نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

طبق اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال قرار بود از نیم فصل دوم، کمک داوران ویدئویی به داوران لیگ برتری کمک کنند اما به نظر نمی رسد این اتفاق از این فصل رخ بدهد.

به گزارش خبرورزشی، طبق گفته مسئولان کمیته داوران، قرار بود کمک داوران ویدئویی یا همان VAR  از نیمه دوم لیگ هجدهم به سراغ لیگ برتر بیایند تا شاید با کمک این سیستم جدید، اشتباهات باورنکردنی در داوری کشورمان به حداقل برسد هرچند فریدون اصفهانیان، علیرضا فغانی و داود رفعتی اعتقاد دارند مدل کار این سیستم ویدئویی در ایران با آن چه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کاملا متفاوت است.
اتفاقا شب گذشته و در دو دیدار بسیار مهم در سری آ ایتالیا، کمک داوران ویدئویی نتایج بازی‌ها را رقم زدند. یوونتوس با کمک همین سیستم توانست پیروزی ۲ بر یک خود را حفظ کرده و ۳ امتیاز دیگر به دست بیاورد و همچنین اینترمیلان، گل زده اش را از دست داد هر چند در نهایت به برتری مقابل امپولی رسید.
همین مسائل، نیاز فوتبال کشور به استفاده از این سیستم را بالا می‌برد. متاسفانه در این فصل اشتباهات داوری به حد باورنکردنی افزایش یافته و کار به جایی رسیده که همه داوران نیز به اشتباهات خودشان در بازی‌ها معترف هستند. در چنین شرایطی، وجود سیستم VAR یا همان (Video Assistant Referee) به معنای کمک داوران ویدئویی بیش از همیشه احساس می‌شود.  
از سوی دیگر گفته شده به خاطر کمبود امکانات سخت افزاری، عدم تامین بودجه مورد نیاز، فاصله داشتن سیستم  VAR در ایران با سیستم VAR بین المللی و همچنین عدم تائید فیفا، بعید به نظر می‌رسد این سیستم از فصل هجدهم مورد استفاده قرار بگیرد. اگر همه این اتفاقات هم در مدت کوتاهی به خوبی رقم بخورد، آموزش داوران برای استفاده از این سیستم هم بحث دیگری است که زمان بیشتری نیاز دارد.  
به هرحال اشتباهات داوری تا همین جای کار نیز یک تنش جدی در فوتبال ایران بوده و عدم استفاده از سیستم VAR می‌تواند بر این تنش بیفزاید هر چند برخی اعتقاد دارند شاید با وجود سیستم VAR نیز، شاهد تداوم و تکرار اشتباهات داوری باشیم، زیرا کسانی که به بررسی صحنه‌های داوری در اتاقک دیگری مشغول می‌شوند نیز، کارشناسان کم اشتباهی نیستند!  

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی