نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ادامه دوپینگ سریالی‌ در ووشو/ امیر کریمی ۴ سال محروم شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

با اعلام فدراسیون جهانی ووشو،‌ چهارمین ملی‌پوش ووشوی ایران هم دوپینگش مثبت شد.

خبرورزشی - فدراسیون جهانی ورزش‌های دانشگاهی امیر کریمی ووشوکار تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی دانشجویان جهان ۲۰۱۸ ماکائو را به عنوان یکی از ورزشکاران دوپینگی معرفی کرده است.

به موجب این حکم و بعد از گذشت دو سال حکم انضباطی ورزشکار خاطی اعلام شد و کریمی به مدت ٤ سال از زمان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان دانشجویان، از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم گردیده است.

کریمی در وزن ۸۰ کیلوگرم این مسابقات به طلای جهان رسیده بود که حالا این مدال از ایران پس گرفته می شود و به ورزشکار ترکیه تعلق می‌گیرد.

این خبر در سایت کمیته آنتی دوپینگ فدراسیون جهانی ووشو نیز منتشر شده است که تصویر آن را در زیر مشاهده می‌کنید:

ادامه دوپینگ سریالی‌ در ووشو/ امیر کریمی ۴ سال محروم شد

این موضوع در حالی است که طی ماه‌های گذشته نیز شاهد مثبت اعلام شدن تست دوپینگ سه ملی‌پوش صاحب نام ایران (حمیدرضا قلی‌پور،‌ معین تقوی و مریم هاشمی)‌ در سکوت خبری فدراسیون ووشوی ایران بودیم. این در حالی است که حدود یک ماه قبل دوپینگ کریمی‌نیز از سوی مراجع جهانی اعلام شده است.

تمامی ۴ مورد دوپینگ در زمان مدیریت قبلی فدراسیون رخ داده و هنوز شایعاتی مربوط به مثبت شدن تست یکی دیگر از ملی‌پوشان نیز به گوش می رسد که البته هنوز خبری‌ به صورت رسمی از طریق فدراسیون جهانی ووشو (IWUF) منتشر نشده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • هادی IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    دست آقای علی نژاد درد نکنه. ایشون باهمین افتخارات تونستن به عنوان ی رئیس فدراسیون موفق بشن معاون وزیر. اون موقع دوپینگ می کردن و کسی هم نمی فهمیده اما با پیشرفت علم و آزمایش های دوباره از نمونه های فریز شده دست آقای علی پور و دوستاشون رو شده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی