۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دو برد برابر پارس جنوبی و ذوب‌آهن باعث شد استقلال شکست تلخ برابر تراکتورسازی را فراموش کرده و دوباره به کورس مدعیان قهرمانی لیگ هجدهم بازگردد.

به گزارش خبرورزشی، نمایش فوق العاده استقلال و ترکیبی بدون تغییر در دو بازی گذشته توأم شد با دو برد شیرین و پرگل تا وینفرد شفر در آستانه سفر دشوار به خوزستان کمترین نگرانی را بابت بازیکن آماده داشته باشد. با شرایط حاکم بر استقلال کمتر کسی انتظار ایجاد تغییر در ترکیب آبی‌های پایتخت را دارد، اما با این وجود محرومیت روزبه چشمی و عدم بهبودی یکی، دو مهره مصدوم باعث شد خبر‌هایی از تغییرات احتمالی استقلال در مصاف با فولاد به گوش برسد. روزبه چشمی محروم است و علی کریمی همچنان در بند آسیب‌دیدگی، تا این دو هافبک تدافعی غایبان بزرگ سفر به اهواز باشند. با این اتفاق قطعاً ترکیب برنده استقلالی‌ها در مصاف با فولاد تغییراتی خواهد داشت گرچه سوای این تغییرات اجباری شنیده می‌شود وینفرد شفر براساس آنالیز‌های صورت گرفته از میزبان خوزستانی برای فولاد و افشین قطبی سورپرایز‌های بیشتری نیز در دستور کار دارد که می‌تواند چهره‌ای جدید از استقلال بسازد.
در انتظار جابه‌جایی سنگربان‌ها
سیدمهدی رحمتی با ادامه روند کلین‌شیت‌های خود در آزادی همچنان در نقش کاپیتان استقلال عملکرد خوب خود را ادامه داد. با این وجود وینفرد شفر که هفته‌های طولانی است به سیدحسین حسینی ملی‌پوش فرصت عرض اندام نداده، با برگزاری جلسات خصوصی با این گلر شیرازی به نوعی هشدار آماده‌باش را به صدا درآورد، گویی قصد جابه‌جایی میان گلر‌های خود را دارد. سیدحسین با ادامه تمرینات خود از شرایط مطلوبی بهره می‌برد تا جایی که در نیمه اول بازی با گل ریحان البرز هم پنالتی گرفت، هم در چند صحنه دروازه استقلال را مقابل حریف تدارکاتی دسته اولی نجات داد تا آمادگی اش را به رخ بکشد. از همین‌رو بعید نیست حسینی که در زمستان هم سخت مورد توجه فولادی‌ها بود، فردا مقابل آن‌ها مرد شماره یک استقلال باشد.
یک تغییر در دفاع و هافبک
امید نورافکن در بازگشت به استقلال از سوی وینفرد شفر برای پست دفاع چپ مد نظر قرار گرفت، اما محرومیت‌ها و مصدومیت‌ها باعث شد تا کاپیتان امید‌های ایران در نقش آچارفرانسه مدام در حال تغییر پست باشد. این بار هم با کمبود هافبک تدافعی، شفر قصد دارد از امید نورافکن به عنوان زوج فرشید باقری در میانه میدان بهره ببرد. با این جابه‌جایی یکی از میان آرمین سهرابیان یا میلاد زکی‌پور در مصاف با فولاد به ترکیب بازمی‌گردد تا در پست مدافع چپ کنار محمد دانشگر، پژمان منتظری و وریا غفوری ترکیب تدافعی استقلال در مصاف با فولاد را تشکیل دهند.
خروج مهاجمان تکنیکی برای ورود گونسالوس
شرایط بد زمین چمن غدیر به گوش وینفرد شفر هم رسیده است. از همین‌رو مرد آلمانی تصمیم دارد در اهواز به جای بهره بردن از مهاجمان تکنیکی و پابه توپ به بازیکنانی فرصت حضور در ترکیب را بدهد که از قدرت بدنی و سرزنی به مراتب بهتری برخوردار هستند. یکی مثل ایسما گونسالوس که با تمرینات اختصاصی به شرایط بسیار مطلوب‌تر نسبت به روز‌های ابتدایی حضور در تهران رسیده است. با این تفاسیر ممکن است برای اولین بار در دور برگشت زوج «منشا – ایسما» از ابتدا به میدان بروند تا پشت‌سر آن‌ها آیاندا پاتوسی وظیفه تغذیه و بازیسازی را برعهده بگیرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی