نظرسنجی

قهرمان لیگ با توجه عملکرد تیم‌ها در هفته ۲۸؟
همه‌چیز درباره شاکی فراری استقلال/ از گروکشیِ پاسپورت ۲۵ میلیاردی تا کسی که شرایط خروج شبانه از ایران را فراهم کرد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با شکایت عزیزبک آمانوف و حکمی که او علیه استقلال گرفت، این باشگاه دوباره سر و کارش به کمیته انضباطی فیفا افتاد.

عزیزبک آمانوف هافبک ازبکستانی که در دوران سرمربیگری فرهاد مجیدی به استقلال پیوست، زمستان سال گذشته پس از این‌که اختلافاتش با ریکاردو ساپینتو به اوج خود رسیده بود، ناگهان از ایران رفت و حالا خبر آمده که شکایت او در فیفا مورد قبول اعضای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال قرار گرفته و استقلال باید چیزی بالغ بر ۲۵میلیارد تومان به این بازیکن کاملا معمولی که اصلا هم تاثیرگذار نبود، بپردازد. بازیکنی که اغلب هواداران استقلال او را با ضربه پنالتی که بهار سال گذشته در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی مقابل نساجی از دست داد، به خاطر می‌آورند و البته ریکاردو ساپینتو هم یک بار در مورد او با صراحت گفت عملا کاری برای استقلال نکرده است.

پاسپورت گران‌قیمت

اما داستان جدایی عزیزبک آمانوف سال گذشته چگونه کلید خورد؟ یکی از مدیران آن زمان باشگاه استقلال که حالا به خاطر بحث حکم صادره مایل به افشای نامش نبود، در این رابطه به خبرورزشی گفت: رابطه عزیزبک آمانوف با ریکاردو ساپینتو هر روز تیره‌تر می‌شد و تقریبا دو طرف دیگر اصلا کاری به کار هم نداشتند. در چنین شرایطی یک روز آمانوف به دفتر باشگاه آمد و گذرنامه‌اش را خواست. ما به او گفتیم طبق قوانین بین‌المللی پاسپورتش باید در دفتر باشگاه بماند و رسید آن در اختیار خود او باشد چون نه فصل تعطیلات است و نه زمان فیفادی تازه عزیزبک آمانوف در آن مقطع اصلا به تیم ملی ازبکستان هم دعوت نمی‌شد اما این بازیکن گفت با توجه به فضای ایجادشده دلم می‌خواهد پاسپورتم پیش خودم باشد نه داخل ساختمان باشگاه! در چنین شرایطی مدیریت باشگاه برای این‌که تنش با عزیزبک بیشتر نشود و او فکر نکند که کسی می‌خواهد اذیتش کند، پاسپورت را تحویل داد تا خیال او راحت شود اما چند روز پس از آن ناگهان اتفاقات دیگری رخ داد و کادر فنی به ما اطلاع دادند که دو روز است آمانوف سر تمرین نمی‌آید! وقتی پی‌گیری کردیم دیدیم اصلا ایران نیست و چند ساعت پس از پیگیری ما سایت‌های ازبکستانی خبر زدند که او با تیم جدید خودش که برای برگزاری اردوی تدارکاتی به استانبول سفر کرده است، تمرین می‌کند! او پاسپورتش را گرفت و رفت و همین رفتن مقدمه شکایتی شد که حالا ۲۵میلیارد تومان برای استقلال آب خورده است.

بلیت و اطلاعات ویژه

این مدیر در ادامه به نکته بسیار کلیدی اشاره کرد و گفت: ممنوع‌الخروج شدن بازیکنان ایرانی و خارجی به دلیل عدم پرداخت مالیات اتفاقی است که در فوتبال ایران بارها رخ داده است اما باشگاه استقلال برای این‌که عزیزبک هیچ دغدغه‌ای جز تمرین نداشته باشد مالیات او را هم تا زمانی که ایران بود به موقع پرداخت کرد. دقیقا به همین خاطر بود که آمانوف از بابت ویزای کار و شرایط خروج از کشور هیچ مشکلی نداشت و کاملا قانونی از مرز خارج شد. نکته اینجاست که دقیقا به آمانوف گفته بودند او مشکلی برای سوار شدن به هواپیما و خروج از ایران ندارد و مالیاتش تمام و کمال پرداخت شده است به همین خاطر بدون هیچ دغدغه‌ای بلیت پرواز تهران استانبول شرکت ترکیش ایر را به صورت یک‌طرفه خرید و بدون این‌که به ما بگوید تهران را ترک کرد! او از قبل با مقامات تیم جدید خودش هماهنگ کرده بود و مخصوصا زمان پروازش را به گونه‌ای انتخاب کرد تا در استانبول به آن‌ها ملحق شود. گرفتن پاسپورت هم دقیقا در راستای همین مسئله بود. حتی شنیدیم اگر استقلال گذرنامه را نمی‌داد او  مشکلات خانوادگی در ازبکستان را بهانه می‌کرد و می‌رفت. البته برای ما جالب است که بدانیم چه کسی به عزیزبک گفت از بابت مسائل مالیاتی هیچ دغدغه‌ای برای خروج او وجود ندارد!

نامه‌نگاری بی‌اثر

استقلالی‌ها بلافاصله پس از جدایی عزیزبک آمانوف مدعی شدند که خروج بی‌اجازه این بازیکن را به اطلاع فیفا رسانده‌اند و حتی از این بابت از او تقاضای غرامت هم می‌کنند اما حالا کاملا مشخص شده که این نامه‌نگاری بی‌تأثیر بوده است چون حتی اگر آمانوف کاملا بدون اجازه هم از ایران رفته باشد، به خاطر عدم دریافت به موقع دستمزد خودش آن‌قدر مدارک داشت که فدراسیون جهانی فوتبال را مجاب به محکوم کردن استقلال کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • کمال آبی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
    هنر مدیران سابق هنوز ادامه داره
    • رضایاک اصلی۳ IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
      کیسه یا باید پول این بازیکنا را بده یا باید منحل بشه
    • حنیف IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
      البته در کنار مدیران سابق دست گل فرهاد مجیدی در مورد این بازیکن کاملا تاثیر گذار بود انتخاب فرهاد بود و فقط هزینه رو به باشگاه تحمیل کرد یک بارم ازش استفاده نکرد
    • میلاد IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
      مشکل ما فرار مغزها نیست ، مدیر و مسئول شدن شیرین عقل هاست . بهش پاسپورت رو دادن که فکر نکنه میخوان اذیتش کنن ؟!!!! خوب پولشو میدادین . شما که میدونستین خواهد رفت و شکایت میکنه
    • ف دال IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
      وجداناً هنر نزد فتلا است و بس! به میمنت و پاس‌داشت هر مناسبتی یکی، دو بار دیگه اون چک‌های امانتی رو نقد می‌کرد و برمی‌گردوند می‌ذاشت تو کِشوءاش تا بازگشت بعدی و دوباره اَدَســــَّــــــــــــــر!
    • پرویز IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
      هنر نیست رفیق.یکی توی باشگاه یه شیتیل گرفته پاسپورت رو داده.فک کرده مردم هم مثل خودشون خرن .برای اینکه تنش بیشتر نشه پاسپورت رو دادی؟!!!!بعدشم مالیاتش رو پرداخت کردی؟!!!! احتمالا برای اینکه تنش بیشتر نشه یه بلیط first class هم براش گرفتی مگه نه؟!!!!! چه جای جالبیه ایران؟!!! انگار فوندانسیون این کشور رو با دروغ ریختن.توی چشم ۸۰ میلیون نفر نگاه میکنن دروغ شاخدار میگن!!!!! تو پاسپورت رو که تنها وثیقه حضور بازیکن هست رو بدی ، بعدشم مالیات رو پرداخت کنی و ..... که تنش ها بیشتر نشه.مثلا بیشتر می‌شد چه غلطی میخواست بکنه.چاره لی جز تحمل نداشت.اتفاقا اگر تحمل نمی‌کرد و واکنش نشون میداد بهترم بود و باعث درآمدزایی هم می‌شد چرا که بهونه دست باشگاه میداد یه درصد درست و حسابی از قرارداد بازیکن مازاد میزدید.
    • هشتائیا IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      درپاسخ پرویز تو یه چیزیت میشه جریان فوتبالو به کشور ربط میدی قشنگ معلومه وطن فروشی ،توی فوتبال اکثر باشگاههاهر خاکی میخوان به سرشون میکنن،ولی تو ازاین حربه استفاده کردی که منظورت رو از خیانت به کشور زیر لفافه بیان کنی مزدور اجنبی وطن فروش خائن .
  • ف دال IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    این بازیکن‌ها رو نهایتا بشه رند، بی‌وفا و فرصت‌طلب نامید اما اون اطرافیانی که اغلب‌شون تحت عنوان دلال (ایجنت) فعالیت و این معمولی/ضعیف‌ها رو قالب باشگاه‌های ایرونی می‌کنن، صدها درجه بدتر هستن. یعنی جدای‌از کلاشی و کلاه‌گذاشتن سر هم‌وطن‌هاشون، پای بازیکن می‌نشینن و راه‌وچاه و چم‌وخم تلکه کردن باشگاه‌رو یادشون میدن بلکه یه صنار سی‌شهی هم بابت رفتن‌شون کاسب شن. یه گروه سومی هم این بین هستن که دیگه نوبرِ نوبر اند. شاید حتی کار دلال‌هائی که هم از توبره می‌خورن و هم از آخور رو بشه به‌نوعی توجیه کرد اما ناکس‌تر از همه مدیرانی هستن که دست‌شون با این دلال‌ها تو یه کاسه‌ست. خبط و خطای اون‌ها دیگه حقیقتا نابخشودنی‌ست چون اسما امانت‌دار و حافظ منافع باشگاه‌ها و هواداران هستن اما رسما و درعمل خطا و گناهی بزرگ‌تر از دزدی دارن انجام میدن؛ خیانت. از اونجائی هم که خودشون قسمت تحتانی‌شون باد میده و اگه بخوان حقوق باشگاه رو استیفاء کنن، کلی گزک و آتو دست دلال‌های نامحترم دارن، ناگزیر به زدن سوت بلبلی و دایورت مشکلات روی مدیران قبلی و وزیر رنگی و و و و و.. هستن. عجیب این عرصه مفسده‌پرور و دزدتربیت‌کن شده.
    • کلنگلیس IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
      دقیقا مثل بابک زنجانیها وهدایتیها ولی یک تفاوت بین مفسدان لنگی وتاجی هست مفسدان لنگی موردحمایت حکونت هستن بخاطرهمین هرکاری کنن مشکلی نیست و مفسدان تاجی هم چون مامور خرابکاری دراستقلال هستن پس مشکلی نداره هرکاری کنن
  • بهزادی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۰
    از شاکیان پرسپولیس بنویس،وسم پاشی نکن
  • هشتائیا IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    اینکه فوتبال ایران کثیفه هیچ شکی نیست اینکه شده درب خروجی پول خزانه وبیت المال به جیب یه مشت مفتخور خارجی مثل مربیان خارجی تیم ملی (کی روش و ...)اصلا شکی نیست اگر ما فوتبال و تیم نخواهیم باید چکار کنیم؟فوتبالی که برای سرگرمی ودور هم جم کردن مردم باید باشه ،شده میدان نبرد. هوادارای این تیم به اون تیم فحاشی می کنن هوادارای اون تیم به تیم مقابل . بخدا تماشای فوتبال های خارجی خیلی لذت بخش تره!نخواستیم تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان ،تراکتور و ... .اینهمه میلیاردی هم پول توی باشگاه‌ها دست بدست نمیشه .
  • ششتقلال IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    عجب اینم یکی ازشاهکارای مدیران کیسه تنه دیگرچه کارمیشه کردفقط ادعادارندازکجامعلوم خوده مدیروقت عزیز ودوردانه خودش آمارهمه چیزبه بازیکن نداده که راحت ازکشو خارج شده
  • حسرت یک چهارم آسیا (ای اس ال) IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    کیسه منحل شه؟؟خخخخخخ حتما کامنت استقلال مظلومم ندیدین
  • سعید IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
    آجرلو و قربان زاده مقصران اصلی هستن چون قربان زاده وقتی پول و سهام هواداران رو بدون مجوز و بی برنامه به‌اجرلو میداد بهتر ازاین نمیشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان لیگ با توجه عملکرد تیم‌ها در هفته ۲۸؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی