سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
۰ |
۰
فیفا خواستار آتش‌بس یک‌ماهه جنگ اوکراین شد
منبع: ایرنا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) خواستار آتش‌بس یک ماهه جنگ اوکراین در جریان جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در سخنرانی خود در اجلاس سالانه گروه ۲۰ در بالی اندونزی، گفت که افتتاحیه جام جهانی می‌تواند «جرقه‌ای مثبت» در جنگ حدود ۹ ماه اوکراین و روسیه باشد.

وی خطاب به سران ۲۰ اقتصاد برتر جهان گفت: درخواست من از همه شما این است که به یک آتش‌بس موقت برای یک ماه در جریان جام جهانی فکر کنید.

وی افزود: حتی اگر آتش‌بس کامل هم نباشد، می‌تواند فرصتی باشد برای استفاده از برخی کریدورهای بشردوستانه یا هرچیزی که منجر به از سرگیری مذاکرات شود. 

اینفانتینو با توصیف فوتبال به عنوان عامل متحدکننده، یادآور شد که روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ بوده و اوکراین نیز به همراه اسپانیا و پرتغال، پیشنهاد مشترک خود برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۰ را تسلیم فیفا کرده است.

وی تاکید کرد، اینکه باور کنیم فوتبال قادر به حل مشکلات جهان است، ما را خام جلوه نمی‌دهد بلکه جام جهانی «بستری منحصربه‌فرد» است زیرا به گفته وی، حدود ۵ میلیارد نفر در سراسر جهان یعنی چیزی بیش از نیمی از انسان‌های کره خاکی، این مسابقات را از طریق تلویزیونی تماشا می‌کنند. 

فیفا خواستار آتش‌بس یک‌ماهه جنگ اوکراین شد

وی افزود: بیایید از این فرصت استفاده کنیم تا برای پایان دادن به تمام جنگ‌ها، هر چه در توان داریم، بگذاریم.

پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، فیفا به توصیه کمیته بین‌المللی المپیک، روسیه را از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کنار گذاشت.

بیست‌ودومین دوره جام جهانی که برای نخستین بار در کشوری عربی و فصل زمستان برگزار می‌شود، از ۲۹ آبان آغاز می‌شود و در آستانه افتتاحیه این جشنواره بزرگ فوتبالی، قطر میزبان با چالش‌ها و انتقادات زیادی از جمله ادعاهای حقوق بشری درباره کارگران مهاجر شاغل در این کشور، مواجه شده است. 

قطر منتقدان را به نژادپرستی متهم و اعلام کرده که تاکنون صدها میلیون دلار از دستمزدهای معوق کارگران را پرداخت کرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی