نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
۱۲ |
۳
زمان فروش قطعی پرسپولیس مشخص شد/ ۵ بانک مشتری قرمزهای پایتخت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

قرار است که یک کنسرسیوم شامل پنج بانک، ۸۱ درصد از سهام پرسپولیس را خریداری کنند تا معضل مالکیت مشترک حل شود.

به نظر می رسد که پس از ماه ها تلاش و پیگیری مستمر از سوی وزارت ورزش و جوانان و وزارت اقتصاد و دارایی، سرانجام معضل بزرگ مالکیت مشترک دو تیم بزرگ پایتخت حل شده تا سرخابی ها بتوانند بدون مشکل و دغدغه، برای دریافت مجوز حرفه ای اقدام کنند.

با توجه به قوانین سفت و سختی که کنفدراسیون فوتبال آسیا طی سالهای اخیر داشته است، مالکیت مشترک سرخابی ها مانع بزرگی در راه دریافت مجوز حرفه ای بوده و می بایست حداقل یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس از سایه مالکیت وزارت ورزش خارج شود وگرنه هر دو تیم از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم می شدند.

در ماه های گذشته تلاش زیادی برای واگذاری استقلال و پرسپولیس صورت گرفت و در این زمینه، مذاکرات متعددی با شرکت‌ها و موسسات مختلف انجام شد از جمله سازمان تامین اجتماعی و هلدینگ خلیج فارس که هیچ کدام به نتیجه نرسید تا اینکه پای بانک‌ها به میان آمد و از بانک ملت و بانک تجارت به عنوان مالکین سرخابی ها یاد شد که این موضوع نیز بی نتیجه بود.

در روزهای اخیر، دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به مزایده گذاشته شدند اما از آنجایی که هیچ خریداری برای دو تیم اقدامی نکرد، این مشکل حل نشده باقی ماند تا اینکه امروز برنا، خبرگزاری وزارت ورزش و جوانان از شیوه جدیدی برای برداشتن مانع مالکیت مشترک دو تیم خبر داد.

برنا نوشته است در حالی که در تعطیلات نوروز ۵۱ درصد سهام باشگاه پرسپولیس برای واگذاری عرضه شد اما نبود مشتری باعث شد تا این اتفاق رخ ندهد.

بعد از این موضوع، اعلام شد که باید ۸۱ درصد سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال عرضه شود تا کنفدراسیون فوتبال آسیا با واگذاری این دو باشگاه موافقت کند.

حالا در مورد واگذاری باشگاه پرسپولیس اطلاعات جدید و دقیقی به دست آمده است. طبق اعلام منابع معتبر، روز شنبه ۸۱ درصد از سهام باشگاه پرسپولیس آگهی روزنامه خواهد شد تا گام بزرگی برای فروش این مقدار سهام برداشته شود. سپس روز سوم اردیبهشت این ۸۱ درصد به فروش خواهد رفت. گفتنی است که یک کنسرسیوم شامل پنج بانک این ۸۱ درصد را می‌خرند.

طبق اطلاعات به دست آمده یکی از این بانک‌ها عمده سهام را (احتمالا ۴۶ درصد) در اختیار خواهد گرفت و ۳۵ درصد باقی مانده مابین دیگر بانک‌ها تقسیم خواهد شد تا بالاخره این اتفاق مهم یعنی واگذاری باشگاه پرسپولیس به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید: پیام روشن سرمربی تیم مدعی؛ او این صندلی را به گل‌محمدی نمی‌دهد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • پیمان IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    لگه 46 درصد سهام پرسپولیس رو بانک ملت قراره بخره باید 46 درصد سهام استقلال رو بانک ملی بخره. به احتمال خیلی زیاد عنوان شدن 5 بانک، برای فریب هواداران استقلاله که متوجه نشن قضیه چیه و معلوم نیست پشت پرده دارن چیکار می کنن تا شرایط پرسپولیس بهتر باشه
    • omid IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      چرا حرف بی خود میزنی عمدی این بلا رو اوردن سر پرسپولیس که بشه گوشت قربونی بعد بیان شما رو بدن به پتروشیمی که سیر مونی ندارید از عالمو ادم طلب دارید.شما ترس به دلت راه نده شما سوگلی هستید.بعد تیم رو بدن به بانک ملت که خودش تحریم هست.خاک تو سر این پیشکسوت ها کنن.
    • میلاد IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      از اول هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس که ابی رنگ هم هست خواهان خرید استقلال بوده و اگه اجازه بدن تمامی 81 درصد سهام استقلال رو می خره. از مسئولین تقاضا می کنم برایاینکه بین دو تیم مشکل مالکیت دوباره پیدا نشه حتما پرسپولیس رو بدن به 5 بانک و استقلال رو بدن به هلدینگ خلیج فارس که اینجوری تفکیک مالکیتشون واقعی تر به نظر برسه
    • حاج ۳لسچ IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      مصاحبه های کادر های فنی و مدیریتی نیم تاج و ایضا کامنت های هواداری استادیوم نرفتشون آدم یاد سریال‌"دایی جان ناپلئون" و توهم ابدی دشمن ک دست های پشت پرده و...میندازه!😉
  • پیمان IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    اگه 5 بانک پرسپولیس رو خریدن باید حتما 5 بانک هم استقلال رو بخرن و بیشترین درصد خرید هم برای بانک ملی باشه و یک وقت نخوان باز بانک تجارت رو وسط بندازن تا سر هواداران استقلال کلاه بذارن. هواداران و پیشکسوتان استقلال مواظب باشن کلاه سرشون نره این وسط
    • حاج ۳لسچ IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
      حالا شما کوتاه بیا میگیم بانک قرض الحسنه رسالت بخردش که دفعه دیگ برای تصویه بدهی های نیم تاج بهش وام بدون بهره بده!😉
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    کیسه دوست داره به همین حالت بمونه تا هر تخلفی خواست بکنه و خزانه ی دولت و بانک مرکزی هم همیشه در اختیارشه چون سوگلیه اما پرسپولیس باید حتما جدا بشه تا بتونه مجوز حرفه ای بگیره
  • آسمان آبی دوستاره IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
    هر بانک یا اورگانی پیسپولیس رو بخره تحریم میشه
    • احسنت .. احسنت IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
      البته به جز کمیته داوران سرخ
  • پریناز روزبهانی 🌹 IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
    پتانسیل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی