نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
بهترین‌های هفته ۲۳ لیگ برتر ایران/ کامبک بزرگ ربیعی و صدرنشینی ادامه‌دار استقلال
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

هفته بیست و سوم لیگ بیست و سوم تا حدود زیادی تکلیف صدر و قعر جدول را مشخص کرد.

هشت بازی هفته بیست و سوم با بالاترین ضریب حساسیت و اهمیت جمعه ۲۴ فروردین ماه در شهرهای مختلف برگزار شد. هفته‌ای که کورس رقابت در بالای جدول برای قهرمانی بین ۴ تیم داغ و در پایین جدول نیز تلاش برای بقا رنگ و بوی دیگری پیدا کرده بود.

بازی‌های این هفته با یک تغییر زمانی با دیدار تراکتور و ذوب آهن در ورزشگاه یادگار امام از ساعت ۱۷ آغاز شد. تراکتور که دو بازی قبلی خانگی در سال ۱۴۰۳ با دو مساوی ۴ امتیاز از دست داده بود، این بار به تیم بحران زده ذوب آهن باخت تا انتقادها از مربی اسپانیایی به اوج خود برسد.

در بازی همزمان شمس آذر در قزوین با یک گل فولاد را شکست داد. همه چیز عین بازی رفت تکرار شد، فقط این بار سر آبادانی به جای نیمه اول تک گل ۳ امتیازی بازی را در نیمه دوم زد! با این نتیجه شرایط بد فولاد در پایین جدول کماکان باعث نگرانی است.

در بازی سوم مس محرم نوید کیا که در دور برگشت بدون شکست مانده بار دیگر در خانه ۲-۲ مساوی کرد. مقابل پیکان که با رضا عنایتی کاملاً احیا شده و این بار هم مثل بازی ذوب آهن مس از میهمان خود عقب افتاد و کامبک زد.

در بازی چهارم سپاهان در ورزشگاه نقش جهان مقابل نساجی به تساوی بدون گل قناعت کرد تا مثل تراکتور فاصله‌اش با دو تیم پرطرفدار تهرانی در بالای جدول باز هم بیشتر شود و امیدهای این تیم برای قهرمانی کمرنگ‌تر، در این مسابقه هواداران سپاهان از خجالت بازیکنان و مربیان و مدیران تیم خود درآمدند و درست مثل تبریز همه چیز جنجالی بود!

اما ساعت ۱۸ صدرنشین در اراک به مصاف آلومینیوم رفت و در یک بازی سراسر جنجالی با گل مهاجم آرژانتینی خود سه امتیاز را گرفت. نکونام در بازی رفت با گل آرمان رمضانی در نیمه اول که خصوصیاتی مشترک و مشابه با بلانکو دارد، مجتبی حسینی را برده بود. این بازی تحت تاثیر داوری در طول ۹۰ دقیقه، حاشیه‌های بعد از بازی درون زمین و البته بیانیه‌های بعدی روی کاغذ قرار گرفت!

در ورزشگاه دستگردی تهران هوادار با یک گل، گل گهر سیرجان را برد و برای اولین بار صدای اعتراض مربی یونانی گل گهر به آسمان رفت تا او هم به جمع شاکیان از داوری اضافه شود!

در بازی هفتم استقلال خوزستان در خانه ۲-۱ صنعت نفت آبادان را برد. دربی خوزستان که این بار دربی پایین جدول هم بود و این سه امتیاز برای بقا در لیگ و حفظ سهمیه برای هر دو شهر اهواز و آبادان بسیار حیاتی بود که نصیب میزبان شد.

و بالاخره در آخرین بازی این هفته از ساعت ۲۰ پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان ملوان بود و در نهایت با یک گل سه امتیاز را در تهران نگه داشت تا فاصله یک امتیازی با استقلال صدر نشین، جذابیت و حساسیت رقابت در هفته‌های باقیمانده حفظ شود.

تیم هفته: استقلال
استقلال در شرایطی گام به رقابت این هفته گذاشت که حاشیه امنیت ۳ امتیازی با پرسپولیس در رتبه دوم را با مساوی هفته قبل مقابل مس از دست داده بود. مقابل تیمی که بازیکنان استقلالی زیادی داشته و یک مربی سابق پرسپولیس روی نیمکتش نشسته بود. این بازی از همان شروع با تنش آغاز شد و با کلی جنجال و حاشیه به پایان رسید که مجموعه آنها و کسب سه امتیاز بیرون از خانه نشان از اهمیت کار صدر نشین داشت.

بهترین‌های هفته ۲۳ لیگ برتر ایران/ کامبک بزرگ ربیعی و صدرنشینی ادامه‌دار استقلال

مربی هفته: محمد ربیعی (ذوب‌آهن)
ذوب آهن بعد از بهترین شروع تاریخ خود در این فصل از آغاز دور برگشت اسیر مشکلات فراوانی شد. محمد ربیعی دو بار استعفا داد، هر چهار بازی خانگی را باخت و از دو بازی بیرون خانه فقط ۲ امتیاز از مساوی ۲-۲ گرفت، آن هم در بازی برده!
با مجموعه این شرایط خیلی‌ها فکر می‌کردند ذوب آهن در تبریز با شکستی پرگل بدرقه شود اما یک ترکیب تهاجمی و یک بازی زیبا نتیجه را برعکس کرد و این میهمان بود که با پیروزی پرگل ۴-۱ از بحران عبور و با تکرار برد دور رفت، فاصله تراکتور با مدعیان قهرمانی را هم بیشتر کرد. ربیعی با یک لشکر بازیکن مصدوم تیم پرستاره تراکتور را در خانه‌اش برد

ستاره هفته: محمدحسین اسلامی (ذوب آهن)
وینگر جوان ذوب آهن این هفته بسیار درخشان بود، در هفته‌ای که بلانکو و داریوش شجاعیان گلزنی بازی قبل را تکرار و گل سه امتیازی زدند، محمد مهدی محبی مهاجم جوان مس هم مقابل پیکان دبل کرد و خارجی‌ های استقلال خوزستان درخشیدند. در همین بازی ذوب آهن مقابل تراکتور امیرحسین جدی هم گل زد و هم گل ساخت اما بی‌تردید ستاره بازی و هفته محمد حسین اسلامی بود. او هر دو گل ابتدایی هر دو نیمه را به نفع تیمش زد که کمر تیم میزبان را شکست و در طول بازی هم خطری دائمی روی دروازه تراکتور بود که اجازه نمی‌داد مدافعان این تیم برای گلزنی جلو بیایند.

تیم منتخب هفته ۲۳ (۳-۴-۳)
دروازه‌بان: امیررضا رفیعی (پرسپولیس)
دفاع میانی راست: امیرحسین جدی (ذوب‌آهن)
دفاع میانی چپ: ابولفضل جلالی (استقلال)
دفاع میانی مرکزی: عثمان اندونگ (استقلال خوزستان)
هافبک راست: امید عالیشاه (پرسپولیس)
هافبک چپ: داریوش شجاعیان (هوادار)
هافبک دفاعی: پوریا سرآبادانی (شمس آذر)
هافبک هجومی: فرشید اسماعیلی (پیکان)
وینگر راست: محمدحسین اسلامی (ذوب‌آهن)
وینگر چپ: محمدمهدی محبی (مس)
مهاجم نوک: گوستاوو بلانکو (استقلال)

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 40c IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    اقا بهترین داورو نگفتی بهترین داورم لابد اقای حیدریبود که با نامردی هرچه تمام ترسه امتیاز بازیرو که حق ملوان بود گرفت وتقدیم تیم مافیایی لنگ کرد خبر ورزشی اینهارو هم بگید لطفا
  • مسعود IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
    بهترین سرمربی هم لابد نکونامه ،توبازی با ایرالکو فقط جوسازی میکرد وکنارزمین پشتک وارو میزد
    • بغض یایا در پشت فرمان IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
      مسعود هستم فرزند خلف بابا مسعود سلطانی فر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی