نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
۰ |
۰
روش استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال و ماینر
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

تا به حال پیش آمده که بخواهید مثلا محاسبه کنید یک بیت کوین چند اتریوم است یا یک بایننس کوین چند سولانا ارزش دارد؟ آیا تا به حال درگیر این شده‌اید که بخواهید نرخ سود سالانه‌ای که یک پلتفرم پیشنهاد می‌دهد را بر اساس سرمایه‌تان محاسبه کنید؟

در این شرایط، حرف از حل مسائل ریاضی و تبدیل واحدها به میان می‌آید که امری پیچیده است.

در دنیای اقتصاد، محاسبات نقش حیاتی‌ای دارند. درآمد، مخارج، دارایی‌ها، میزان سود و زیان همگی باید محاسبه شوند. زمانی که شما وارد یک سرمایه گذاری می‌شوید، مسائل زیادی هستند که نیاز به محاسبه دارند. از محاسبه قبض برقتان برای استفاده از دستگاه ماینر گرفته تا بررسی APY یک پروژه ییلد فارمینگ، همگی ضرب و تقسیم‌هایی است که انجام آن‌ها برای کاربر بسیار زمانبر است.

در دنیای رمزارزها، ماشین‌ حساب ارز دیجیتال ابزاری بسیار مهم برای تعیین میزان سود و زیان در یک سرمایه گذاری و یا تبدیل ارزهای مختلف به یک‌دیگر است. ماشین حساب‌های ارزهای دیجیتال انواع و کاربردهای متفاوتی دارد. در نتیجه محاسباتی که ارائه می‌دهند هم متفاوت است.

ماشین حساب‌ ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

این ماشین حساب‌ها چندین عمل ریاضی را که لازم است شما با ماشین حساب خودتان محاسبه کنید را به صورت هم زمان انجام می‌دهند و نتیجه را به شما گزارش می‌دهند.

مثلا اگر قیمت بیت کوین ۳۰.۰۰۰ دلار و قیمت اتریوم ۱۰۰۰ دلار باشد، ماشین حساب محاسبه می‌کند که به ازای یک بیت کوین، باید ۳۰ اتریوم بپردازید. برای این ۲ دارایی بسیار معروف این محاسبه ساده‌تر است. بعضی آلت کوین‌ها که در صرافی‌های کمتری عرضه می‌شوند و یا جفت ارزهای معاملاتی محدودتری دارند، کار را برای محاسبه پیچیده‌تر می‌کنند.

انواع ماشین حساب ارز دیجیتال

به صورت کلی در دنیای رمزارزها ۲ نوع ماشین حساب کاربرد دارد. ماشین حساب ارز دیجیتال و ماشین حساب ماینر. هر دو نوع ماشین حساب از داده‌های آنلاین استفاده می‌کنند. همین امر باعث می‌شود که شما در هر زمان، فقط با اتصال به اینترنت بتوانید مقصود خود را محاسبه کنید.

ماشین حساب ارز دیجیتال

پیش از این در همین مقاله به این نوع از ماشین حساب اشاره کردیم. این ماشین حساب به کاربر امکان می‌دهد دارایی‌های دیجیتال را به یکدیگر و یا به ارزهای فیات تبدیل کند. برخط بودن این ماشین حساب، نیاز به بررسی لحظه‌ای قیمت دارایی‌ها را رفع می‌کند و در زمان صرفه جویی می‌کند. برای یک معامله‌گر بسیار مهم است که در شرایط خاصی از بازار، نرخ‌ها را بررسی کند.

ممکن است بازار به سمتی پیش برود که لازم باشد دارایی‌هایتان را تبدیل کنید. در این زمان ممکن است چندین دارایی دیگر شرایط خوبی داشته باشند. اینجا است که ماشین حساب به کار شما می‌آید و می‌توانید از این فناوری بهترین استفاده را ببرید.

ماشین حساب ماینر

تصور کنید قصد دارید سرمایه‌ای که در اختیار دارید را در حوزه استخراج قرار بدهید. پیش از ورود به این حوزه، باید دستگاه ماینر خود را انتخاب کنید. هنگام انتخاب دستگاه ماینر، باید به توان مصرفی، قدرت هش و سایر ویژگی‌هایی که یک دستگاه ارائه می‌دهد دقت کنید. نرخ مصرفی برق در مناطق مختلف جغرافیایی و همچنین در ساعات مختلف شبانه روز متفاوت است.

مسیر منطقی این است که قبل از اینکه سرمایه‌تان را درگیر چنین فرایندی کنید، درآمد حاصله و زمانی که طول می‌کشد تا به نرخ سر به سر برسید را محاسبه کنید. برای این فرایند، ابزارهایی تعبیه شده است تا در زمان و هزینه افراد صرفه جویی شود. ماشین حساب ماینر یا ماشین حساب استخراج از این جمله ابزارها است.

نکته مهم این است که این نوع از ماشین حساب‌ها معمولا داده‌ها را به صورت پیش فرض دارند. یعنی اگر شما دستگاه الف را برای استخراج انتخاب کنید، خود ماشین حساب اطلاعات مربوط به توان مصرفی و نرخ هش را دارد. اما اگر بخواهید دستگاه ماینر خود را شخصی سازی کنید، باید اطلاعات جدید را به صورت دستی وارد کنید. زیرا به احتمال زیاد در محاسبه نرخ سود و زیان شما تاثیر گذار خواهد بود.

ماشین حساب ارز دیجیتال

نحوه استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال به چه صورت است؟

کار کردن با ماشین حساب ارز دیجیتال بسیار ساده است. شما یک دارایی، مثلا BTC را در یکی از فیلدها انتخاب می‌کنید. در فیلد بعدی باید ارزی را انتخاب کنید که میخواهید بیت کوین را به آن تبدیل کنید. مثلا برای مقایسه قیمت بیت کوین و تتر، باید از USDT استفاده کنید.

برای استفاده از ماشین حساب استخراج نیز کافی است دستگاه ماینر مد نظر خود را انتخاب کنید. معمولا ماشین حساب‌ها از حداقل دستگاه‌های معروف پشتیبانی می‌کنند. در صورتی که تنظیمات ماینر را خودتان تغییر داده‌اید، باید اطلاعات جدید را به صورت دستی وارد کنید.

آیا کاربرد ماشین حساب‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال محدود به تعیین نرخ سود می‌شود؟

جواب این سوال منفی است. کاربرد اصلی آن‌ها همین است که مطرح شد. اما برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای‌تر، این ماشین حساب‌ها داده‌هایی را در بلند مدت مشخص می‌کنند که در مسیر سرمایه گذاری آن‌ها بسیار موثر است.

مثلا بعد از یک سال استخراج بیت کوین، یک سرمایه‌گذار می‌تواند داده‌های به دست آمده را روی نمودار ببرد و تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد در ادامه نیز استخراج خود را روی همین شبکه پیش ببرد یا خیر. حتی ممکن است باعث شود سرمایه‌گذار ماینر خود را خاموش کند و یا ماینرهای بیشتری اضافه کند. پس کاربرد این ماشین حساب‌ها بیشتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

آیا برای استفاده از ماشین حساب، باید مبلغی پرداخت شود؟

خیر. تعداد زیادی ماشین حساب ارز دیجیتال و ماشین حساب ماینر در دنیای اینترنت به صورت رایگان محاسبات مد نظر شما را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهند. برای استفاده از ماشین حساب ماینر نیز می‌توانید دستگاه ماینر مد نظر خود را انتخاب کنید. در صورت نیاز به شخصی سازی اطلاعات نیز به سادگی می‌توانید در بخش‌های ارائه شده برای هر مورد، اطلاعات جدید را وارد کنید.

قیمت‌ها در ماشین حساب‌ها چطور تعیین می‌شوند؟

ماشین حساب‌های ارزهای با استفاده از API ها که داده‌های آنلاین هستند قیمت‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنند. این َAPI ها از وبسایت‌های مطرحی مثل CoinMarketCap به دست می‌آیند. پس می‌توان به این داده‌ها اعتماد کرد.

توجه داشته باشید که در دنیای ارزهای دیجیتال، مبنای قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شوند. این عرضه و تقاضا توسط خود معامله‌گران و هنگام انجام معاملات به صورت همتا به همتا (P۲P) به وجود می‌آید

ماشین حساب‌های ارز دیجیتال از چه دارایی‌هایی پشتیبانی می‌کنند؟

یک ماشین حساب ارز دیجیتال باید بتواند از دارایی‌های زیادی پشتیبانی کند. زیرا معامله‌گر ممکن است در هر لحظه نیاز داشته باشد که استراتژی معاملاتی خود را تغییر دهد و از دارایی‌های دیگر استفاده کند. در نتیجه ماشین حسابی که از ارزهای بیشتری پشتیبانی کند، کاربردی‌تر بوده و بیشتر به کار معامله‌گران می‌آید. در مورد ماشین حساب استخراج نیز این مسئله صادق است. ماشین حساب ماینری که از دستگاه‌های ماینر بیشتری پشتیبانی می‌کند، دسترسی بهتری به کاربران می‌دهد.

امیدواریم این مقاله اهمیت ماشین حساب ارز دیجیتال را برای شما روشن کرده باشد. چه اگر یک تریدر در سطح مبتدی باشد و چه در سطح پیشرفته و حرفه‌ای، استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال امری بسیار حیاتی برای کاربران دنیای رمزارزها است. از همه مهم‌تر، استخراج کنندگان حتما باید از این ماشین حساب‌ها برای محاسبه نرخ درآمدشان با توجه به دستگاهی که در اختیار دارند و منطقه جغرافیاییشان استفاده کنند. باز هم تاکید می‌کنیم که در دنیای اقتصاد، محاسبات جایگاه بسیار مهمی دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی