قلم قرمز یحیی روی نام بازیکن پرسپولیس/ برخورد قاطع گل‌محمدی با اتفاق حاشیه‌ای
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مهدی شیری بازیکنی که همین اواخر قراردادش را تمدید کرده بود در لیست خروج پرسپولیس قرار گرفت.

انتخاب عنوان «سیبل متحرک» برای مهدی شیری کج‌سلیقگی نیست. از بازیکنی سخن می‌گوییم که با وجود بیش از ۳ فصل بازی برای پرسپولیس، هرگز موفق نشد پایگاه اجتماعی مورد انتظار را بین هواداران و منتقدان کسب کند.

در این سال‌ها به ندرت می‌توان مسابقه‌ای را به یاد آورد که بدون انبوه طعنه و کنایه‌های مجازی به سبک بازی شیری پایان رسیده باشد.

پرسپولیسی‌ها که در آغاز دوران احیای تیم‌شان به سانترهای مواج رامین رضاییان و فرارهای تند و تیز صادق محرمی خو گرفته بودند، از نیم‌فصل دوم لیگ هفدهم ناچار شدند با مدافع راستی کنار بیایند که هیچ‌یک از این ویژگی‌ها را نداشت.

شیری البته پرتلاش و جنگنده بود، اما اینها حضور او در کهکشان پرستاره پرسپولیس را توجیه نمی‌کرد. تیمی که به‌طور سریالی قهرمان لیگ برتر می‌شد و در فاصله‌ای کوتاه ۲مرتبه هم حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کرده بود، به مدافعی بهتر از اینها نیاز داشت.

برای اینکه تصویر دقیق‌تری از این ادعا داشته باشید، کافی است به ترکیب اصلی امروز تیم ملی ایران نگاه کنید؛ جایی که بیشتر شاگردان دراگان اسکوچیچ سابقه حضور در پرسپولیس را داشته‌اند.

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری، مهدی ترابی، مهدی طارمی و... چشم‌هایی که به دیدن این همه ستاره عادت کرده بود، به سختی می‌توانست نمایش‌های متوسط یک مدافع کناری غیرمؤثر را تحمل کند.

بنابراین درک فشارها روی مهدی شیری چندان دشوار نبود. کم‌توانی او در حرکات هجومی، اغلب با تلاش و کوشش شیری در برنامه‌های تدافعی توجیه می‌شد. با این حال او در فینال لیگ قهرمانان آسیا برابر اولسان هیوندای مرتکب آن هند پنالتی شگفت‌انگیز شد تا این جنبه از کارش هم زیر سؤال برود.

تیر خلاص را به دوران حضور شیری در پرسپولیس اما اخراج ناشیانه او در سوپرجام برابر فولاد شلیک کرد؛ جایی که شیری اوایل نیمه دوم کارت زرد دومش را گرفت و تلاش‌های پرسپولیس برای جبران شکست برابر فولاد را عقیم گذاشت. هرچند گفته می‌شود آن کارت قرمز تنها دلیل قرار گرفتن شیری در لیست مازاد نبوده و گویا او بعد از بازی یک حاشیه انضباطی هم رقم زده است.

هرچه بود قصه شیری در پرسپولیس به پایان رسید، اما ابهامات این داستان همچنان پابرجاست. یحیی گل‌محمدی در حالی شیری را در لیست مازاد قرار داد که حدود ۱۷۰روز قبل، قرارداد این بازیکن با تأیید خود او به‌مدت ۲ سال دیگر تمدید شده بود.

یحیی حتی در همین بازی سوپرجام هم با وجود در اختیار داشتن منوچهر صفروف ترجیح داد از شیری در ترکیب اصلی استفاده کند. این یعنی کادرفنی از عملکرد کیفی شیری ناامید نبود. شاید اگر قرار به تسویه «فنی» شیری بود، بعد از همان فینال کذایی لیگ قهرمانان می‌شد این کار را انجام داد.

بنابراین نوع رفتار با شیری هم به سیاهه معماهای بلند بالای دوران حضور یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس اضافه می‌شود. باید منتظر بمانیم و ببینیم سرمربی سرخ‌ها توضیحی در این مورد دارد یا نه.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • Khashayar IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    يعنى همه كار دارين ميكنين كه كسى به بى سواديه كادر فنى گيرى نده كله تيم مشكل داره از سر مربيش تا بقيه كل نيمه اول ١١نفره چيكار كردن كه حالا دليل باخت ١٠نفره شدن باشه؟
  • کوهمره_جروق IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    خوب این همه مشتری خوب و دست به نقد داشت.چرا نفروختنش.فکر کنم اخراجش کاملا اشتباه هست.درسته شیری اشتباه مرگ بار در فینال آسیا داشت .ولی مقابل فولاد بدشانسی داشته و مقصر نبود.هیچکس از حاشیه های این سه نفر گل محمدی و بیرانوند و درویش حرف نمیزنه.نوع مربی گری گل محمدی و نوع ترکیب چینی اش.اینا به کنار کدام از بازیکن های پرسپولیس خوب بودن؟فقط وحدت خوب بود.برانکو با 11 بازیکن ضعیف و نمیکت نشین تا فینال آسیا رفت .این همه به پرسپولیس فشار می آوردن. سلطانی فر خیلی از سجادی بدتر بود.ولی پرسپولیس برانگو و گرشاسبی داشتن.که باعث میشد ضربه کمیته داوران و وزارت ورزش به پرسپولیس خنثی بشه. با قدرت و بدون بهانه آوردن ادامه میدادن
    • ملی دوست IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      کدوم بازیکنهای آقای برانکو ، از بازیکنان بازی اخیر پرسپولیس ضعیفتر بودند ؟؟؟!!! اگر پرسپولیس در روز بازی با فولاد همون بازیکنان بقول شما ضعیف دوران برانکو مثل نورالهی ، بیرانوند ، شجاع خلیل زاده ، کنعانی زادگان ، طارمی ، علیپور ، سروش رفیعی و .... رو داشت که اینبار با آقا یحیی با اختلاف ۷ گل ، فولاد رو در هم میکوبید .
  • عشقپولیس IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    تا ابد هوادرتم❤️
  • محمد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    اینها همه بهانه است. بهترین کادر فنی آسیا و دارو دسته اش به پایان دوران اراجیف گویی نزدیک می شوند. دلیلش چیه؟؟ بی پدر شدن. همانهایی که تا دیروز ادعا میکردند فقط درون زمین باید حرف زد حالا زبون باز کردند و از نبود زمین و فلان و بهمان ایراد میگیرند. بیچاره شیری هم که شده سیبل.
    • یه ایرانی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      این صرفا ادعای گزافه ی شماست و الآنم همه دارن میبینن از اشتباهات سهمگین داوری! تا استیناف! همه بخط شدن برای کی؟ همون عنایتی که بعد گل تیمش خوشحالی نکرد بعد سوت داور رفت و شکایت کرد! اینم از پیکان، کم کم همه ی آنهایی که یه عمری واسشون اراجیف میبافتین میفهمن که در واقع ناراحتی شما از این بود که چرا به شما پوئن اضافه نمیدن!
    • hs IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      هوادارن تیمی که طی 21 دوره لیگ برتر فقط با یک دولت و یک مربی نتیجه گرفتند بهتر هست به عزای بی پدر شدن خود سوگوار باشند دوبار فینال اسیا طی 5 سال گواه حقانیت پرسپولیس کبیر در قهرمانی های 5 گانه است
    • قاسم نوروزی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      آره برانکو پدر پرسپولیس بود.گرشاسبی پدر پرسپولیس بود.درست میگی بی پدر شد.کی باعثش بود؟👈سلطانی فر.سلطانی فر کی بود ؟؟یه استقلالی متعصب،طبق مدارک و شواهد و گفته خود سلطانی فر.پرسپولیس با وجود برانکو و گرشاسبی نه نیازی به وزیر داشت و نه دولت.برانکو با 11 بازیکن که نه اسم داشتن و نه رسم با پنجره بسته بدون بهانه گیری تو آسیا نایب قهرمان کرد.دقت کنید با نیمکت ذخیره و امید بدون بازیکن خارجی.آسیا که داورانش که همیشه علیه ایران بودن.همه چی علیه پرسپولیس بود.با نیمکت ذخیره و پنجره بسته پرسپولیس قهرمان ایران کرد..
  • سیرک فقط سیرک عبده IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    این چرت وپرتا چیه برای خودت حلاجی کردی مهدی چیزی به خاطر علنی کردن سی میلیاردی که وزیر ورزشت بابا حمید لنگی به لنگییا تزریق کرده اخراج شده و به درویش گفته هیچ جا علنی نشود اما مهدی چیزی نمی دانم از کجا پی به این ماجرا می برد وان راعلنی وبرملا می کند هدیه سی میلیاردی بابا حمید لنگی به لنگییای بی دروپیکر,,,,بعد ارز دارو و عدا و همدستی در دستبرد به صندوق قرص کارافرینی ورستاییان وعشایر و دستبرد به صندوق معلولین کهریزک وحالاهم هدیه سی میلیاردی بابا حمید نوچه بابا مسعود لنگی
  • ترگا IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    نمیدونم چرا انتقادات منصفانه نیست مثلا تو فینال اسیا احمد نورالهی هم پنالتی دادو پنالتی جام حذفی رو هم خراب کرد و دو جام از تیم گرفت ولی همه ی نقدا متوجه مهدی شیری شد درسته درجه یک نیست ولی دیگه انقدرام بد نیست تو سوپرجامم همه از دم بد بودن و اون تک ب تک عبدی واقعا حالمون رو بد کرد چطور ی بازیکن بعداز این همه سال بازی تو لیگ برتر ب این سادگی موقعیت تک ب تک رو ب این شکل بچه گانه از دست میده اونم وقتی تیمش عقبه و سر ی جام داره بازی میکنه لک هم که نه نمیگه ب هیچ توپی... اینطوری پیش بریم فاجعه اس... خدا کنه تیم تقویت بشه و تقصیرا نیفته گردن کسی که رسانه و پارتی حاشیه تیترساز نداره
  • sepahan IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    این قلم قرمز رو اسم گل مخملی هم میادبذار دوتا باخت دیگه بده لنگیارومیبینم که علی دایی علی دایی میکنند
  • لنگی سوز IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    گرچه شیری بازیکن محبوبی نیست اما واقعا ظلم کردن بهش برا هربازیکنی پیش میاد اخراج بشه یا پنالتی بده این چندفصل که پیروزی موفق بود جدای حمایت های داخلی میتوان به ثباتی که برانکو بوجود آورده بود رو دید حاشیه رو گذاشته بودکنار الان پیروزی پرحاشیه شده جریان شیری هم یه حاشیه دیگه گل ممد بقول خودش داره تیشه به ریشه پیروزی میزنه نمیتونه حاشیه رو جمع کنه هیچ حاشیه هم اضافه میکنه کنارگذاشتن شیری فقط فرار روبه جلو گل ممد بود
    • حاج علی IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      شما کیسه کشا فن پیج شیری شدین خب بخریدش بهش محبت کنید
  • رضایی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    سلام واقعا بی انصافیه خیلی ، فو تبال فوتباله شطرنج نیست و برای همینه که جذابه مواقعی هست که بازیکنا بخصوص مدافعین نا خود آگاه و همان قانون اعصاب سمپاتیک و پارا سمپاتیک اشتباه میکنند گل به خودی یا هند یا پنالتی دادن چرا باید مهدی شیری یه بازیکن زحمتکش و بی حاشیه این همه ملامت بشه ؟؟!! مثلا همین بازی سوپر جام آخه سوپرش کجا بود ؟ در حد فوتبال محلات هم نبود ، یک عده آدم عصلی کنار زمین با مشتهای گره شده یه داور عصی تر وسط زمین و بازیکنایی که نمابشی از بی کیفیت ترین خودشان بودند، اینوسط دیوار مهدی شیری از همه کوتاهتره؟ با این ناجوانمردی ها مگه رو حیه براش باقی میمونه ؟ باد یاد بگیریم همهما که فو تبال یه بازی همینوو قتی تموم می شه یعنی تمام .
  • کیسه کشای حقیر و آدم فروش بدبخت IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    حرف مفت نزنید خسته شدیم از بس کل کل کردیم دیگه نمیتونم تایپ کنم فقط میگم همیشه زیر عشقپولیسین با تمام حمایت های تمام قدی ک ازتون میشه کیسه کشای فرناز خانوم
  • حسن US ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    بحث خطاها و اشتباهات مکرر شیری نیست. بازی های شیری در حد تیم های رده یک لیگ نیست. دوندگی شرط لازمه ولی کافی نیست. از کم هوش ترین بازیکنانی که من دیدم.
  • 6تقلال IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    اینقدبه شیری گیرندین گلممحدی بلدنیست ازبازی کن خوب بازی بگیره وبازیکن خوب جذب کنه آخه اسدی چیه که بااینهمه نازوعشوه اومدپرسپولیس ازدقیقه یک بازی نفسهاش به شماره می افته فقط بلده خطا کگنه دیگه هیچ درضمن چراآقامربی که اینهمه شیری بیچاره رامی کوبه وقتی اخطارگرفت بیرون نکشیدش پس خودگلمحمدی هم مشکل داره...خوشی زده توسرش
  • 6تقلال IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    کیسه کشای دوچرخه ای درموردمسائل سروشون باشگاه پرسپولیس هیچ نظری ندن
  • عباس IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
    یحیی میخواد غیر مستقیم باخت تیم رو گردن شیری بندازه خودش با خریدهایی که کرد با ان همه هزینه را جواب بده و تازه چقدر پول بابت خریدها پرداخت کرده که حالا طلب کار هم شده باید جواب این ندانم کاری را بده فلانی رو میخوام اگه خوب بوده خودش قیافه میگیره اگه خوب نبود پولش رو باشگاه میده این که نشد مربیگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی