نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
چرا سامورایی فینال را از دست داد/ زنگ خطر برای مرد شماره یک جهان
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

قبل از شروع رقابت های انگلستان کنتو موموتا مرد شماره یک بدمینتون جهان امید قهرمانی بود و بسیاری از علاقه مندان بدمینتون جهان منتظر ظهور دوباره قهرمانی از سرزمین خورشید بودند.

خبرورزشی - تیم ژاپن برنده بی چون و چرای رقابت های انگستان بود ولی همه امید به پرچم داری مرد شماره یک جهان داشتند که عملکرد غیر قابل پیش بینی و ناامید کننده داشت. موموتا در بازی اول مقابل حریف هندی خود پاروپالی قرار گرفت که در بازی صفر و صد توانست بالاخره حریف را شکست دهد.
نقاط ضعف زیادی در بازی اول برای ستاره ژاپنی های مشهود بود اول اینکه ترس در بازی او موج می زد و نشانی از مرد شماره کی جهان در بازی او دیده نمی شد دومین نکته این است که سینوسی بازی کردن عجیب که انگار فقط برای حضور در میدان مسابقه ای آمده بود و انگیزه خاصی نداشت.
روز حذف از انگستان موموتا در مقابل ستاره ای مالزی ایستاد که به اذعان بسیاری از کارشناسان لی چونگ وی جدید مالزیایی هاست. مرد با انگیزه مالزی لی زی جیا در مقابل آقای بدمینتون جهان ایستاد و تمام وجودش انگیزه برای کسب آبرو بود.در آن طرف ستاره ای قرار داشت که به بهانه تصادف دور از میادین بود و تمرین خاصی نداشت و قبل از مسابقات هم صراحتا گفته بود که آمادگی برای رقابت با رقبای خارجی ام ندارم. موموتا در امتیازات اول قصد محک حریف خود را داشت و از هر ضربه ای استفاده کرد تا نقاط ضعف و قوت حریف را بسنجد. غافل از اینکه حریف تمام بازی های موموتا را مو به مو دیده و می داند باید تیر آخر را به کجای زمین بزند.
در گیم اول موموتا تا امیتاز ۱۰ خوب عمل کرد اما مشکل از جایی شروع شد که ضربات مرد شماره یک جهان جایی زده شد که نقطه قوت بازی لی زی جیا بود. تاس بلند و هدیه مناسب به مرد قد بلند و قدرتمند مالزی شروع کابوس موموتا شد ضربات اسمش قدرتمند لی روی فورهند موموتا در سمت چپ زمین جا خوش می کرد. این اتفاق بارها در بازی افتاد و سامورایی از پس حریف بر نمی آمد.نقشه بازی لی زی جیا این بود که لب تور موموتا را اسیر کند تا او  توپ بلند برای راحتی ذهنش تقدیم او کند و این نقشه بارها اتفاق افتاد و بارها نیز اسمش های مهلک مرد آینده دار مالزی روی فورهند موموتا زده میشد و جوابی از جبهه ژاپنی ها داده نمی شد. شیرازه بازی از دست موموتا خارج شد و حتی روی تور بازی برای ارائه نداشت و سامورایی به سمت زدن اسمش رفت و چند امتیاز از لی زی گرفت اما این نکته را فراموش کرد که بازیکنی که از میادین دور است و آمادگی کامل را ندارد نباید خود را اسیر حیله احساسات کند.
لی زی جیا اسمش های قدرتمند با ضریب شکست مچ عالی داشت و هرگز با احساس بازی نکرد، ستاره جوان رحمی به سامورایی پیر نمی کرد  و بیرحم و حریص بود.  لب تور بازی کردن لی اینقدر ریسکی بود که ترجیح می داد امتیاز از دست بدهد ولی به حریف امتیازی ندهد.تاس های بلند برای خسته کردن موموتا و تحریک او برای زدن اسمش نفس مرد شماره یک را در آورد تا موموتا بداند که جایگاه بسیار متزلزلی دارد.موموتا در پایان گیم اول چنان خسته شده بود که مانند یک آماتور مایع جات مصرف می کرد و کنترلش را روی بدنش از دست داده بود. از نظر روحی بازی را در همان گیم اول از دست داده و شاید داشت به این نکته فکر می کرد چرا باید آبرویش مقابل جوانی از دست برود.موموتا تمام بازی اش بر محور احساس بنیان نهاده شده بود و در سه بازی انجام شده در انگلستان نشان داد بدنش با ذهنش همخوانی ندارد.
موموتا تا نابودی شاید چند تورنمنت فاصله دارد یا باید از این برزخ روحی و جسمی نجات پیدا کند یا اینکه باید برای همیشه از رنک بودن خداحافظی کند.ژاپنی ها باید بیشتراز قبل نگران حال ستاره خود باشند و امروز بیشتر از قبل موموتا باید در قرنطینه کامل روحی و جسمی تمرین کند تا بدمینتون جهان مرد شماره یک خود را از دست ندهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی