نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
به بهانه حرف‌های تازه سروش و درد کهنه؛ این پول‌ها کجا هزینه می‌شود؟/ هم مالیات داریم، هم درصد فدراسیون و هم هزینه هیئت اما هیچ‌وقت برای هیچ‌چیز پول نیست!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سروش رفیعی دست روی یک زخم کهنه گذاشت؛ یک ایراد بزرگ و قدیمی که هزاران بازیکن و مربی و رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند اما مشکل هرگز حل نشده است.

حرف‌های تازه سروش رفیعی اگرچه از نظر زمانی تازه است اما یک سوژه تکراری و قدیمی است. او نسبت به درصدی که فدراسیون از قرارداد بازیکنان و مربیان همیشه کم می‌کند اعتراض دارد و همان سوال همیشگی را می‌پرسد؛ این‌که این پول‌ها کجا هزینه می‌شود؟

سروش می‌پرسد و این سوال همه اهالی فوتبال است که چرا زمین نداریم؟ کمک‌داور ویدیویی نداریم؟ امکانات اولیه نداریم؟ تغذیه نداریم و ... برای همه این «نداریم»ها یک جواب هست و آن این‌که «پول نداریم»! پس این پول‌ها کجا می‌رود؟

حتما در جریان رقم قرارداد بازیکنان و مربیان هستید. هزینه تیم‌ها نیز مشخص است که در لیگ برتر متوسط بین ۱۰۰ تا ۲۰۰میلیارد تومان هزینه هر تیم می‌شود، تازه منهای تیم‌هایی که اجازه دارند بیش از ۳۰۰میلیارد هزینه کنند و آن‌چه همه می‌شنویم این‌که اعداد در فوتبال ما خیلی بیشتر از این‌هاست. بخش عمده این هزینه مربوط به قرارداد بازیکن و مربی است که فدراسیون همه‌ساله درصدی از این پول را می‌گیرد. خودتان حساب کنید که چه عدد بزرگی می‌شود. این پول سوای پول تبلیغات محیطی و درآمدهای تبلیغاتی و هزینه‌های دیگری است که تیم‌ها به فدراسیون می‌دهند. علاوه بر پول جرائم انضباطی و موارد دیگر و البته که در هیچ‌کجای دنیا فدراسیون‌ها چنین پولی از بازیکن و مربی نمی‌گیرند!

این تنها پول گرفته‌شده از بازیکن و مربی نیست، علاوه بر مالیات، وقتی یک بازیکن از تیمی به تیم دیگر منتقل می‌شود هیئت فوتبالِ مبدا از او حق خروج از استان می‌گیرد که این عدد هم عدد کمی نیست و البته که مشخص نیست کجا هزینه می‌شود. هر زمان از مدیران فوتبالی‌ انتقادی می‌شود می‌گویند فدراسیون مستقل است اما موقع خرج‌کردن و هزینه همه از نداشتن بودجه می‌نالند و دنبال کسی هستند تا به فوتبال کمک مالی کند.

ما در ایران اتحادیه بازیکنان و مربیان نداریم که در چنین مواردی به دنبال احقاق حق بازیکن و مربی باشد. بازیکنان و مربیان مالیات می‌دهند مثل تمام مشاغل دیگر، ولی برای احقاق حق خود نمی‌توانند سراغ نهادهای بیرون از فدراسیون بروند. بارها بازیکنان و مربیان مختلف در مصاحبه‌ها اعلام کردند که حاضرند از این عدد برای کمک و افزایش دستمزد داوری‌ها استفاده شود، یا ترمیم زمین‌ها یا آوردن تجهیزات و ... هیچ‌کس با دادن این پول مشکلی ندارد اما هر سال درصدی از گردش مالی کل فوتبال به حساب فدراسیون می‌رود و همیشه هم فدراسیون پول ندارد و فرقی هم نمی‌کند رئیسش چه کسی باشد. همه می‌نالند که پول چای هم نداریم!

کاش این بار به بهانه مصاحبه تازه سروش رفیعی دری به تخته خورده و یک نفر از تشکیلات عریض و طویل سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال پیدا شود و بگوید پول‌ها کجا هزینه می‌شوند...

در همین ارتباط بخوانید: حمله شدیداللحن سروش رفیعی به فدراسیون فوتبال؛ کجای دنیا از بازیکن درصد می‌گیرند؟/ فدراسیون برای ما چه سودی دارد؟!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • شمسعلی US ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    ای بابا یه چند میلیارد حق چای و شیرینی که این حرفها رو نداره، پولا جای خاصی نرفته جاش امنه🤪
    • ملابرادر IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
      همین خبرنگار خبرورزشی اگر بخواهد یک کار مفید بکند می‌تواند پیگیر این قضیه باشد و این درآمد را حساب کتاب کند. بعد نتیجه میگیریم که فدراسیون این پول‌ها را میگیرد یا اصلا به دست فدراسیون نمی‌رسد. البته کسی با درآمد سروش نباید از بی‌پولی بنالد ولی خوب است پیگیر این قضیه بود تا یکی از دلایل نیامدن VAR مشخص شود.
  • رضا IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    سروش رفیعی فکر میکنی اگه خوشگل نبودی تورامیاوردند لنگ بازی کنی سروش گذشته ها گذشته ولی یادت باشه هیچ موقع بعصی ها را درزمان نوجوانی درخوابگاه قطعا فراموش نمیکنی میدونی چی میگم کهد
    • دختر پرسپولیسی⁦♥️⁩ IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
      منظورت چیه ؟ مگه بازیکنان رو از رو قیافه می یارن؟؟
  • شاهین IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
    منظورتون آقای سروش سیبیل استاد اسدی دوم هست دیگه، آره؟
  • یک کلام حرف حق IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    بله سروش جان درست گفتین، اینرا گفتم چون خودم بشخصه از شما و بازی فوتبالت خوشم میآید بعنوان یک شهرستانی اگر قابل بدانید؟شما فوتبالیستها با آن دریافتیهای میلیاردی وقتی از اوضاع و احوال معیشت و زندگی بنالید وای به حال آن جوان بیکار و بی پول شهر ما که انسان را دیوانه میکند و جای بسیار خنده دارد از اینکه بگویم انشاا.. مشکلاتتان مرتفع شود چون واقعا نمیدانید مشکل چیست! سروش جان حالا که وقتی پیش آمده بزارید کمی با شما درد دل کنیم چون مسئولینمان در فوتبال انگار که در گوشهایشان پنبه گذاشته‌اند؟ سروش جان شهر ما و جوانان شهر ما بعلت نداشتن امکانات کهکشانی شهر شما تهران، تنها دلخوشیشان فوتبال است و بس! و هر وقت با رفقایمان درباره فوتبال و مشکلات شهرمان و تفاوت بین شهر شما و ما میشود و مخصوصا حق خوریهایی که در فوتبال از بابت تیمهای تهرانی نسبت به ما و دیگر تیمهای شهرستانی میشود بسیار ناراحت و غمگین و حتی با آه کشیدن در مورد تیمهای تهرانی میرسد!چقدر خداوند جای حق نشسته سروش جان وقتی دیدیم جواب غصه هایی که خوردیم و اعتراضی که کردیم ولی جوابی نشنیدیم را خداوند با مساوی تیمتان با صنعت نفت داد و خرسندیم
  • انه IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    يعنی واقعا کسی نمی‌داند که پولها کجاست من بیکارم اگر بمن اختیار تمام بدهند یک ماهه میگم به کدام حساب رفته

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی