نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مصطفی دنیزلی به خبرورزشی گفت: دوستانم از علاقه من به پرسپولیس خبر دارند و می‌دانند هواداران این تیم همواره بخشی از قلب من را تسخیر کرده اند.

دنیزلی: نوروز ایرانی همیشه مرا نگران می کرد!خبرورزشی/ کاوه علی اسماعیلی؛ مصطفی دنیزلی زمانی که سرمربی تیم پاس بود فصل بی‌نظیری را با سبز پوشان تهرانی سپری کرد و ستاره‌های بزرگی را به فوتبال ما هدیه داد؛ بازیکنانی، چون حسن رودباریان، آرش برهانی، جواد نکونام، محمد نصرتی و... از جمله دستپخت‌های اوست. دنیزلی در فصل ششم هدایت پرسپولیسی را برعهده گرفت که شرایط مالی و مدیریتی قابل قبولی نداشت و تعداد بازیکنانش از سایر تیم‌ها کمتر بود با این حال خاطرات جذابی در ذهن سرخپوشان ساخت. او در مجموع ۳ دربی را در فصل ششم و نیم فصل دوم از لیگ یازدهم تجربه کرد و صاحب دو پیروزی خاطره انگیز و یک تساوی شد. دنیزلی به پیروزی‌های پیاپی پرویز مظلومی در ادوار دربی‌ها پایان داد و قبل از آن صمد مرفاوی را از قهرمانی در لیگ ششم دور کرد.
به واسطه سال‌ها همکاری با باشگاه‌های ایرانی و البته همسایگی کشور ترکیه با ایران، آقامصطفی شناخت کاملی از کشور مان دارد. او همواره خود را سفیر فرهنگی ایران در ترکیه و سایر کشور‌های اروپایی خطاب می‌کند و در مصاحبه تفصیلی با خبرورزشی گفته بود: «همیشه از تاریخ و فرهنگ ایران برای سایر دوستانم تعریف می‌کنم و معتقدم ایران شبیه‌ترین کشور دنیا به ترکیه است. من ایران و شهر‌های بزرگ آن را به خوبی می‌شناسم و می‌دانم ایران منبع غنی از شاعران و هنرمندان است.» به بهانه عید نوروز با دنیزلی تماس گرفتیم. او حتی در این روز‌ها که باید حواسش به تیم خود باشد نیز، با روی باز، پاسخگوی ما بود.
ایران و ترکیه برادران تاریخی هستند
در ابتدا نوروز باستانی ایران را به همه شما تبریک می‌گویم. ایران و ترکیه دارای نقاط فرهنگی و اشتراکات فراوانی هستند و یکی از آنها، همین عید نوروز است که می‌دانم در شهر‌های مختلفی از ترکیه نیز همزمان با تقویم شمسی، عید نوروز جشن گرفته می‌شود. من علاقه زیادی به فرهنگ کشور شما و مراسم نوروز دارم و بخشی از آداب و رسوم را می‌دانم. به همه ایرانی‌ها و تمام کسانی که نوروز را جشن می‌گیرند تبریک می‌گویم و برای تان در سال جدید آرزو می‌کنم اتفاقات شیرینی رقم بخورد. ایران و ترکیه برادران تاریخی و همسایگان صمیمی هستند و باید در این روز‌های شادی، کنار هم باشند.
نوروز می‎رسید نگران می‎شدم!
آرزو‌های خوب من به رشته حرفه‌ای ما یعنی فوتبال هم مرتبط می‌شود و می‌خواهم دعا کنم که نمایندگان کشور ایران در فوتبال درخشش بیشتری در این سال داشته باشند. یکسری خاطره از نوروز‌های ایران در ذهن دارم. مثلاً وقتی نزدیک به عید نوروز می‌شدیم، به خاطر تعطیلی یک هفته‌ای تمرینات، نگران می‌شدم و نمی‌دانستم در پایان تعطیلات شرایط بدنی بازیکنان چطور خواهد بود. تصور می‌کردم بعد از یک دوره بدنسازی در نیم‌فصل، چطور می‌خواهیم آن‌ها را بعد از تعطیلات عید مجدداً در اختیار بگیریم. در ضمن وقتی نگرانی هایم بیشتر می‌شد که می‌فهمیدم در هر عید نوروز، بازیکنان از شیرینی‌ها و غذا‌های مختلفی استفاده می‌کنند و اکثرا به جای تمرین دل شان می‌خواهد به استراحت و مسافرت بپردازند. این یکی از دغدغه‌های همیشگی برای نوروز بود، اما وقتی شور و هیجان بازیکنان با نزدیک شدن به دوران نوروز را می‌دیدم، همه این نگرانی‌ها را کنار می‌گذاشتم. همیشه برایم جذاب بود که می‌دیدم فوتبالیست‌های ایرانی جزو احساساتی‌ترین فوتبالیست‌های قاره آسیا هستند و از این رو سعی کردم به احساسات بازیکنانم احترام بگذارم، چون می‌دانستم وقتی بازیکنان ایرانی بتوانند احساسات شان را به خوبی بروز بدهند، بهترین شرایط فعالیت کاری را نیز در مسابقات خواهند داشت.

دنیزلی: نوروز ایرانی همیشه مرا نگران می کرد!
پرسپولیس بخشی از قلبم را تسخیر کرده است
من دوستان ایرانی زیادی دارم که با آن‌ها در مورد فوتبال هم صحبت می‌کنم. این طبیعی است که تعدادی از دوستان من طرفدار پرسپولیس باشند. آن‌ها از علاقه من به پرسپولیس خبر دارند و می‌دانند هواداران این تیم همواره بخشی از قلب من را تسخیر کرده اند. یادم می‌آید در کنار آن‌ها احساس بسیار خوبی داشتم و تمام تلاشم را کردم تا برای پرسپولیسی‌ها خاطرات شیرین بر جای بگذارم. یادگاری‌های من می‌تواند بازی‌های تهاجمی در لیگ ایران باشد و البته دربی‌هایی که من و هواداران در کنار هم با پیروزی و موفقیت به پایان رساندیم.
پرسپولیس لیاقیت قهرمانی در آسیا را دارد
آن خاطرات را هرگز از یاد نمی‌برم و در مورد پیروزی‌های بزرگم در تهران با دوستان نزدیکم ساعت‌ها صحبت کردم. به هر حال پرسپولیس جزو پرطرفدارترین تیم‌های دنیا محسوب می‌شود. تیمی که در هر شهر ایران دارای طرفداران متعددی است و هر کجا که می‌رفتیم با هواداران باشگاه مواجه می‌شدیم. چنین تیمی لیاقت آن را دارد که در قاره آسیا قهرمانی‌های پیاپی کسب کند. شاید این جمله من کمی تکراری باشد، ولی همواره فکر می‌کنم یک جام بین المللی به هواداران پرسپولیس بدهکارم. دوست داشتم زمانی برای این کار وجود داشت تا جام بگیرم، اما حالا خوشحالم که می‌دانم پرسپولیس شرایط بسیار خوبی دارد و طی سه، چهار سال گذشته با سرمربی کروات خود عملکرد بسیار خوبی را رقم زده است. پرسپولیس توانست دو فصل قهرمان شود و در فصل گذشته نیز تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش روی کند. اخبار برای من بسیار شیرین است، چون می‌دانم با هر موفقیت پرسپولیس هواداران این تیم تا چه حد شاد و خوشحال می‌شوند. از این رو فکر می‌کنم روز‌های رو به پیشرفتی برای پرسپولیس وجود داشته باشد.
فکر کردم ورزشگاه را اشتباه رفتیم!
من غیر از پرسپولیس، مسائل دیگری را هم دنبال می‌کنم و می‌دانم شرایط ترافیک تهران هنوز آزاردهنده است. مدل رانندگی راننده‌های ایرانی و البته وضعیت جاده‌ها عجیب بود. در یکی از نوروزها، قرار شد از هتل تا ورزشگاه برویم و با نماینده امارات بازی کنیم. معمولا این فاصله را بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طی می‌کردیم، اما در آن روز، حدود ۵ دقیقه بیشتر طول نکشید! آن قدر متعجب بودم که فکر می‌کردم شاید ورزشگاه را اشتباه آمدیم، اما زود رسیدن ما به خاطر این بود که اکثر مردم تهران از شهر خارج شده بودند تا به مسافرت بروند و خبری از ترافیک نبود. آن روز آن قدر خوشحال بودیم که الشباب امارات را ۶ بر یک شکست دادیم!
پیشرفت فوتبال با پیشرفت بازیکن حاصل می‌شود
آرزو می‌کنم همه ایرانی‌ها در سال جدید در تقویم شان شاد و خوشحال باشند و به آرزوهایشان برسند. من از طریق یوتیوب تلاش می‌کنم اخبار فوتبال ایران را دنبال کنم و می‎دانم تعدادی از فوتبالیست‎های ایرانی در لیگ‌های اروپایی به خصوص لیگ ترک بازی می‌کنند. این شرایط و انتقال بازیکنان جوان به اروپا باید ادامه داشته باشد تا در سال جدید، اتفاقات بهتری نیز رخ بدهد، چون پیشرفت فوتبال با پیشرفت بازیکنان حاصل می‌شود و آن‌ها باید برای یاد گرفتن مسائل بیشتر از لیگ ایران خارج شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی