نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
انتقاد شدید ستاره شطرنج جهان به پوتین/ از کمک به دیکتاتور دست بردارید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

گری کاسپاروف ستاره روسی شطرنج جهان اظهار نظر تندی راجع به پوتین داشت.

گری کاسپاروف، ستاره روسی شطرنج جهان در جدیدترین اظهار نظرهای خود راه‌هایی را به غرب برای مقابله با تهاجم روسیه به اوکراین پیشنهاد کرده است. این استاد بزرگ شطرنج که اکنون یک سیاستمدار و منتقد سرسخت پوتین است، گفت که باید دارایی‌های روسیه مسدود و تصرف شده و این کشور را از هر نهاد بین‌المللی و مالی بیرون کرد.

او در ادامه پیشنهاد کرد که همه سفیران از روسیه فراخوانده شوند چرا که هیچ فایده‌ای برای گفت‌وگو نیست.

وی در توییتی نوشت: "پیام یکپارچه جدید این است که متوقف شو یا کاملاً منزوی می‌شوی"

او که پوتین را دیکتاتور می‌خواند، پیشنهاد کرد همه عناصر دستگاه تبلیغاتی او در جهان متوقف شود. او گفت که از کمک به دیکتاتور در گسترش دروغ و نفرت دست بردارید.

کاسپاروف از منتقدان سرسخت حکومت ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه بوده است. در واقع او در سال ۲۰۰۷ به دلیل سازماندهی تظاهرات ضد کرملین در مسکو که منجر به درگیری با پلیس ضدشورش و ده ها بازداشت شد، به مدت پنج روز به زندان رفت. 

 کاسپاروف در توییتر نوشت: امروز تمام آنچه را که در سال ۲۰۱۴ گفتم را تکرار می کنم. به من نگویید که درست می گفتم و به آنچه می گویم گوش دهید. او در یک سری توییت توضیح داد که رهبران جهان باید در برابر تجاوز روسیه همبستگی خود را نشان دهند. او هم‌چنین بر لزوم حمایت از اوکراین به هر طریق ممکن تاکید کرد.

کاسپاروف معتقد است که از اوکراین به صورت نظامی باید حمایت شود. او پیشنهاد می دهد که دارایی‌های روسیه باید مسدود شود. 

ستاره شطرنج جهان فشار دیپلماتیک برای منزوی کردن روسیه به عنوان اقدامات تنبیهی برای تهاجمی که این کشور انجام داده، ضروری دانسته است. وی هم‌چنین خاطرنشان کرد که باید با ماشین تبلیغاتی پوتین مقابله کرد. او ادامه داد:"همه عناصر ماشین تبلیغاتی جهانی پوتین را ممنوع کنید. آنها را خاموش کنید، آنها را ببندید، آنها را به خانه بفرستید. از کمک به دیکتاتور در گسترش دروغ و نفرت خودداری کنید. دزدان پوتین را در دنیای آزاد افشا کنید و علیه آنها عمل کنید. از صاحبان و تبلیغ‌کنندگان شبکه‌هایی که تبلیغ‌کنندگان پوتین هستند بپرسید که چرا این کار را می‌کنند؟"

به گزارش ایسنا، کاسپاروف سعی کرد کاندیدای ریاست جمهوری شود اما گفته می شود که توسط دستگاه‌های دولتی از این کار منع شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی