نگاهی به پروژه هیجان‌انگیز دو اسطوره مشترک بارسلونا و آرسنال در ایتالیا/ تیمی جالب در نزدیکی ویلای جورج کلونی!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

باشگاه کومو با کمک دنیس وایز، واقع در شهری که بیشتر به خاطر دریاچه و ویلای جورج کلونی معروف است، روی پروژه‌ای کار می‌کند که در نهایت، آنها را به یک مهره جدی در لیگ برتر ایتالیا تبدیل کند.

دنیس وایز به مدت سه سال با خوشحالی دور از کانون توجهات کار می‌کرد. او کومو را به سری B رسانده بود و کارها به تدریج برای رساندن باشگاه به لیگ برتر ایتالیا برای اولین بار بعد از سال ۲۰۰۳ انجام می‌شد.

سپس سسک فابرگاس در اوایل ماه آگوست وارد شد و یک شبه به دلایلی غیر از دریاچه و ویلای جورج کلونی، توجه جهانی به کومو جلب شد. وایز گفت: «من توجه نمی‌خواهم. اما متاسفانه در مراحلی باید با جریان حرکت کنید. هنوز هم سعی میکنم از توجهات دور بمانم.»

طبیعی است که با رونمایی تیری آنری به عنوان آخرین سهامدار باشگاه، و آمادگی چهره‌های کلیدی در گروه مالکیت برای رسیدن به اهدافی مانند صعود باشگاه به فوتبال دسته اول و ساخت استادیوم جدید تا سال ۲۰۲۵، توجهات به سمتش جلب شود و باشگاه در مسیر تبدیل شدن به برند شناخته شده جهانی پیش می‌رود. اما اول ببینیم وایز چطور به اینجا رسید.

همه چیز تصادفی پیش آمد. کومو در سال ۲۰۱۷ ورشکسته شد و ثروتمندترین خانواده اندونزیایی با سرمایه حدوداً ۴۰ میلیارد دلار فرصتی برای خرید باشگاهی پیدا کردند که می‌تواند به خانه بازیکنان جوان آسیای جنوب شرقی تبدیل شود تا در اروپا پیشرفت کنند.

گروه دجاروم که در ابتدا درآمد خود را از دخانیات بدست آورده و الان بیش از ۱۰۰ کسب و کار از بانکداری تا فروش آنلاین را در اختیار دارد، یک آکادمی در لافبرو راه‌اندازی کرده بود که وایز با میروان سوارسو در اداره آن کمک می‌کرد. بعد از برنده شدن در مزایده و بدست گرفتن باشگاه، سوارسو سه سال و نیم پیش وایز را آورد و به او یک فضای خالی با بودجه معقول برای سرمایه‌گذاری را پیشنهاد داد. وایز می‌گوید: «مانند ساخت چیزی از پایه بود. این عامل مهمی برای من بود. کسی دخالت نمی‌کرد. من می‌توانستم مسئول همه چیز باشم، نظارت کنم و کار را توسعه بدهم. زمین تمرینی که الان تقریباً آماده است را خریدیم، من در حال توافق برای اجاره ۹۹ ساله زمین استادیوم هستم که متعلق به مقامات دولتی است.»

نگاهی به پروژه هیجان‌انگیز دو اسطوره مشترک بارسلونا و آرسنال در ایتالیا/ تیمی جالب در نزدیکی ویلای جورج کلونی!

هنوز کارهای زیادی باید انجام بشود. اول زمین تمرینی باید آماده شود و استادیوم قدیمی تخریب شود. تیم فصل گذشته ۱۴ بازیکن قرضی داشت و این رقم اکنون به ۳ نفر کاهش پیدا کرده است. و در همین هنگام فابرگاس و آنری به عنوان سهامدار وارد میدان شدند.

وایز مایل بود مدافع «لوئیس بینکس» را که محصول آکادمی تاتنهام است، از بولونیا بیاورد و با نزدیک شدن به امضای قرارداد، از ایجنت «دارن دین» پرسید که آیا هافبک خلاقی در دسترس دارد یا خیر. وایز که انگار هنوز هم باورش نشده، توضیح می‌دهد: «دارن گفت سسک چطور است؟ و من را به ویدئوکال با سسک برد تا پروژه را توضیح بدهم. او هم می‌خواست بخشی از کار باشد. ما یک ساعتی حرف زدیم و واقعاً همه چیز عالی پیش رفت. یک ساعت بعد یک تماس دیگر با بازیکن دیگری داشتم. از او نام نمی‌برم تا بی‌احترامی نکرده باشم، اما او در لیگ برتر بازی کرده و الان در لیگ قهرمانان است. اما خودش پای تلفن نیامد و ایجنتش پاسخ داد و اولین سوالی که کرد این بود که چقدر به او پرداخت خواهید کرد. من هم تماس را قطع کردم. اول از همه خود بازیکن باید جواب تلفن را می‌داد، بعد کسی را نمی‌خواهم که هدفش فقط پول باشد. باید بخواهید که به اینجا بیایید و بفهمید باشگاه می‌خواهد به کجا برسد.»

نگاهی به پروژه هیجان‌انگیز دو اسطوره مشترک بارسلونا و آرسنال در ایتالیا/ تیمی جالب در نزدیکی ویلای جورج کلونی!

فابرگاس آشکارا این کار را انجام داد و سهام را به عنوان منافع تجاری و تعهد بلندمدت اضافه کرد. ستاره سابق آرسنال و چلسی می‌گوید: «احساس کردم که پروژه فوق‌العاده‌ای برای من است. این به من اجازه می‌دهد تا آخرین سال‌هایم را به‌عنوان یک فوتبالیست بازی کنم، اما در عین حال می‌توانم برای دوران مربیگری‌ام آماده شوم و روی چشم‌انداز پیشرفت باشگاه سرمایه‌گذاری کنم. من بسیار خوش‌شانس هستم که بخشی از این پروژه هستم. دو دستی کار را قبول کردم.»

آنری هم پس از شنیدن خبر مشارکت فابرگاس وارد میدان شد. اما مهاجم سابق فرانسه گفت که خوشحال می‌شود که یک گوشه بنشیند و بگذارد وایز کار خودش را انجام بدهد. او می‌گوید: «ما در حال تلاش برای بازگشت به اوج هستیم. یک استادیوم جدید و مرکز تمرینی جدید خواهیم داشت و آکادمی را برمی‌گردانیم. آنها در مورد بخش اجتماعی کار با من صحبت کردند و من گفتم عالیست، همین برایم تفاوت ایجاد کرد.»

باشگاه علاوه بر بهبود زیرساخت‌ها، بنیادی را برای کمک به افراد نیازمند محلی ایجاد کرده است. بیمارستانی در همان نزدیکی یک کمک مالی شش رقمی در تاریک‌ترین روزهای همه‌گیری کرونا دریافت کرد و باشگاه در حال کمک به تحقیقات در مورد درمان سرطان است. تمام سود حاصل از کیت امسال هم به مشکلات بومی منطقه اختصاص داده خواهد شد.

وایز برنامه دارد تا از افراد محلی برای مشاغل کمک بگیرد. مثلاً یک سال پیش فردی بی‌خانمان را برای پست نگهبانی و تعمیرات انتخاب کرد. می‌گوید: «ما باید به این مکان کمک کنیم و مالکان هم همین را می‌خواهند. اینکه جامعه را درگیر کنیم. ساخت استادیوم باعث اشتغال‌زایی در جامعه می‌شود.»

۳ بازی اول فصل دشوار بود و آنها فقط ۲ امتیاز بدست آوردند. اما نمیتوان هیجان بوجود آمده از ترکیب فابرگاس و پاتریک کوترونه را سرکوب کرد و تیم همچنان به تقویت خود ادامه می‌دهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی