نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟
کریستیانو رونالدو لولوخورخوره نیست؛ سادیو مانه را فراموش نکنید/ گولسیانی بازی کند به النصر گل می‌زند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مرتضی فنونی‌زاده مدافع پیشین پرسپولیس می‌گوید: به اعتقاد من تیم پرسپولیس نباید تمام توجه خود را معطوف به کریستیانو رونالدو کرده و سادیو مانه را فراموش کند. این مهاجم سنگالی خیلی تکنیکی، سرعتی و خطرناک است.

یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته اول لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس ایران و النصر عربستان برگزار خواهد شد. دیدار دو تیم پرسپولیس و النصر درحالی قرار است در استادیوم آزادی برگزار شود که هنوز وضعیت حضور قطعی علیرضا بیرانوند در این دیدار مشخص نیست.

مرتضی فنونی زاده مدافع پرسپولیس در دهه ۶۰ در این رابطه می‌گوید: کشاله ران مصدومیت سختی است اما با غیرتی که در علیرضا بیرانوند سراغ داریم به احتمال زیاد خودش را به بازی با النصر خواهد رساند. اگر هم بیرانوند به بازی النصر نرسد باز فدای سرش چرا که به اندازه کافی دین خود را به فوتبال ملی ما و پرسپولیس ادا کرده است. حضور بیرانوند البته یک وزنه روحی و روانی خوب برای مدافعان و سایر بازیکنان پرسپولیس خواهد بود ولی آینده حرفه ای اش مهم تر از هر چیز دیگری است.

او ادامه می‌دهد: در خط دفاع هنوز نمی‌دانیم گئورگی گولسیانی بازی می‌کند یا نه؟ من خودم خیلی دوست دارم این مدافع گرجستانی بازی کند چون هم مدافع خوبی است و هم روی ضربات ایستگاهی خطرناک ترین بازیکن پرسپولیس است. مطمئن هستم اگر گولسیانی از اول بازی کند می‌تواند حتی به النصر گل هم بزند. او در فصل گذشته و به ویژه دربی نشان داد مرد بازی‌های بزرگ است. هرچند در نهایت یحیی گل محمدی تصمیم می‌گیرد که چه کسی بازی کند یا بازی نکند.

مدافع اسبق پرسپولیس در خصوص زوج مرتضی پورعلی‌گنجی و محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز خاطر نشان می‌کند: محمدحسین کنعانی‌زادگان یک مدافع سمج است که به مهاجم حریف می‌چسبد و حتی می‌تواند به راحتی کریستیانو رونالدو را مهار کند. او هم سرزن است و هم از سرعت خوبی برخوردار است. از طرف دیگر مرتضی پورعلی‌گنجی هم یک مدافع بین المللی است که تجربه بازی روبروی کریستیانو رونالدو را در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دارد. او نیز گزینه مناسبی است که می‌تواند در تقابل با رونالدو از تجربه اش استفاده کند. پرسپولیس ۳ مدافع فوق العاده خوب دارد که فقط ۲ نفر از آنها می‌توانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند اما نقطه قوت این تیم هم به شمار می‌روند.

کریستیانو رونالدو لولو خورخوره نیست؛ سادیو مانه را فراموش نکنید/ گولسیانی بازی کند به النصر گل می‌زند

مرتضی فنونی زاده از سادیو مانه نیز حرف زده و یادآور می‌شود: به اعتقاد من تیم پرسپولیس نباید تمام توجه خود را معطوف به کریستیانو رونالدو کرده و سادیو مانه را فراموش کند. این مهاجم سنگالی خیلی تکنیکی، سرعتی و خطرناک است. البته در سمت راست ما دانیال اسماعیلی‌فر را داریم که می‌تواند مانه را مهار کند اما او هم نباید خیلی خودش را درگیر اسم ستاره سابق لیورپول کند. دانیال اسماعیلی‌فر باید به هیچ چیزی فکر نکند و کار خودش را انجام دهد. دانیال اگر بازی خودش را انجام دهد هم می‌تواند در امور دفاعی موفق باشد و هم در بحث تهاجمی به تیم کمک کند.

و در مورد کریستیانو رونالدو نیز تصریح می‌کند: رونالدو ستاره بزرگی است اما لولو خورخوره هم نیست! ما مدافعان بسیار خوبی داریم که در سطح آسیا هم خوب هستند و نباید خیلی نگران ستاره پرتغالی باشیم. رونالدو با وجود آن که پا به سن گذاشته اما هنوز سرعت و قدرت گلزنی اش را حفظ کرده است. او مثل لیونل مسی دریبل زن نیست اما مهاجمی‌سرعتی است که در محوطه جریمه خطرناک است. ما نباید جلوی او آفساید گیری کنیم ضمن آن که اجازه ندهیم در محوطه هجده قدم توپ به رونالدو برسد. اگر این دو مورد رعایت شود، به راحتی کریستیانو رونالدو مهار خواهد شد.

کریستیانو رونالدو لولو خورخوره نیست؛ سادیو مانه را فراموش نکنید/ گولسیانی بازی کند به النصر گل می‌زند

پیشکسوت پرسپولیس اعتقاد دارد دیدار دو تیم بسیار نزدیک و دشوار خواهد شد و پیش بینی می‌کند: به نظر من بازی بسیار سختی پیش روی دو تیم پرسپولیس و النصر خواهد بود. پرسپولیس فینالیست لیگ قهرمانان آسیا بود، فصل گذشته قهرمان ایران شده و توانسته است اسکلت تیم قهرمان را حفظ کند. النصر عربستان هم ستاره‌های بزرگی را خریده و تیم بسیار پرمهره ای است. بنابراین پیش بینی می‌کنم این دیدار حساس با نتیجه یک بریک به پایان برسد. البته من هم مثل همه پرسپولیسی‌ها دوست دارم تیم محبوبم برنده بازی شود اما نکته تاریک این بازی غیبت تماشاگران است. اگر تماشاگران پرسپولیس اجازه داشتند در ورزشگاه آزادی حضور داشته باشند شانس پرسپولیس برای پیروزی برابر النصر عربستان بیشتر می‌شد اما غیبت آنها می‌تواند تأثیرگذار باشد.

در پایان از مرتضی فنونی زاده در خصوص پیش بینی اسم گلزنان بازی می‌پرسیم که می‌گوید: بازی بسیار سختی است که من فکر می‌کنم گل پرسپولیس از روی ضربات ایستگاهی به ثمر برسد. بنابراین فکر می‌کنم مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان یا گئورگی گولسیانی اگر بازی کند می‌توانند گلزن بازی با النصر لقب بگیرند. این سه مدافع وسط بسیار هم آماده هستند و این نقطه قوتی برای تیم و قوت قلب برای همه ما پرسپولیسی‌هاست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • ! IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    غول فقط بیرو
  • حاج ۳لسچ IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    ای کاش نظر هاشم بیک زاده رو هم منعکس میکردید چون ایشون تو جام جهانی مامور مهار مسی بود !😉
  • اشنا IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    فقط گولسیانی اکر بازی کند حتما حریف مشکل پیدا میکند گولسیانی را در ایران بعنوان دفاع حذف کردند امیدوارم یحیی بفهمد و ببیند این مطلب را بنازم به هوش مرتضی فنونی زاده عالی و باز فکر میکنی
  • معصومه محمدی IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
    امیدواریم که سختی هایی را که فوتبالیست های کشورمون این مدت کشیده‌اند باعث پخته ترشدنشان شده باشد ویک بازی جوانمردانه رابه دنیا نشان بدهند موفق باشین انشالله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی نساجی - پرسپولیس؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی