نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

آخرین بازی پرسپولیس در سال ۹۷ با یک برد پرگل و البته تثبیت صدرنشینی همراه بود تا سال رؤیایی پرسپولیس با این برد پرگل مقابل سپیدرود به پایان برسد.

خبرورزشی/محمدرضا شکوهی: چند برش از نمایش سرخپوشان برابر نماینده رشت را برای شما مهیا کرده‌ایم.
۱- دلیل اصلی پرگل شدن بازی
از همان شروع بازی مشخص شد که سپیدرود میزبان با حمایت هوادارانش قصد دارد بازی تهاجمی را به نمایش بگذارد و بدون توجه به نام و آوازه پرسپولیس نمی‌خواهد بازی بسته و تدافعی را به نمایش بگذارد و در سوی مقابل هم پرسپولیس برای تثبیت صدرنشینی‌اش و پایان بردن سال با حفظ این جایگاه، تهاجمی بازی کرد تا در مجموع تفکر هر دو سرمربی و استراتژی‌ای که هر دوی آن‌ها داشتند، سبب شود یک بازی پرگل را شاهد باشیم.
۲- ریسک دست‌نشان که به ضررش تمام شد
سپیدرود رشت در این بازی قصد داشت بازی تهاجمی را به نمایش بگذارد و دست‌نشان هم دست به ریسک زد. در صحنه‌های زیادی دیدیم که تقریباً در تدارک حملاتی که این تیم داشت، دو مدافع کناری آن‌ها در حملات شرکت می‌کنند تا حملات سپیدرود با نفرات بیشتری انجام شود که البته در نهایت این ریسک سودی به حال آن‌ها نداشت و در اصل بیشتر به ضرر آن‌ها تمام شد، زیرا مهاجمان پرسپولیس از فضا‌های پشت سر مدافعان کنار سپیدرود بار‌ها استفاده کردند و حتی به گل هم رسیدند.
۳- دو عکس‌العمل دیدنی ملکی در یک دقیقه
هر چند کوروش ملکی در جریان بازی چندین بار دروازه‌اش را باز شده دید، ولی دو عکس‌العمل پیاپی طی یک دقیقه که مانع باز شدن دروازه‌اش شد را نباید نادیده گرفت. ملکی در این مورد ابتدا ضربه محکم نعمتی را دفع کرد و سپس ۳۰ ثانیه بعد ضربه سر محکم و دقیق علیپور را با عکس‌العملی دیدنی به کرنر فرستاد.
۴- ۱۰ دقیقه عجیب و پر از حاشیه
در نیمه دوم سپیدرودی‌ها برای جبران گل‌های خورده بازی را تهاجمی آغاز کردند و بالاخره دقیقه ۶۱ به گل رسیدند و جالب اینجا بود که چند دقیقه بعد آن‌ها با نظر داور بازی در یک صحنه مشکوک صاحب ضربه پنالتی شدند که آن را از دست دادند و سپس بلافاصله در برگشت همین صحنه دوباره داور یک پنالتی دیگر گرفت که این بار به سود پرسپولیس بود، ولی این تصمیم داور بعد از صحبت با داور پشت دروازه وتو شد تا در نهایت ۱۰ دقیقه پرحاشیه و عجیب را ببینیم.
۵- فرصت کلین‌شیتی که از دست رفت
گلی که رادوشوویچ مقابل سپیدرود خورد، فرصت کلین‌شیت دیگری را به نام این دروازه‌بان ذخیره پرسپولیس گرفت، هر چند در ادامه مهار ضربه پنالتی غلامی نگذاشت فاصله دو تیم با یکدیگر به یک گل برسد و پرسپولیس تحت فشار بیشتر قرار بگیرد.
۶- کاپیتان سپیدرود ضعیف‌ترین بازیکن میدان
هر چند محمد غلامی پاس گل اول تیمش را صادر کرد، ولی نمایش ضعیف او به خصوص در نیمه نخست و سپس در ادامه بازی (که اوج آن از دست دادن پنالتی بود) جای شکی را باقی نمی‌گذارد که او ضعیف‌ترین بازیکن میدان بوده است.
۷- دو نیمه متفاوت سپیدرود رشت
به هر اندازه که در نیمه نخست سپیدرود به اصطلاح ولنگ وباز بازی می‌کرد، در نیمه دوم بازی متفکرانه و حساب‌شده‌ای را به نمایش گذاشت تا انصافاً دو نیمه متفاوت را از سوی نماینده رشت شاهد باشیم که قابل قیاس با یکدیگر نبود و البته ورود محمد بلبلی هم به زمین بازی در تغییر شکل بازی بی‌تأثیر نبود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی