نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
۲۶ سال از روزی که روبرتو کارلوس، قوانین فیزیک را زیر سوال برد گذشت +ویدیو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امروز بیست‌وششمین سالگرد گل عجیب و غریب و باورنکردنی روبرتو کارلوس به فرانسه است.

سوم ژوئن ۱۹۹۷ بود. فرانسه و برزیل در دیدار افتتاحیه تورنمنت Le Tournoi که انگلیس و ایتالیا هم در آن حضور داشتند و به نوعی آماده‌سازی برای جام جهانی ۹۸ بود، برابر هم قرار گرفتند. شاگردان گل هادل موفق شده بودند با گل‌های پل اسکولز، یان رایت و آلن شیرر پیروز شوند، اما همه دلیل دیگری برای به‌یادآوردن این مسابقه دارند.

دقیقه ۲۱ مسابقه افتتاحیه در استادیوم ژرلان در شهر لیون بود که دیدیه دشان در فاصله ۳۶٫۵ متری از دروازه مرتکب خطایی ناشیانه روی روماریو شد. دونگا پشت توپ قرار گرفت و فابین بارتز مشغول آماده کردن دیواره دفاعی‌اش شد، ولی وقتی روبرتو کارلوس از سمت چپ خط دفاع پشت توپ آمد، همه می‌دانستند چه کسی قرار است ضربه را بزند.

همان‌طور که دونگا کنار رفت و زین‌الدین زیدان به بازیکنان دیگر در دیواره دفاعی پیوست، روبرتو توپ را به دقت روی چمن کاشت و ۱۸ قدم به عقب رفت. وقتی میلتون نیلسون دانمارکی سوت را به صدا درآورد، حرکت کارلوس از دایره میانه میدان به سوی توپ آغاز شد. با قدرتی که روبرتو به توپ وارد کرد، انگار نه یک توپ، بلکه ده‌ها توپ به سمت دروازه به حرکت درآمدند. یکی از توپ‌جمع‌کن‌ها در ویدیوها دیده می‌شد که برای عدم اصابت با توپ، داشت جا خالی می‌داد، اما توپی که با فاصله اولیه قابل توجه از چارچوب دروازه، به حرکت درآمده بود، به یک باره تغییر مسیر داد و پس از تماس با تیرک، وارد دروازه فابین بارتزی شد که همانند هزاران تماشاگر حاضر در ورزشگاه، تنها نظاره‌گر صحنه بود.

روبرتو کارلوس توسط هم‌تیمی‌های متعجبش، در آغوش کشیده شد و تلاش کرد خود را رها کند تا به خوشحالی بپردازد. الان حتی ۲۶ سال بعد از آن شب، آن گل یکی از به‌یادماندنی‌ترین گل‌های تاریخ فوتبال است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • میلاد IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    بنظر میاد قوانین شیمی زیر سوال رفت نه فیزیک
  • عقاب تیز بین IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    تقصیر داور بود توپ گل شد 🤭🤭🤭
  • سنسی IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
    واقعا اسطوره ای بود هیچ زمان دفاع چپی به سرعت و قدرت او نمیاید به فوتبال. ازاین گل ها خیلی زده از نقطه کرنر. از زاویه صفر دروازه. ایستگاهی های زیر 30متر که توپ دیده نمیشد وقتی میزد. نارگیل با شوت میزد میترکوند وقتی فوتبال بازی میکرد. چقدر ساق های قوی داشت از رزمی کارها هم قوی تر بود ساق پای کارلوس
  • Mori IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    هنوزم تو پلی استیشن رو دستش شوت زن نیست، عجب کیفی میده سونی 1 ضربه کاشته هاش،

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی