کسی را می‌خواستند بیاورند که رقم کمیسیون فردی‌اش سه برابر قرارداد اسکوچیچ بود/ سهم استقلال و پرسپولیس از تبلیغات ۳۰ درصد افزایش داشته است
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال، رقم پرداختی سرخابی‌های پایتخت برای هر بازی خانگی لیگ برتر را فاش کرد.

صادق درودگر پس از پایان نشست مدیران سازمان لیگ فوتبال با مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: ۱۲ مدیر در جلسه حاضر شدند و نیاز بود نقاط ضعف و قوت بررسی شود. به نتایج مشترکی رسیدیم و همه مدیران هم امضا کردند تا برنامه‌ریزی لیگ آینده را براساس آن انجام بدهیم. مذاکراتی با سردار آجورلو انجام و درباره نحوه تبلیغات تصمیم‌گیری شد.

وی در ادامه تصریح کرد: کارگروهی با حضور آقایان گرشاسبی، آجورلو، محمدرضا ساکت، امیر عطابخش، رضا درویش، محمد اسفندیارپور و ایزد سیف‌الله‌پور تشکیل شد. همراه با مسئولان سازمان لیگ جلساتی می‌گذاریم تا راه‌حل‌هایی برای درآمد بیشتر بدهیم. برنامه‌ریزی زیادی برای حق پخش تلویزیونی انجام شد و آجورلو گفت در این زمینه کمک خواهیم کرد. بقیه مدیران پذیرفتند با همکاری هم در این حوزه قدم بردارند و به سمت استیفای حقوق باشگاه‌ها در حق پخش پیش بروند.

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ با بیان اینکه رقم قراردادهای دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس مجزا شد،‌ درباره دریافتی این سازمان از دو باشگاه بابت تبلیغات محیطی تصریح کرد: این رقم نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی داشت و به سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان برای هر مسابقه رسید. آجورلو گفت تسویه حساب باشگاه استقلال با سازمان لیگ روز شنبه یا یکشنبه انجام می‌شود. اگر مدیران اتفاق‌نظر داشته باشند، می‌توانیم کارهای بسیار بزرگی انجام بدهیم.

درودگر در مورد اینکه مدیران برخی باشگاه‌ها را به جلسه فوق راه ندادند، بیان کرد: مدیران عامل باشگاه‌ها آمدند و مشکلی پیش نیامد. محمدرضا ساکت از اصفهان و محمد کهندل از کرمان آمده بودند. ساکت گفت گرفتار قرارداد بازیکنان است و پیشنهاد کرد که نشست در باشگاه سپاهان برگزار شود. او سپس معاون خود را معرفی کرد که نپذیرفتیم و خودش به جلسه آمد. به نتایج درخشانی رسیدیم و تنشی وجود ندارد. ما در جهت هدف مشترک خودمان گام برمی‌داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که چقدر امیدوار است موضوع پرداخت حق پخش تلویزیونی به سازمان لیگ حل شود، گفت: این موضوع به روش، برنامه و اتحاد باشگاه‌ها بستگی دارد.

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ درخصوص کیفیت پایین پخش تلویزیونی در برخی شهرها عنوان کرد: سطح کیفی تصاویر در برخی شهرها افزایش پیدا کرده و خود باشگاه‌ها باید تلویزیون اینترنتی داشته باشند. آنها باید از این راه درآمد داشته باشند و این موضوع، منافاتی با پخش مسابقات از طریق صداوسیما ندارد. نشستی با مسئولان این سازمان خواهیم داشت و باید همفکری کنیم. در این صورت می‌توانیم کارهای بزرگی برای صداوسیما و فوتبال کشور انجام بدهیم.

درودگر در مورد درآمد فصل گذشته سازمان لیگ از پخش دیدارهای لیگ برتر اظهار کرد: سال گذشته هیچ درآمدی از صداوسیما نداشتیم و آیین‌نامه‌ای در این باره وجود ندارد، چون موضوع مستلزم آیین‌نامه است.

وی درباره ضرر مالی فدراسیون فوتبال بابت اخراج دراگان اسکوچیچ تصریح کرد: من اسکوچیچ را به ملوان آوردم و او را می‌شناسم. از مشکلاتی که در تیم ملی وجود داشت، آگاه هستم و افراد مختلف، نظرات متفاوتی دارند. حتی یک مربی را می‌خواستند بیاورند که رقم کمیسیون فردی که می‌خواست او را بیاورد، سه برابر قرارداد اسکوچیچ بود و برای او جذاب بود که ۵۰۰ هزار دلار بگیرد. ابتدا باید گزینه جانشینی و مربی بهتر از اسکوچیچ را انتخاب کنیم و درست نیست که کسی را نداشته باشیم، اما تیم ملی در بلاتکلیفی به سر ببرد.

رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ فوتبال راجع به قراردادهای ارائه شده به مدیران باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: مجموع قراردادها را ارائه کردیم که رقم آن بیشتر از ۱۹۰ میلیارد تومان بود. در پرداخت مبلغ کمیسیون کمی خساست به خرج دادیم و از مبلغ ۱۹۱ میلیارد سال گذشته، دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به‌عنوان کمیسیون پرداخت کردیم.

درودگر درباره تأثیر منفی برگزاری همزمان هشت دیدار لیگ برتر بر درآمد ناشی از تبلیغات محیطی گفت: باید ببینیم کمیته مسابقات چه معذوراتی دارد. ما رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، بازی‌های ملی و تعطیلات مذهبی را پیش رو داریم که این باعث می‌شود از لحاظ برنامه‌ریزی دچار نقص شویم. قبلاً برنامه مسابقات اعلام می‌شد و همه دستگاه‌ها، خودشان را با آن هماهنگ می‌کردند. اکنون باید با ۲۰ دستگاه هماهنگ کنیم و امیدوارم بازی‌ها به گونه‌ای برگزار شود که باشگاه‌ها و بینندگان از آن راضی باشند.

وی در مورد پایان کار حیدر بهاروند در رأس مدیریت سازمان لیگ فوتبال بیان کرد: بهاروند زحمات بسیار زیادی برای ما کشید و مشکلی وجود ندارد. کارهای زیادی در حضور او انجام شد و با اینکه بهاروند برکنار شد، باید بگویم در کشور ما غیرممکن وجود ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی