نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
۰ |
۰
کلوب| هفته بیستم؛ هفته سوپرگل‌ها
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در هفته‌ای که همه نگاه‌ها به دربی بود، گل‌های زیبا و استثنایی زیادی در سایر دیدارها زده شد.

در هفته ای که یکی از کسل کننده ترین و حوصله سر بر ترین دربی‌های یک دهه اخیر را تماشا کردیم، به اندازه بیست هفته گل‌های فوق‌العاده ای به ثمر رسید و اهالی فوتبال را حسابی شگفت زده کرد. در واقع، نامزدهای گل فصل بیست و سوم از دل بازی‌های همین هفته بیرون می‌آیند و احتمالا انتخاب می‌شوند. حال به سراغ گزینش و شرح چند گل خاص می‌رویم که کمتر در لیگ برتر چنین گل‌هایی وارد قاب فلزی گلرها می‌شود.

منتظر محمد؛ چشم نواز و آرین روبنی!

انتخاب اول گل منتظر محمد،‌هافبک عراقی مس رفسنجان است. او که در طول فصل مهارت خود را در شوت زدن از پشت محوطه نشان داده بود، بار دیگر در مصاف با آلومینیوم اراک با پای چپ، دو گل تقریبا مشابه به ثمر رساند؛ هرچند که گل دوم منتظر محمد فوق‌العاده بود و تماشاگران فوتبال بارها از دیدن آن سیر نمی‌شوند. او موتور محرکه تیم محرم نوید کیا است و کادرفنی مس می‌داند که چه الماسی در اختیار آنها قرار گرفته است.

نکته جالب این بازی چنین بود که هر چهار گل، از پشت محوطه زده شد. دیدار آلومینیوم اراک و مس رفسنجان سومین بازی لیگ برتری_پس از صبا باتری و پاس تهران در لیگ پنجم و پرسپولیس و فجر سپاسی در لیگ یازدهم _محسوب می‌شود که همه گل‌هایش از پشت باکس به ثمر رسیده است.

مهرداد عبدی؛ آکروباتیک و عجیب!

گل زیبای بعدی به ضربه عجیب و غریب مهرداد عبدی اختصاص دارد. هواداران نساجی هم لحظه ای به ذهن شان خطور نمی‌کرد که مهرداد عبدی با یک ضربه آکروبات بتواند زمینه ساز برد نساجی برابر شمس آذر قزوین با همان تک گل لقب بگیرد. گل مهرداد عبدی به قدری خوب بود که بسیاری از علاقه مندان به فوتبال، گل او را گل فصل به شمار می‌آورند.

میلوش دلتیچ؛ سرکش و دیدنی!

گل زیبای بعدی هفته بیستم به میلوش دلتیچ تعلق می‌گیرد. دلتیچ که در نیم فصل دوم به جمع تی تی‌ها تبریز اضافه شد، توانست خیلی زود با یک نمایش خوب و یک گل غیر قابل مهار در دل هواداران تراکتور، جا باز کند. در دیدار تراکتور و هوادار که از قضا دیدار پر گلی از آب در آمد و سهم تراکتور 4 گل و سهم هوادار 2 گل بود، میلوش دلتیچ بازیکن صربستانی تراکتور بر روی یک کار تمرین شده با ریکاردو آلوز، موفق شد با پای چپ توپ را با یک شوت سرکش به سه کنج دروازه علیرضا حقیقی بفرستد. گل سوم تراکتور حاصل همکاری دو بازیکن خارجی تی تی‌ها بود و به نوعی یک گل تماماً اروپایی به حساب می‌آید.

رضا اسدی؛ غیر قابل مهار!

یکی دیگر از گل‌های چشم نواز هفته، گل سوم سپاهان به فولاد خوزستان بود که توسط رضا اسدی به ثمر رسید. با پاس در عمق محمد کریمی، رضا اسدی در موقعیت بسیار مناسبی قرار گرفت و با یک شوت زیبا، خالق یک گل تماشایی شد. توپ با اصابت به تیر افقی و برخوردش به زمین، درون دروازه فولاد جای گرفت. به قول فوتبالی‌ها، کریستوفر کنت یک گل زیر طاقی دریافت کرد تا این گل هم در دسته گل‌های زیبای هفته بیستم و به احتمال زیاد، ده گل برتر فصل بیست و سه قرار بگیرد. شاید مجموع کیفیت ویژگی سایر دیدارها از قبیل تعداد گل، تعداد موقعیت ایجاد شده، فوتبال هجومی‌و بازی تماشاگر پسند را در دربی خواستار بودیم اما شهرآورد صد و سه، علاوه بر نداشتن حتی یک گل، از موقعیت‌های گل‌های بسیار اندکی برخوردار بود و یک صفر صفر ضعیف دیگر از دو تیم مشاهده کردیم.
امیدواریم که هر هفته شاهد به ثمر رسیدن گل‌هایی با چنین شاخصه‌هایی باشیم و تماشاگران و اهالی فوتبال، از دیدن کیفیت بالای دیدارها به وجد بیایند و لذت ببرند.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی