نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
۹ |
۰
کلوب| سریع‌ترین رأی صادره خالی از اشکال نیست
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جلسه کمیته انضباطی صبح دیروز برگزار می‌شود و هنوز پاسی از شب نگذشته رأی کمیته انضباطی صادر می‌شود، رأیی که در نوع خود هم جالب و هم در سرعت صادر شدن و ابلاغ آن سریع‌ترین زمان را طی کرده است.

پس از شکایت تیم‌های استقلال و تراکتور و پیکان از تیم سپاهان اصفهان مبنی بر شکستن سقف قرارداد بازیکنان جلسه کمیته انضباطی با حضور مدیران عامل هر چهار باشگاه در فدراسیون فوتبال برگزار شد و رأی این کمیته در کمتر از ۱۲ ساعت صادر و برای باشگاه سپاهان تا یک هفته قابل تجدید نظر و واخواهی می‌باشد.

رأیی که در نوع خود بسیار جالب و در سرعت صادر شدن و ابلاغ آن کمترین زمان را طی کرده است خالی از اشکال هم نیست، و ایرادهایی به این حکم وارد است که در اینجا می‌خواهیم آنها را به صورت گزیده بررسی و بیان کنیم.

در ابتدا در اینکه باشگاه سپاهان برای تعدادی از بازیکنان خود سقف قرارداد را رعایت نکرده است بسیار محرز و مسلم بوده است و اینکه در چهار بازی گذشته خود باشگاه‌های استقلال و تراکتور و پیکان و حتی ذوب آهن هم در این امر متضرر شده است و متحمل شکست شده اند باز شکی نیست.

اینکه کمیته انضباطی از ۱۲ امتیاز ممکن سپاهان تنها ۴ امتیاز کم می‌کند و این ۴ امتیاز را به حساب هیچ کدام از تیم‌های شکست خورده واریز نمی‌کند بیشتر شائبه و سؤال برای اهالی فوتبال بوجود آورده است.. اینکه اگر از تیمی امتیازی کسر می‌شود به دلیل شکایت چند تیم برای متضرر شدن از استفاده غیر قانونی از بازیکنان پر واضح است که این امتیازها باید به حساب تیم‌هایی واریز شود که در چهار هفته ابتدای فصل از تیم سپاهان شکست خورده و آسیب دیده اند.

حال اینکه چطور قرار است این ۴ امتیاز به حساب ۴ تیم واریز شود و با یک تقسیم بندی مساوی و عادلانه به هر یک از چهار تیم تنها یک امتیاز داده شود باز هم یک ایراد دیگر وارد می‌شود که کسر ۴ امتیاز هم چطور محاسبه شده است و چرا در صورت کسر از تیم سپاهان این امتیازها به هیچ تیم دیگری منتقل نشده است و همین طور در هوا معلق و بدون صاحب باقیمانده و رها شده اند.

ایراد دیگری که بر این حکم وارد می‌شود جریمه ۴۰ میلیارد تومانی است که باز هم باید به هیچ کدام از چهار تیم متضرر شده داده نشود، نه امتیازهای از دست رفته به آنها پس داده شد و نه جریمه نقدی به حساب آنها واریز شد و تنها از این شکایت تیم‌هایی سود بردند که هنوز برابر سپاهان مسابقه ای برگزار نکرده اند، پر واضح است که تیم سپاهان هم پس از اعلام این رأی ساکت ننشسته است و برای احقاق امتیازهای از دست رفته تیمش تلاش خواهد کرد اما تلاشی که در واقع نباید فایده ای داشته باشد.

ما هم در عجب هستیم که چطور می‌توان یک جلسه ای را با این موضوعیت سنگین و بالا برگزار کرد و در همان روز رأی چنین سنگینی را صادر کرد، لااقل برای مایی که همیشه رأی‌های کمیته انضباطی را با تاخیرهای چند روزه و حکم‌های عجیب و غریب می‌دیدیم و پیگیری می‌کردیم اینطور سرعت عمل در صادر کردن یک رأی برایمان جالب و بسی امیدوار کننده است.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • رضایاک اصلی۶ IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    از نظر شما اشکالش اینه که به نفع کیسه نشده
  • کلنگلیس IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    سریعترین رای درمافیایی ترین فدراسیون لنگبال ایران برای بردن لنگ به صدرجدول
  • فیفارو مسخره میکنن ! IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    سپاهان اگر به فیفا شکایت بکند مطمئنا آقایان باید پاسخگوی قوانین من در آوردی و خنده دارشون مقابل فیفا باشند ، الان چطوری ۴ امتیاز کسر شده ؟ هربازی یک امتیاز ؟ !!!!
  • پرسپولیس IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
    شما عادت به امتیاز معیشتی کردید.
  • زیگزاگ IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    سپاهان با چهار تیم دیگه بازی داشته، کسر امتیاز به کام تیم قرمز شد.استدلال کمیته انضباطی در حد هوش جلبک درنظر گرفته شده.
  • نظاره گر US ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    جناب نگارنده ی عزیز شما میفرمایید : «تنها از این شکایت تیم‌هایی سود بردند که هنوز برابر سپاهان مسابقه ای برگزار نکرده اند» . بهتر نبود لااقل میفرمودید تیمهای دیگر « بیشتر » سود کرده اند ؟ استقلال کجای جدول بود و الان کجاست ؟ ضمنا در کجای دنیا یک تیم را جریمه ی مالی میکنند و سپس آن پول را به تیم شاکی میبخشند؟!!!
  • ایران US ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    جناب فخرالحاج ، مگر پنجره ی استقلال بدلیل بدهی هفتاد میلیارد ی به سازمان لیگ بابت تبلیغات دور زمین بسته نبود؟ بنظرتون چگونه این مشکل رفع شد ؟
  • فرامرز IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    این مسأله کسر امتیاز و ندادنش به تیم های دیگری امری ست در همه دنیا معمول چون سپاهان یک تخلف آیین نامه ای کرده نه مستقیماً در مقابل تیم هایی که در برابرشان بازی کرده اگر فرض کنید سپاهان در بازی با استقلال مثلاً از بازیکن محروم استفاده می کرد طبیعی بود که سه امتیاز به استقلال داده شود چون استفاده از بازیکن محروم تخلفی بود که مستقیماً بر علیه استقلال نمونه خارجیش کسر امتیاز از یوونتوس و ندادنش به تیم های روبه رو .نمونه بعدیش کسر امتیاز پس از قضیه کالچو پولی در سال 2006 که از یوونتوس و میلان هم امتیاز کاسته شده به تیم دیگری داده نشد یوونتوس فصل بعدش در سری B را با 9- امتیاز آغاز کردحتی در ایران نمونه شمس آذر قزوین را داریم که با 3- امتیاز وارد لیگ شد اما امتیازی به سایپا داده نشد که به لیگ برتر صعود بکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی