رکوردشکنی دختر باد برای دومین بار/ فصیحی: خیلی‌ها ورزش را کنار گذاشتند اما من ماندم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فرزانه فصیحی رکورد دو ۱۰۰ متر ایران را شکست!دونده زن ایرانی که پیش از این رکورد دو ۶۰ متر کشور را در اختیار داشت، افتخار تازه‌ای برای دوومیدانی به ارمغان آورد.

فرزانه فصیحی که با حضور در المپیک توکیو توجه همگان را به دستاوردهایش معطوف کرده بود، در مسابقات دوومیدانی ترکیه معروف به ترکیش چمپیونشیپ دست به کار بزرگی زد و رکوردی هشت ساله را جابه‌جا کرد.

فصیحی در مسابقات دو ۱۰۰ متر این رقابت‌ها با ثبت رکورد ۱۱:۴۳ ثانیه ضمن کسب عنوان قهرمانی موفق شد رکورد این ماده را که پیش از این به‌مدت ۸ سال در اختیار مریم طوسی بود؛ پشت‌سر بگذارد و نامش را به‌عنوان سریع‌ترین دونده ۱۰۰ متر زن ایرانی به ثبت برساند.فصیحی پیش از این ن رکورد دو ۶۰ متر زنان را هم در اختیار داشت.

فرزانه فصیحی رکوردار کشورمان بعد از رکوردشکنی دوباره می گوید:«خدا را شکر می کنم که توانستم موفقیت دیگری را کسب کنم و بابت آن بسیار هم خوشحالم چرا که در این مسیر سختی زیادی را تحمل کردم. در این دوران کرونایی که نزدیک چهارسال طول کشیده و خیلی ها حتی ورزش را کنار گذاشتند ولی من در کوران مسابقات باقی ماندم. رکورد جابجا کردم، به المپیک رفتم. قهرمانی ها بدست آوردم که بابت همه آنها خدا را شاکرم. همه تنها صحنه های اشک و شادی ما را می بینند ولی مسیر سختی را که باید برای رکوردشکنی و قهرمانی طی کنی را لمس نمی کنند.»

اما دختر باد همراهی همسرش را هرگز از یاد نمی برد: «او همیشه کنارم بود. با من می دوید، با من نفس می کشید و همراهییم می کرد. بابت همه چیز از او متشکرم. از مردم عزیز کشورم هم ممنونم که دعایشان همیشه بدرقه ی راه من بود.»

اما مریم طوسی رکورددار قبلی دو سرعت صد متر زنان ایران درباره رکوردشکنی فصیحی می گوید: «من در سال ۱۳۸۵ بعد از ۳۳ سال رکورد توران شادپور را جایجا کردم و الان بعد از گذشت ۸ سال فرزانه عزیز توانست یک صدم ثانیه این رکورد را بهبود ببخشد. خوشحالم برای پیشرفت ایران و به فرزانه عزیز بابت ثبت این رکورد تبریک می گویم. به امید ثبت رکوردهای بهتر برای کشورمان.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی