نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
سمت‌های عجیب یک نماینده مجلس در فدراسیون‌ها/ فیروزجایی مرد هزار چهره ورزش!
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس نه تنها مسئولیت‌های زیادی در خانه ملت دارد بلکه در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش نیز ورود کرده بدون اینکه آورده‌ خاصی داشته باشد.

این روزها فضای عمومی کشور به گونه‌ای است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات و آسایش بیشتر مردم هر چقدر هم کار کنند به نظر می‌رسد باز هم وقت کم می‌آورند. کار در مجلس و وظیفه خطیر نمایندگی مردم قطعاً نیاز به تلاش، وقت و انرژی زیادی دارد. در این بین اما برخی نمایندگان بیش از انگشتان دو دست مسئولیت دارند. یکی از این افراد علی کریمی فیروزجایی نماینده مردم بابل است. نگاهی به فهرست بلندبالای مسئولیت‌های او این سؤال را به وجود می‌آورد که چگونه به همه این مسئولیت می‌رسد.

کریمی فیروزجایی که در خود مجلس شورای اسلامی دست‌کم در ۳ کرسی (عضو هیئت رئیسه، رئیس فراکسیون امور عشایری و عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱) حضور دارد، مشغله‌های متنوع بسیار دیگر مانند عضویت در هیئت رئیسه سازمان لیگ کشتی، عضو هیئت رئیسه فدراسیون سوارکاری، رئیس هیئت سوارکاری استان تهران، رئیس دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه پیام نور، عضو هیئت امنای دانشگاه پیام نور، رئیس مرکز پشتیبانی علمی بسیج اساتید، عضو نیمه وقت هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال و دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور را نیز به خود اختصاص داده است. اینها امورات و اشتغالات آشکاری است که کریمی فیروزجایی در آنها حضور دارد، و مشخص نیست آیا غیر از اینها مشغله‌های دیگری را نیز عهده‌دار شده است یا خیر؟

حال سؤال این است که چگونه یک فرد که نماینده مجلس است می‌تواند با این همه مسئولیت رنگارنگ و غیرهمجنس که بسیاری از آنها ارتباطی هم با یکدیگر ندارد، به فکر وضعیت مردم باشد؟ چگونه می‌توان انتظار داشت با این همه مسئولیت وی در جهت بهبود وضعیت زندگی مردم گام بردارد؟ به عنوان مثال حضور کریمی فیروزجایی در هیئت سوارکاری استان تهران چه توجیهی دارد؟ ایشان چقدر فرصت دارد که به این کار و رشته اصیل سوارکاری برسد؟

حضور در این مسئولیت چه آورده‌ای برای او و کشور دارد که با وجود پایان دوره چهار ساله ریاستش، همچنان در این مسند قرار دارد و قصد دارد برای دوره بعدی هم کاندیدا شود و به این مسئولیتش هم ادامه دهد؟ آیا در جامعه سوارکاری قحط‌الرجال است که یک نفر با این همه مسئولیت، قصد دارد همچنان در هیئت سوارکاری تهران ادامه فعالیت دهد؟ آیا او اصلاً فرصت حضور در این هیئت را دارد؟ عملکرد این فرد در چهار سال گذشته در هیئت سوارکاری تهران چه بوده است؟ حضور در هیئت رئیسه فدراسیون کشتی چطور؟ با این حجم از کار فشرده در رشته کشتی و برگزاری مسابقات مختلف از جمله لیگ، کریمی فیروزجایی چه کمکی می‌تواند به ورزش کشتی کشور کند؟ آیا بهتر نیست او کمی شانه‌هایش را سبک و مسئولیت‌های غیرمرتبط با تخصص و کارش را به دیگران واگذار کند؟ وی از جان ورزش چه می‌خواهد که آن را رها نمی‌کند؟

از ریاست قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود نسبت به معدود نمایندگانی از این دست تدبیری بیندیشند و اگر آیین‌نامه‌های موجود، راه را برای این رویه باز گذاشته در آن تجدید نظر کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ... IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱
    پول کثیف و دنیا صفتی و فیشهای حقوقی.... مگه میذاره ولله قسم به منم اگه پیشنهاد میشد حضرت عباسی از یکیش هم نمیگذشتم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی