رضاوند: استقلالِ ساپینتو از تیم مجیدی بهتر بازی می‌کند/ سال قبل ذهنیت ما این بود که اول گل نخوریم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آرش رضاوند می‌گوید تیمی که ریکاردو ساپینتو ساخته بهتر از تیم فرهاد مجیدی بازی می‌کند.

استقلال فصل گذشته با رهبری فرهاد مجیدی بعد از نه سال در لیگ برتر قهرمان شد و این قهرمانی در حالی به دست آمد که استقلال در جریان بازی‌ها یک باخت را هم تجربه نکرده بود. با این حال آرش رضاوند می‌گوید تیم ریکاردو ساپینتو بهتر از تیم فرهاد مجیدی بازی می‌کند.

آرش رضاوند در پاسخ به این سوال که آیا در تیم فرهاد مجیدی کارایی خود را  از دست داده بود و با حضور ریکاردو ساپینتو در تیم استقلال بار دیگر احیا شد می‌گوید: «من با این موضوع مخالفم. اینطور نبود که یک نیم فصل در استقلال باشم. زمانی هم که از استقلال جدا شدم، حدود ۹۰ بازی کرده بودم. دوران خیلی خوب در زمان استراماچونی داشتم. حتی زمان فرهاد مجیدی که در لیگ قهرمانان آسیا در گروه مرگ بودیم و حتی پرسپولیس را بردیم. در کل شرایط خوبی داشتم ولی سال قبل از اول فصل هجمه‌هایی وارد شد. واقعا سنگین بود. تحت فشار تیمی بودم که تا آخر فصل یک باخت هم نداشت. زمانی تیم نتیجه نمی‌گیرد و هواداران حق دارند اما در آن مقطع تیم قهرمان شد.»

هافبک میانی تیم استقلال ادامه می‌دهد: «آن تیم، تیمی بود که خوب دفاع می‌کرد و می‌برد. اینطور نبود که خوب و روان بازی کنیم. شاید همین موضوع باعث شد هافبک‌ها و یا حتی مهاجمان خیلی دیده نشوند. شما مهاجمان آن تیم را ببینید که چند گل زدند. الان فقط یامگا و قائدی هرکدام ۶ گل زده‌اند یا محبی ۵ گل زده، این‌ها را برای مثال گفتم. بالاخره سبک بازی تیم روی نفرات تاثیرگذار است و شرایط فرق می‌کند. سال گذشته سیستمی بازی می‌کردیم که بدون پلی میکر بود. اصلا نیازی به بازیساز نبود. ۳-۴-۳ با دو هافبک دفاعی بازی می‌کردیم. امسال ۳-۳-۴ بازی می‌کنیم با دو هافبک روی دست، خیلی تفاوت دارد. به همین خاطر سیستم روی عملکرد بازیکن تاثیر دارد. دو هفته بعد از اینکه به فولاد رفتم توانستم گلزنی کنم. بازیکنان زیادی در فوتبال به خاطر نوع سیستم سرمربی، در تیم‌های مختلف جا به جا می‌شوند.»

به باور آرش رضاوند استقلال ریکاردو ساپینتو زیباتر از تیم فرهاد مجیدی بازی می‌کند و با گفتن این جملات به حرف‌های خود در این خصوص پایان داد: «سیستم‌ها متفاوت است. سال قبل اکثر بازی‌ها یک بر صفر می‌شد. امسال هم نتیجه یک بر صفر داشتیم اما موقعیت‌های زیادی خلق می‌کردیم. سال قبل ذهنیت ما این بود که اول گل نخوریم. گل نخوردن برای تیم ما خیلی مهم بود. کمترین گل خورده را هم داشتیم. هر مربی تِز و ساختار مخصوص خودش را دارد. سرمربی امسال سبک هجومی‌تر دارد. سیستم باعث می‌شود که بازیکن در آن ساختار جا بیفتد یا نیفتد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • استقلالی اصیل IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    جات خیلی تو لیست تیم ملی خالیه آرش.
    • ۶پُلیس،هُوچیگَرِ داخلی،حَقیرِ آسیایی IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
      بیخیااااااال! دیگه وجدانا مهری و رضاوند، در حد تیم ملی نیستن
  • ماهان IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
    دروغ از کجا در اوردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی