خاطره جالب سرمربی تیم ملی آمریکا از سفر به ایران/ هیچ کجای دنیا همچین چیزی ندیده بودم!
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا با بیان این‌که خیلی به تیم ایران و استعدادهایش علاقه‌مند است، گفت: والیبال ایران استعدادهای خوبی دارد و سال‌ها در بین تیم‌های برتر دنیا قرار خواهد داشت.

جان اسپرو در مورد دیدار تیم‌های ملی والیبال آمریکا و ترکیه که شاگردانش به سختی توانستند از سد ترکیه عبور کنند، اظهار داشت: بازی مقابل ترکیه خیلی دشوار بود. همیشه در پلی آف‌ها چالش وجود دارد، مخصوصا وقتی انتظار برد از تیمی بالاتر است. همه فکر می‌کردند ما مقابل ترکیه برتری داریم و این موضوع در دو ست ابتدایی صحیح بود.

وی ادامه داد: از ست سوم این موضوع تغییر کرد و ترکیه سرویس های خوبی را از اواسط ست سوم زد. این موضوع باعث شد آنها به بازی برگردند و فشار زیادی به تیم ما وارد کنند. در کل فکر می کنم خوب نتوانستیم به عملکردشان پاسخ بدهیم، اما در ست پنجم این موضوع را جبران کردیم و یک بازی خیلی دشوار را پشت سر گذاشتیم، چرا که فشار روانی هم بر ضد آمریکا بود، اما در نهایت یک دستاورد خوب داشتیم.

سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا درخصوص شرایط تیم ایران عنوان کرد: بار اولی که در لیگ ملت ها بازی کردیم من شناخت زیادی روی ایران نداشتم. این بازیکنان جوان را قبلا ندیده بودم، اما این طبیعی است که بازیکنانی در برزیل و ایران و سایر کشورها هستند که هنوز مقابل‌شان قرار نگرفته‌ایم. حالا بعد از لیگ ملت‌ها خیلی از این بازیکنان جوان در این دوره از مسابقات حاضر هستند و بازی می‌کنند.

اسپرو افزود: من خیلی به تیم ایران و استعدادهایی که در این تیم وجود دارند علاقه دارم. آنها استعداد خوبی دارند، انرژی زیادی دارند و فکر می‌کنم برای سال‌ها در بین تیم‌های برتر دنیا قرار داشته باشند.

وی در پاسخ به این سئوال که آمریکا تا اینجای مسابقات شرایط خیلی خوبی نداشت؛ آیا انرژی خود را برای بازی های مهمتر ذخیره کرده اید یا خیر، تصریح کرد: نه اصلاً اینطور نیست. فکر می‌کنم نسبت به تیمی که در لیگ ملت‌ها بودیم متفاوت‌تر هستیم. اندرسون و کریستنسن در هفته سوم به تیم ما اضافه شدند. حالا مدت زمان بیشتری هست که این نفرات در کنار هم بازی می‌کنند. هنوز با عملکرد عالی خودمان فاصله داریم و فکر می‌کنم که این مورد در آینده خودش را نشان می‌دهد. امیدوارم که بهتر شویم؛ بهتر از بازی اولی که مقابل لهستان انجام دادیم و امیدواریم بتوانیم والیبالی را که واقعاً توانایی انجامش را داریم ارائه دهیم.

سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا درمورد پیش بینی اش از قهرمان این دوره از مسابقات، اظهار داشت: اگر شما می دانید، من هم می دانم! شرایط قرعه‌ها خیلی پیش بینی را سخت کرده است. فکر می‌کنم قرعه‌ای که سمت ایران است خیلی چالش برانگیز بود؛ آرژانتین، صربستان، برزیل و ایران واقعاً پیش‌بینی را سخت کرده‌اند. لهستان هم والیبال خیلی خوبی بازی می‌کند و بازی دشواری با آنها داریم. در کل خیلی قرعه‌ها سخت هستند، اما ایران فرصت خوبی دارد. ما هم می‌رویم که والیبال بازی کنیم تا ببینیم چه پیش می آید.

اسپرو با اشاره به سفری که به ایران داشت، گفت: یادم نیست که چه سالی به ایران آمدم، اما در تهران بازی کردیم. بخشی از بازی های لیگ جهانی بود. خیلی تجربه عالی بود. خیلی لذت بردم، چرا که بازی کردن در آن جو خیلی دشوار بود. هواداران در ایران پر سر و صداترین تماشاگرانی هستند که تا تاکنون دیده‌ام و خیلی سخت است که آنجا بازی کنیم. فکر می‌کنم خیلی برای آنها جالب بود که مقابل آمریکا بازی کنند و این اولین باری بود که ما آنجا حضور داشتیم. همیشه راجع به این موضوع صحبت می‌کنیم که هواداران چه کارهایی در تهران برای تیم‌شان انجام می‌دهند. امیدوارم دوباره بتوانیم به ایران سفر کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا با بیان اینکه تماشاگران ایرانی فوق العاده هستند، افزود: آنها تیم‌شان را خیلی عالی حمایت می‌کنند. والیبال یک ورزش است و رفتن به تهران و تجربه کردن آن جو عالی است. حتی هواداران ایرانی خارج از کشور و حتی آمریکا هم همین طور هستند و خیلی تیم‌شان را حمایت می‌کنند. هر وقت مقابل ایران بازی داریم باید بدانیم که بازی دشواری است، چراکه آنها به خاطر حمایت از تیم‌شان سفر می‌کنند تا بتوانند از تیم‌شان حمایت کنند. در هر کشوری که باشیم هوادارن ایرانی زیادی هستند که صدای خیلی زیادی دارند و کار ما را سخت می‌کنند. واقعاً حمایت آنها از ورزش باید محترم شمرده شود.

وی درمورد بازیکنان ایران، خاطرنشان کرد: اوه خدای من! یکی از بازیکنان ایرانی که توجه من را جلب کرد و من شناختی از او نداشتم، امین (اسماعیل‌نژاد) بود. ایران الان پشت خط زن خوبی داشته و این موقعیت را دارد که تیم خوبی باشد. نفر بعدی هم کاپیتان ایران است که به خوبی این نسل را رهبری می‌کند و در نتیجه تیم ایران، تیم خیلی سختی برای بازی کردن به شمار می‌رود.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین مسابقه مرحله یک هشتم نهایی قهرمانی مردان جهان از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور به مصاف برزیل می‌رود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۰
  • تاجی NL ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    بدبختی ما ایرانیا اینه خیلی دوس داریم خارجیا از ما تعریف کنن
    • Amr IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
      این طبیعیه ما هم دوست داریم دیگران ازمون تعریف کنند
    • انسانیت IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      بدبختی ماایرانی هااینه که نمیدونیم چی میخوایم!این آقادرنهایت ادب ایرانی هاروتحسین کرده اونوقت جواب مااینه؟!واقعا باعث تاسفه.متاسفانه هربلایی سرماایرانی هابیادحقمونه وتروخشک پای هم داریم میسوزیم
  • احسان IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    ما ایرانیا همیشه غریبه پرستیم.و خودمون رو دست کم ،میگیریم .در حالی که ما الان با این استعداد انسانی و ثروت ملی باید آقای جهان باشیم
  • عرش IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    جان اسپراو جاسوس سیا؟!
  • نرگس IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    مربی با کلاس و با اخلاق
  • احد رحمان ahadrahman48@jimil.com IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    کاش دولت شما هم. با مردم ایران. برخورد جوانمردانه ای داشت که متآشفانه. بدترین. سیاستها رو علیه. مردم ایران. به اجرا میگذارد
  • بیطرف IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
    مربی با اخلاقیه. یادم میاد بازیشون در ایران در ماه رمضان بود و وقتی متوجه شد ایرانیها تا افطار چیزی نمیخورن به بازیکنانش گفت تو زمین جلوی تماشاچی‌ها آب نخورن
    • ناشناس IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
      چقدررم که کسی تا افطار چیزی نمیخوره واقعا خخخ
    • حرف حق IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      مگه روزه می گیرن بازیکنان
  • رضا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    اینکه ایشون مربی با شخصیت هست شکی نیست .همیشه حساب مردم رو باید از سیاسیون جدا کرد .سیاسیون به فکر منافع خودشونن. ولی اینقد درها رو به روی همه بستیم که مثل بچه کوچیک تا یکی تعریفمون کنه .مث بچه ذوق میشیم
  • ایرانی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    تیم ایران با این کادر فنی و مربی روز بروز ضعیفتر خواهد شد و یک مربی بزرگ و خارجی کاربلد میخواد
  • ناشناس IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    نظر لطفشان هست !!! ولی از نظر آگاهی مردم ایران کم دارند !!!
  • Sepahan IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    مرگ بر آمریکا😅
  • مهربان IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    خیلی دوست داشتم مربی تیم ملی ایران می شد. خیلی خونسردی خودشو حفظ می کنه و اصلاً استرس به بازیکنانش وارد نمی کنه! ضمن اینکه مربی بسیار با دانش و مودب و خیلی با شخصیت و جنتلمنه.
  • ایرج میرزا JP ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    همین کارارو میکنین که کشور تحت شدیدترین تحریما قرارمیگیره
  • هی داد بیداد IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    این مربی امریکای جنایتکار فراماسون و جاسوس موساد و سیا هستش ای مردم گول نخورید اینا اومدن توطئه کنن همه ما رو بخوووورن هرجا دیدید له لورده شون کنید بی همه چیزا رو... همینقدر مریض همینقدر متوّهم!!! خودمونو میگم ایرانیان عزیز
    • خسته IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
      برو بابا.
  • علی IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    ایشون کی باشن که بخوان درمورد تیم ملی ما نظر بدن گمشو مرگ بر آمریکا نه تاید میخوایم نه ریکا مرگ برآمریکا😒😠😂😂😂
  • جواد آبی دل IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
    امیدوارم روزی سرمربی ما امثال تو باشند هر چند باید گف آرزو بر جوانان عیب نیس اگر نمی‌خواسته باشین این نسل والیبال از بین بره
  • نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    با مربی ایرانی به هیچ جا نمیرسیم، همینطور تورنمت به تورنمنت داریم یادرجا میزنیم یا پسرفت میکنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی