طرحی را برای استادیوم راک که قرار بود در دل کوه جبل حفیت ساخته شود، طراحی کرده بود.

گروه معماران ام‌زد قصد داشتند این ورزشگاه را در بیابان بسازند اما بعد از بازدید از کوه نظر خود را تغییر دادند. این کوه یک نقطه توریستی محبوب در ۱۴ مایلی جنوب شهر العین است. مؤسسه معماری با توجه به موقعیت مکانی کوه به یاد آمفی‌تئاتر یونان باستان افتاد و ایده‌های نوآورانه‌ای را طراحی کرد.

استادیوم راک به گونه‌ای طراحی شده بود که ورودی غار مانندی داشته باشد و در زمین فرو رفته باشد. همچنین می‌توانست دارای صندلی‌هایی باشد که از تپه‌های طبیعی درست شده باشند و سقف زمین از تپه‌های بیابانی الگوبرداری می‌شد. استادیوم می‌توانست ۴۰ هزار هوادار را در خود جای دهد. و در این صورت از زمین‌هایی مانند الندرود، استادیوم هیلزبورو و سیتی گراوند بزرگ‌تر می‌شد.

طرح‌های کانسپت استادیوم راک با طرح‌های قلعه مخفی یک شرور در فیلم‌های جیمز باند مقایسه می‌شود. اما این استادیوم که می‌توانست فوق‌العاده جذاب باشد ساخته نشد و آینده‌اش مشخص نیست. طبق گزارش بلومبرگ، تاریخ مشخصی هم برای شروع ساخت آن اعلام نشد.

با اینکه استادیوم ساخته نشد اما طراحی‌اش چندین جایزه کسب کرد. طرح‌های این ورزشگاه حتی جاه‌طلبانه‌تر و جذاب‌تر از خلاقیت‌های هوش مصنوعی برای استادیوم‌های آینده لیگ برتر است.

بیشتر بخوانید:

استادیوم العین

استادیوم العین

استادیوم العین

استادیوم العین

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی