نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
جواد فروغی: رقیب جدی‌ای در ایران ندارم 
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیرانداز المپیکی تپانچه، از نبود رقیب جدی در ایران شاکی است، آن‌هم با افت رکوردهای تیراندازان در روزهای کرونایی.

خبرورزشیتیراندازی؛ جواد فروغی می‌گوید: «رقبا همزمان با من در حال تمرین هستند اما کرونا روی همه ورزشکاران به صورت مختلف تأثیر گذاشته و باعث افت عملکرد آنها شده است. متأسفانه من رقیب جدی و شانه‌به‌شانه‌ای در تیراندازی ندارم. امیدوارم بچه‌های دیگر، سطح آمادگی‌شان روزبه‌روز بهتر شود.»

فروغی، برگزاری لیگ را برای تیراندازان خیلی مفید می‌داند: «با فاصله‌ای که کرونا بین تمرینات و اردوها انداخته، واقعاً عملکرد ما افت محسوسی کرده، چون تمرینات مجازی و خشک در خانه، نیاز ورزشکاران را به‌طور کامل برآورده نمی‌کند تا آنها آماده بمانند اما لیگ، چون ورزشکار را محک واقعی می‌زند، خیلی مفید است.» 

به نظر او تمرینات بدون اردو، تکنیک تیراندازان را تقویت نمی‌کند: «اگر تمرینات به همین صورت پیش برود شاید تکنیک تیراندازان تقویت نشود چراکه اغلب بچه‌های تیم ملی سواد ورزشی بالایی دارند، ولی ادامه تمرینات قطعاً در حفظ آمادگی بچه‌ها و تکنیک می‌تواند مؤثر باشد. حالا تیراندازان عملکرد قابل قبولی دارند، اگر همین‌طور پیش برود، بچه‌ها می‌درخشند. البته هیچ وقت در تیراندازی تا قبل از نشستن آخرین ساچمه بر سیبل نمی‌شود وعده مدال داد.»

تیرانداز المپیکی از تمریناتش راضی است: «همیشه سایه مشکلات و کمبودها در اردوها و تمرینات دیده می‌شود اما حالا ما تمرینات قابل قبولی در اردوها داریم، هرچند کنار اردوهای متمرکز، نیاز به برگزاری اردوهای برون مرزی یا خارج از تهران هم داریم.»

فروغی معتقد است تأمین نیازهای مالی تیراندازان در بالا بردن آمادگی ملی‌پوشان تأثیر بسزایی دارد: «پاداش مناسب و پیوسته، انگیزه ورزشکاران را برای مقام و سکو بالا می‌برد. متأسفانه جوایز و قراردادهای لیگ تیراندازی، راضی‌کننده نیست و شاید برای رفع این مشکل لازم باشد تیراندازی را بیشتر به جامعه معرفی کنیم و بیشتر به آن بها بدهیم.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی