۰
سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

چشم‌های بسیاری دوخته می‌شود به ورزشگاه آزادی تهران، پرسپولیس به مردمش نیاز دارد تا پاختاکور را خوب مغلوب کند! همه با هم، همه برای هم! در این چند روز، دل‌های بی‌شماری نگرانند که در دوحه قطر، استقلال چه خواهد کرد برابر الدحیل!

خبرورزشی/اردشیر لارودی؛ بازی استقلال که در دوحه به میدان می‌رود و با الدحیل قطر نبردی دیدنی دارد- نمی‌گویم که سخت‌تر است بلکه این دیدار را، پیچیده‌تر، چندلایه‌تر و برخوردار از دانستگی‌ها و تجربه‌های کارآمد‌شده‌ای، می‌دانمش!
استقلال، خود مهم‌ترین و دشوارترین حریف در بازی‌های روز اول مسابقه‌های غرب آسیا به شمار می‌رود! الدحیل هم تیمی دردسرسازآفرین است و طالب بازی‌های فکورانه‌تر و نمایش چند وجهی‌تر!
نباید «شل» بازی کرد و یا «وا» داد! نباید هر کی به هر کی بازی کرد و نباید خط به خط و منطقه به منطقه برابر الدحیل نرم یا کم جنگید تا چه رسد به آنکه برابر تیم‌های قطری نجنگید و توقع پیروزی هم داشت!
فرق پرسپولیس، ویژگی استقلال
 وقتی می‌گوییم استقلال با الدحیل بازی دارد، می‌دانیم یعنی چه، اما پرسپولیس هم با پاختاکور تاشکند «بازی- بازی» نمی‌کند! باید مسابقه داد! باید مسابقه را برد!
کلاس فوتبال قطری‌ها با کلاس فوتبال ازبک‌ها، از یک جنس، در یک سطح و قابل مقایسه نیست! قطری‌ها، پیش افتاده‌اند! حتی اگر ببازند!
نه اینکه ازبک‌ها نتوانند قطری‌ها را در یک مسابقه مغلوب کنند، نه! حرف از کلاس و تفاوت دو کلاس متفاوت و ارزش فنی این دو نوع بازی! قطری و ازبکی! است.
ازبک‌ها، مثل قدیم‌های خودشان هم نیستند، قطری‌ها، از سعودی‌ها و سایر حریفان سنتی چند سال قبل خود که معلم‌شان هم بودند، جلو زده‌اند! جلو زدن غیرقابل انکار! شکافی که عمیق می‌شود!
استقلال تیمی دارد که در لیگ برتر، متمایز است. فوتبال استقلال متکی است به دویدن و بر بازیکنان دونده و سختکوش! فوتبال استقلال، امروزی‌تر است و فوتبال پرسپولیس متأثر از پسند و سلیقه بازی به سبک کروات‌ها. فوتبالی که نایب‌قهرمان جهان است!
چشم‌ها به آزادی، دل‌ها نگران دوحه
 چشم‌های بسیاری دوخته می‌شود به ورزشگاه آزادی تهران، از ساعت ۱۸:۳۰ امروز، سه‌شنبه ۱۴ اسفند! پرسپولیس به مردمش نیاز دارد تا پاختاکور را خوب مغلوب کند! همه با هم، همه برای هم! در این چند روز، دل‌های بی‌شماری نگرانند که در دوحه قطر، استقلال چه خواهد کرد برابر الدحیل!
شفر، می‌داند که در خانه حریف، چگونه باید شروع‌کننده بازی شد و چگونه به پایانش برد! ولی در سر «الدحیل» هم چیز‌ها می‌گذرد! حیله‌گری‌های صاحبخانه «خرپول» که دستش برای هر نوع دست و دلبازی و انواع «ولخرجی» باز است، تا کجا حرکت مرئی و نامرئی خواهد داشت؟
برانکو، بنیان دفاعی تیمش را با چه کسانی می‌چیند؟ سیدجلال و شجاع، نادری جوان را و شیری میدان آسیایی ندیده را چگونه اداره می‌کنند تا ترابی و علیپور، خیال همه را راحت کنند؟
سؤال‌های تکراری دیگری هم، که روی «مخ» همه راه می‌روند، مربوط می‌شوند به بازی قطر! قطری که پایتخت فوتبال آسیا شده است. به لطف فوتبال، به لطف و به احترام لیگ آسیا!
استقلال، به جنگ و گریز روی می‌آورد؟ استقلال، به حملات گهگاهی می‌پردازد؟ استقلال از پاتوسی، چگونه بازی می‌گیرد؟ استقلال، بازی وریا را چگونه تعریف و پیاده خواهد کرد؟
استقلال از منشا، چه انتظارات ویژه‌ای دارد؟ منشا، چقدر روبه‌روی الدحیل، پرفشار ظاهر می‌شود یا نه؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی