نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
۱ |
۲
چطور در خانه ایروبیک کار کنیم؟
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

اگر به ورزش ایروبیک علاقه دارید و می خواهید در خانه انجام دهید، در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی کامل ایروبیک در خانه بپردازیم. در این مقاله به بررسی انواع حرکت ها و وسایل مورد نیاز ایروبیک میپردازیم.

خبرورزشی/ ورزش و سلامتی؛ لاغر شدن یکی از اهداف اصلی افراد و به خصوص خانم ها در ورزش کردن است. ورزش ایروبیک یکی از ورزش هایی است که می تواند سلامت شما را تضمین کند و باعث لاغر شدن شما شود. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا بسیاری از خانم ها به سراغ به ورزش ایروبیک بروند، این است که می توانند در خانه ورزش کنند! در مقاله می خواهیم در مورد ایروبیک در خانه، مزایای آن و در نهایت، وسایلی که برای این ورزش نیاز دارید بپردازیم.

ورزش ایروبیک چیست؟

ایروبیک یکی از ورزش های هوازی است که به منظور افزایش آمادگی جسمانی و بهبود سیستم تنفسی بدن از آن استفاده می شود. همچنین ایروبیک برای افرادی که دنبال یک ورزش مناسب برای بهبود سیستم قلب و عروق می خواهند ورزش کنند، گزینه مناسبی است. شما برای این ورزش نیازی به باشگاه رفتن ندارید و می توانید با خرید وسایل اولیه ایروبیک در خانه را انجام دهید. 

 پس اگر قصد دارید در خانه ورزش ایروبیک را تمرین کنید، اولین چیزی که به آن نیاز دارید وسایل ایروبیک است. البته وسایل ایروبیک مانند وسایل دیگر ورزش ها از جمله دستگاه های بدن سازی یا انواع هالتر، هزینه زیادی ندارند و با کمی هزینه می توانید آن ها را خریداری کنید. مهم ترین مزیت ایروبیک این است که می توانید سیستم تنفسی خود را تا حد زیادی تقویت کنید تا در انجام فعالیت های مختلف با مشکل تنفسی مواجه نشوید.

http://file.tesmino.ir/reportage/35475684/image_57023554d74863acfebd21074a45be97c1b44469.png

ایروبیک بانوان چه مزایایی دارد؟

بسیاری از افراد ایروبیک در خانه را به بسیاری از رشته های ورزشی ترجیح می دهند! اما دلیل آن چیست؟ ایروبیک مزایای زیادی دارد و یکی از مهم ترین آن ها، استفاده از ایروبیک برای لاغری است. با استفاده از ایروبیک به راحتی می توانید چندین هدف را دنبال کنید که در این بخش به بررسی آن ها می پردازیم:

 استفاده از ایروبیک برای لاغری

اولین مزیتی که ایروبیک دارد، این است که با استفاده از آن می توانید لاغر شوید! دلیل این امر، این است که ایروبیک به کاهش اشتها کمک زیادی می کند و دلیل آن هم افزایش نوعی پروتئین در بدن است. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از ایروبیک در خانه باعث ایجاد تغییراتی در سیستم اعصاب مرکزی می شود و همین مسئله به کاهش اشتهای شما کمک می کند.

 جلوگیری از بروز بسیاری از بیماری ها

یکی دیگر از مهم ترین مزایایی که ایروبیک در خانه یا باشگاه دارد، این است که باعث جلوگیری از بسیاری بیماری ها می شود. از مهم ترین بیماری هایی که ایروبیک از آن جلوگیری می کند، می توان به بیماری عروق کرونری (نوعی بیماری قلبی شایع که باعث مرگ بسیاری از مردان و زنان می شود)، کاهش خطر ابتلا به فشار خون، کاهش کلسترول بد در خون، کاهش خطر سکته مغزی و همچنین بسیاری از بیماری ها نظیر سرطان سینه، پروستات و رحم اشاره کرد. 

3 مورد از مهم ترین حرکات ایروبیک در خانه

اگر قصد انجام ایروبیک در خانه را دارید، ابتدا باید با حرکات آن آشنا شوید. حرکات ایروبیک به لطف وسایلی نظیر توپ ایروبیک سخت نیستند اما تاثیرات بسیار خوبی در سلامت جسمی و حتی روحی شما دارند. همچنین شما نیازی به خرید وسایل سنگین مانند میز بدنسازی ندارید. هر چند که استفاده از انواع میز پرس خانگی یا تجهیزات بدنسازی در کنار ورزش ایروبیک (زیر نظر مربی) می تواند شما را زودتر به وزن ایده آل برساند. در این قسمت 3 مورد از حرکت هایی که در ایروبیک وجود دارند را بررسی می کنیم:

1. زانو زدن

زانو زدن را می توان نوعی دویدن در موقعیت ثابت دانست! در این حرکت افراد زانوها را به صورت متناوب تا ارتفاع مفاصل ران بالا می آورند و دستان خود را در زاویه 90 درجه بالا می گیرند.  در این حرکت باید سعی کنید سرعت دست و پای خود را با هم هماهنگ نگه دارید.

http://file.tesmino.ir/reportage/35475684/image_dc6773679e8a35dad3aa3f9a21595072527b7a4c.png

2.ضربه به پشت

این حرکت را هم می توان نوعی دویدن در موقعیت ثابت دانست با این تفاوت که در این حرکت، باید زانوهای خود را به عقب خم کنید. دست ها را پشت کمر نگه داشته و هنگام بالا آمدن هر پا به دست خود ضربه بزنید. این حرکت عضلات همسترینگ، چهارسر ران، ماهیچه های باسن را درگیر می کند و منجر به افزایش ضربان قلب موقت می شود.

http://file.tesmino.ir/reportage/35475684/image_adefb6fb8e34b50240f12fce2e36d729b9a4a326.png

3.    اسکات پرشی

در این حرکت باید پای خود را هم عرض با شانه باز کنید و نگه دارید.در این حرکت پنجه پا به سمت جلو جهت خود را حفظ می کنند و با خم کردن زانو ها، بالاتنه در موقعیت عقب قرار می گیرد. در نهایت با وارد کردن ورزن بدن روی پنجه هم از جای خود می پرید و دوباره می ایستید! با تکرار این تمرین می توانید ایروبیک در خانه را به بهترین شکل ممکن تجربه کنید. این حرکت عضلات چهار سرران، عضلات سرینی، عضلات نرمه ساق پا یا همان دوقلوی پا را درگیر می کند. گاهی اوقات مربیان ایروبیک، پیشنهاد می کنند تا در این حرکت از دمبل نیز استفاده شود. بهتر است برای شروع این حرکت با دمبل، از دمبل های سبک یک یا دو کیلویی استفاده کنید. اگر دمبل ندارید می توانید به صفحه خرید و قیمت دمبل ۲ کیلویی شوید و انواع دمبل را مشاهده کرده و به صورت آنلاین خریداری کنید. 

http://file.tesmino.ir/reportage/35475684/image_2681eea02349d16bb28c2438b61e583ce375918c.png

چه وسایلی برای ایروبیک نیاز داریم؟

برای ایروبیک در خانه شما به وسایلی نیاز دارید تا بتوانید تمرین ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهید! مهم ترین وسایل برای ایروبیک عبارتند از:

  • زیرانداز ورزشی یا مت (Matt)
  • دمبل ایروبیک ( Aerobic dumbbells )
  • توپ ایروبیک ( Gym Ball )

خرید این وسایل هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت و برای خرید این وسایل، می توانید از فروشگاه ورزش کالا اقدام کنید تا در کمترین زمان ممکن آن را درب منزل خود تحویل بگیرید. در فروشگاه ورزش کالا انواع دسته دمبل، انواع دمبل، میز بدنسازی، میز پرس، لوازم جانبی باشگاه، پوشاک باشگاه و تمام آنچه که به ورزش مربوط است با بهترین قیمت و کیفیت به فروش می رسد. 

استفاده از استپ ورزشی چه تاثیری در ایروبیک برای لاغری دارد؟

اگر قصد انجام ایروبیک در خانه را دارید، پیشنهاد می کنیم حتماً از استپ ورزشی استفاده کنید! استپ ورزشی یکی از وسایل ایروبیک محسوب می شود که مصرف انرژی را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد. با کمک این وسیله ورزشی، می توانید هماهنگی خوبی بین ماهیچه ها ایجاد کنید و علاوه بر مصرف انرژی که کمک زیادی به لاغری شما می کند، از ورزش خود هم لذت ببرید.

نتیجه گیری کلی

در این مقاله به بررسی ورزش ایروبیک در خانه پرداختیم و هر چیزی که باید در مورد آن بدانید را بررسی کردیم. اگر قصد دارید این ورزش را در خانه تجربه کنید، حتماً به وسایل  ایروبیک نیاز خواهید داشت. می توانید وسایل موردنیاز را از فروشگاه اینترنتی ورزش کالا خریداری کنید تا در کمترین زمان ممکن، آن را درب منزل تحویل بگیرید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • رضا IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۳
    سلام ممنونم من قبلا ازشون خرید کردم هم قیمتاشون خوبه هم جنساشون با کیفیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی