احمدرضا طالبیان: شاید در بادبانی، بهتر از کایاک باشم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کاپیتان تیم ملی آب‌های آرام معتقد است پارو زدن در کایاک سخت‌تر از کار با قایق بادبانی است.

خبرورزشیقایقرانی؛ احمدرضا طالبیان در اردوی یک‌هفته‌ای تیم بادبانی با بادبان‌ها آشنا شد؛ مسیر جدیدی که برای کاپیتان تیم ملی آب‌های آرام باز شده است. هرچند طالبیان تجربه زیادی در بادبانی ندارد اما تمرین در ترکیه دیدش را عوض کرد. او برای اولین بار در لیگ ستارگان سیلینگ به تیم ملی کمک می‌کند. 

کایاک سخت‌تر از قایق بادبانی 
طالبیان معتقد است پارو زدن در کایاک سخت‌تر از کار با قایق بادبانی است: «در سطح حرفه‌ای هر ورزشی سختی خودش را دارد. نمی‌توانیم بگوییم کدام ورزش سخت‌تر است ولی این مسیر، مسیر خوبی برایم بود و شاید بتوانم ۲۰، ۲۵ سال توی این رشته ادامه بدهم و شاید یکسری کارهایی که نتوانستم در کایاک انجام بدهم را در قایق بادبانی بتوانم انجام بدهم و در نهایت فکر می‌کنم کار در کایاک سخت‌تر است چون هم از لحاظ جسمی و هم ذهنی بیشتر تحت فشار هستیم.» 

کمک ملی‌پوشان آب‌های آرام در بخش سرعت و قدرت
طالبیان از وظیفه‌اش در قایق بادبانی می‌گوید: «وظیفه من در قایق تنظیم بادبان‌ها بود که وزن زیادی داشت و یکسری کارهای دیگر که شاید خود سیلورها از نظر قدرت بدنی نتوانند انجام بدهند. من و شریفی در قایق به دلیل سرعتی که داریم، باید بادبان‌ها را سریع بالا بفرستیم ولی باید سیلینگ هم بلد باشیم چون تنظیم بادبان‌ها در سرعت قایق خیلی تأثیرگذار است که ما بیشتر برای آموزش همین قسمت رفته بودیم. این یک هفته مربی ما را با بادبان‌های مختلف آشنا کرد و تجربه خیلی خوبی بود و فکر می‌کنم خدا خیلی مرا دوست داشت که این مسیر جدید را جلوی پایم قرار داد.»

تأیید رزومه شرکت‌کننده‌ها برای حضور در این لیگ 
 به گفته طالبیان از شروط شرکت در این لیگ تأیید رزومه شرکت‌کننده‌ها توسط سازمان اس اس ال است: «تمام قایقرانان کشورهای شرکت‌کننده در سیلینگ باید رزومه مشخصی داشته باشند و از نظر لیگ اس اس تأیید شوند. خدا را شکر مسئولان اس اس ال با توجه به رزومه‌ام و المپیکی بودنم مشتاق بودند در این رشته فعالیت کنم. رزومه‌ام را که دیدند موافقت کردند تا در ترکیب تیم ایران شرکت کنم و خودم هم مشتاق بودم برای ایران در این تمرینات حضور پیدا کنم مخصوصاً در این دوران که نه اردوها برگزار می‌شود و نه مسابقه خاصی، با اجازه فدراسیون و مربی‌ام در این تمرینات حضور داشتم. مهم‌ترین هدفم کمک به بادبانی ایران است. بی‌شک حضور بادبانی ایران در این لیگ اتفاق بزرگیست. از ارنج نهایی تیم خبری ندارم ولی حداقل این را می‌دانم که از کار من و شریفی که او هم از ملی‌پوشان آب‌های آرام است، راضی بودند و ما در این بخش از کار تأیید شدیم.»

او از کار با احمدی کاپیتان تیم می‌گوید: «سازمان اس اس ال برای ما مربی در نظر گرفته بود و ما در این یک هفته در ترکیه زیر نظر او تمرین می‌کردیم. احمدی هم به عنوان کاپیتان تیم کنار ما بود و تمام دستورها در روز مسابقه و تمرینات از طرف او صادر می‌شود و کار با احمدی بسیار خوب است. ما چندین سال است همدیگر را می‌شناسیم و حتی بازی‌های آسیایی هم با هم بودیم و فکر می‌کنم به‌خاطر همین شناخت من انتخاب شدم.» 

هنوز برای تضمین مدال زود است 
خیلی زود است که بخواهم از شانس مدال در مسابقات ۲۰۲۲ بگویم: «حالا خیلی زود است که بخواهم از نتیجه در این مسابقات بگویم. فقط می‌دانم تمرینات صددرصد ادامه‌دار است و هدف‌گذاری‌ها انجام شده و منتظریم برای تمرینات بعدی به ما تأییدیه بدهند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی