نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پیام ویژه دنیزلی برای جواد نکونام و فرهاد مجیدی/ باید مجسمه یحیی گل‌محمدی را در باشگاه پرسپولیس بسازند!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

سرمربی ترکیه‌ای اسبق پرسپولیس گفت: این روشی که عربستانی‌ها در جذب بازیکنان خارجی در پیش گرفته‌اند را تیم‌های ترکیه‌ای چهل سال پیش اجرا کردند.

مصطفی دنیزلی سرمربی ترکیه‌ای اسبق پرسپولیس که بازی‌های زیبا و تهاجمی پرسپولیس در زمان مربیگری وی هنوز از یاد و خاطر فوتبالدوستان ایرانی فراموش نشده در رابطه با قهرمانی پرسپولیس و سه‌گانه زدن این تیم با یحیی ابراز خوشحالی کرده و انجام این مهم را کار بزرگی می‌داند. اوهمچنین از انتخاب شاگردش در پاس به‌عنوان سرمربی تیم رقیب پرسپولیس نیز اظهار خوشحالی کرده و از اینکه مربیان ایرانی در مسیر پیشرفت خوبی قرار گرفته‌اند ابراز خرسندی می‌کند. دنیزلی در بین صحبت‌هایش از رابطه خوبش با سرمربی جدید تیم ملی صحبت می‌کند و به این نکته اشاره می‌کند که هنوز با قلعه‌نویی در ارتباط است. دنیزلی در رابطه با جذب بازیکنان بزرگ عربستانی نیز تعبیر جالبی دارد و معتقد است این روش سال‌ها پیش در ترکیه اجرا شده بود. مصاحبه خواندنی دنیزلی را با هم مرور می‌کنیم.

در رابطه با موفقیت‌های تیم سابقتان پرسپولیس چه صحبتی دارید؟
به نظرم یحیی گل‌محمدی در این فصل دست به کار بزرگی زد به همین دلیل هم معتقدم این امر آن قدر اهمیت دارد که باید مجسمه‌اش را در باشگاه بسازند تا از او به‌عنوان یکی ازمفاخر باشگاه یاد کنند. من در پرسپولیس کار کرده‌ام به همین دلیل خوب می‌دانم کار کردن در تیم بزرگ پرسپولیس چقدر مشکل است و همه هوادارانش فقط از این تیم انتظار برد در تمام بازی‌ها و قهرمانی در تمامی جام‌ها دارند از این رو خیلی خوب به این نکته واقفم که یحیی چه کار بزرگی انجام داد و چه افتخار بزرگی را در ایران به دست آورد که هر سه جام داخلی ممکن را کسب کرد.

فکر نمی‌کنید با کسب قهرمانی سه‌گانه، انتظارات از یحیی خیلی زیاد شده و سرمربی پرسپولیس کار سختی را در پیش دارد؟
تا یادم نرفته این را بگویم که من الان می‌دانم هواداران پرسپولیس چقدر خوشحالند و به نوعی بهترین روزهای خودشان را بعد از قهرمانی‌های تیمشان سپری می‌کنند اما همان طور که گفتید حتماً انتظارها از یحیی خیلی بالا رفته به همین دلیل باشگاه پرسپولیس باید هر امکاناتی را یحیی می‌خواهد در اختیارش قرار دهد چون کارش برای تکرار موفقیت‌ها بسیار سخت است. من چون سال‌ها کار حرفه‌ای کرده‌ام خوب می‌دانم که کسب یک جام چقدر سخت است از این‌رو می‌دانم یحیی چه کار بزرگ و خاصی انجام داده است. قطعاً می‌دانم مربی در زمانی که تیمش در کوران قهرمانی بوده خواب و خوراک نداشته و استرس زیادی را تحمل کرده است اما موفق شده از این جو سنگین بخوبی خارج شده و تیمش را به‌عنوان قهرمانی برساند. خودم به‌عنوان مربی ترکیه‌ای موفق شدم سه تیم بزرگ کشورم را به‌عنوان قهرمانی برسانم که این امر را یکی از افتخاراتم می‌دانم در حالی که تیم‌های بزرگ ترکیه با مربیان خارجی، بیشتر به‌عنوان قهرمانی رسیده‌اند.

بعد از گلات و سه‌گانه زدن جام‌های قهرمانی در چند سال اخیر که توسط مربیان پرسپولیس انجام شده حالا انتظارات از پرسپولیس به قهرمانی در آسیا باز می‌گردد. به نظرتان یحیی می‌تواند تیم را در آسیا به‌عنوان قهرمانی برساند؟
قهرمانی در لیگ ایران سخت اما در لیگ قهرمانان خیلی سخت‌تر است. لیگ ایران با لیگ قهرمانان تفاوت‌های زیادی دارد و بسیار سخت است خصوصاً حالا که تیم‌های دیگر خصوصاً تیم‌های عربستانی تا بن دندان مسلح شده‌اند و بازیکنان بزرگ دنیا را به خدمت گرفته‌اند به همین دلیل برای موفقیت در آسیا کار برای پرسپولیس سخت است.

به نظرتان پرسپولیس قادر است مقابل تیم‌های آسیایی در قاره کهن موفق شود؟
باید تیم خیلی خوبی بسته شود. برانکو و یحیی هم تجربه خوبی در این زمینه دارند و هر کدام یک‌بار تیمشان را تا فینال رسانده‌اند و یحیی می‌تواند از این تجربه به سود تیم خودش در آسیا برای موفقیت به بهترین شکل ممکن بهره بگیرد.

بار قبل او دستش به لحاظ بازیکن نسبتاً خالی بود اما با دست پرتر و تیم قوی‌تر شاید بتواند تیم را به‌عنوان قهرمانی برساند.
حتماً اگر بازیکنان خوب حفظ شده و بازیکنانی جذب شوند که برای حضور در رقابت‌های آسیایی شخصیت و کارایی داشته باشند قادر خواهند بود نمایش خوبی داشته باشند از این‌رو با جذب چند بازیکن خارجی خوب و تقویت تیم با بازیکنان داخلی در نقاطی که یحیی تشخیص می‌دهد پرسپولیس می‌تواند در آسیا هم موفق شود چون شخصیت بالایی دارد و یکی از بهترین و پرهوادارترین تیم‌های آسیایی محسوب می‌شود. بازی با تیم‌های بزرگ آسیا و تیم‌های عربستانی با ستاره‌هایشان در ورزشگاه آزادی واقعاً هیجان انگیز است به همین دلیل شما می‌توانید نمایش‌های خوبی را در آسیا از تیم‌هایتان شاهد باشید.

در رابطه با بازیکنان بزرگی مانند بنزما و کریس رونالدو و امکان رویارویی با این تیم‌ها در ورزشگاه آزادی نظرتان چیست؟
این روشی که عربستانی‌ها در جذب بازیکنان خارجی در پیش گرفته‌اند را تیم‌های ترکیه‌ای چهل سال پیش اجرا کردند و اتفاقاً خوب هم نتیجه گرفتند. تیم‌های ترکیه‌ای با جذب بازیکنان بزرگ اروپایی نظیر شوماخر و دیدیه سیس همبازی پلاتینی و چند بازیکن بزرگ آن سال‌های جهان موفق شدند خود را به‌شدت تقویت کنند و ثمره‌اش را هم در تیم ملی ببینند. به همین دلیل هم ترکیه در جام جهانی با سنول گونش موفق شد عنوان سومی جهان را کسب کند.

در رابطه با دیگر شاگردتان به‌عنوان مربی استقلال چه نظری دارید؟
جواد در پاس شاگردم بود. در آن زمان هم من تمام اختیارات داخل زمین را به او سپرده بودم چون به معنای واقعی یک لیدر بود. جواد مربی خوبی است به همین دلیل هم من حتماً او را در آینده به ترکیه خواهم آورد تا به‌عنوان یکی از مربیان تیم‌های خوب ترکیه مربیگری کند چون توانایی و کاریزمای این امر را دارد. جواد شخصیت بزرگی دارد به همین دلیل برای او آرزوی موفقیت دارم.

در خصوص تیم ملی ایران و مربی جدیدش چه نظری دارید؟
قبل از اینکه جواب این سؤالتان را بدهم باید به این نکته اشاره کنم که مربیان ایرانی خیلی خوب رشد کرده‌اند و از شرایط فنی خیلی خوبی برخوردار شده‌اند که این امر می‌تواند خیلی به رشد فوتبال در ایران کمک کند. مثال دیگر فرهاد مجیدی است که در امارات و تیم اتحاد کلبا بخوبی مربیگری کرد. مربی که در ایران با او رابطه داشتم و موفق شد استقلال را بعد از چند سال به‌عنوان قهرمانی برساند و بعد هم در امارات مربیگری کرد. الان هم برای فرهاد آرزوی موفقیت دارم.

در خصوص مربی تیم ملی ایران که انتخاب شده چه نظری دارید؟
با قلعه‌نویی دوست هستم. او مربی باهوش و خوبی است و در ایران هم همیشه تیم‌هایم با این مربی کار راحتی نداشتند. امیر فوتبال بلد است. مربی که هنوز با او در ارتباطم و برای این مربی در ادامه راه آرزوی موفقیت دارم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • شیذر IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    آقای دنیزلی شما با یک عدد ایمون زاید معنی معجزه را در آن شب سرد ورزشگاه آزادی به ما یاد دادی وای که چه شبی شد اون شب . ممنون مصطفی پاشا
  • یالی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    البته مجسمه رو با داوران بسازید بهتره
    • علیرضا IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      بازیکنان پرسپولیس مثل سرداران هخامنش تو تاریخ ثبت شدن و تو دنیا فوتبال باشگاهی پرآوازست و دوچرخه سواری هم خوب یه ورزش میشه باهاش تو دنیا یه جورایی سر شناس شد
  • آنتی لنگ IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    آره مجسمه ی تکی نه همراه وزرا و تمام داوران درست کنید بزارید در وزارت ورزش یار دوازدهم و سیزدهم و ....خخخخخ
    • رضا IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      خیلی خوبه که میتونید شکست هاتون رو با گفتن این داستان ها تسکین بدین
  • علی IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    lwhمصاحبه خیالی باحالی بود
  • ارش US ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    این رو میگن فرهنگ. مقایسه کنید با مصاحبه مدعیان فرهنگ مثل ویسی و مابقی دوستان.
  • کیانی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    اگه قرار بر ساخت باشه مجسمه مربی رو باید بسازن که یک فصل تا قهرمانی بدون شکست قهرمان شد .وتمام رکوردا رو به خودش اختصاص داد.حتی دو بازی آخرو نیاز نبود انجام بده
    • آرمان IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
      نکنه باورتون شد واقعا با مجیدی قهرمان شدین؟!
  • آبی دلان IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    مجسمه خطا روی عبدی یکونیم متر پشت محوطه جریمه مس رفسنجان رو درست کنید همه دنیا ازش استقبال میکنن .. اسمش رو بذارید نماد رسوایی
  • مکتب IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    جناب خبر ورزشی اینو میگن مصاحبه که خواننده چهارتاچیز یاد میگیره بجای پرداختن به کری خونی های امثال ممد نوری و قلیچ و.. و همچنین بمب های مضحک نقل و انتقالاتی. فوتبالی که پرسپولیس دنیزلی بازی می‌کرد هرگز در تاریخ تکرار نشد.. یادش بخیر معدنچی، غلام رضا رضایی و.. البته ایمون زاید
  • آریا US ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    دنیزلی و برانکو؛ بهترین مربیان خارجی تاریخ پرسپولیس هستن❤ حالا ساپینتو رو با این ۲ مقایسه کنید!! حرف عادی هم که میزد؛ حتما باید یک جمله فحاشی هم میکرد😂😅 تا جمله اش تکمیل بشه!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی