افشاگری بحث فساد فوتبال عادی نیست/ نساجی دفاعی بازی نکند بازنده است
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: بدون شک طرفداران تیم نساجی در روز دیدار این تیم مقابل استقلال برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت شدید از نساجی ترتیب می‌دهند تا هر طور شده از استقلال امتیاز بگیرند.

محسن یوسفی بازیکن شمالی و اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، در آستانه دیدار تیم استقلال مقابل نساجی مازندران در چهارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر و مسائل مربوط به فساد در فوتبال اظهاراتی را مطرح کرد.

درباره شرایط به وجود آمده در تعویق موقت برگزاری مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر به دلیل شهادت رئیس جمهور و تنی چند از مقامات چه صحبتی دارید؟
جا دارد این واقعه تلخ را به عموم مردم کشور و هم‌وطنان عزیزم تسلیت بگویم. همه ما در شوک فرو رفته‌ایم و طبیعتاً بازی‌های فوتبال هم باید به تعویق بیفتد اما این تأخیر چند روزه قطعاً نمی‌تواند مانع از ادامه مسیر استقلال تا رسیدن به عنوان قهرمانی شود.

اوضاع استقلال در آستانه بازی مقابل نساجی و سفر به شمال کشور را چطور می‌بینید؟
با توجه به جایگاهی که این هفته‌ها نساجی برای خودش در پایین جدول ایجاد کرده قطعاً این تیم انگیزه‌های زیادی دارد که از بازی‌های خانگی خودش امتیاز بگیرد و شانسش برای ماندن در لیگ برتر را بیشتر کند. من خودم مازندرانی هستم و از میزان علاقه و عشق هواداران فوتبال این استان به تیم نساجی کاملاً مطلع هستم. بدون شک طرفداران تیم نساجی در روز دیدار این تیم مقابل استقلال برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت شدید از نساجی ترتیب می‌دهند تا هر طور شده از استقلال امتیاز بگیرند.

به نظر شما چنین اتفاقی می‌افتد! یعنی استقلال ممکن است در قائمشهر امتیاز از دست بدهد؟
هیچ چیزی بعید نیست. به هر حال من که شخصاً با توجه به شرایط خوب استقلال در نزدیکی پایان فصل و امتیاز مطلوبی که دارد قطعاً دوست دارم این تیم از شرایط خوبش دور نشود ولی به هر حال بازی در زمین نساجی برگزار می‌شود و کار سخت است.

نقطه قوت تیم نساجی را در این فصل کجا دیده‌اید و به نظر شما این تا چه حد می‌تواند برای استقلال خطرساز باشد؟
تیم نساجی از وقتی که ساکت الهامی مربیگری این تیم را بر عهده گرفت تا حد زیادی با نظم و انضباط بیشتری بازی می‌کند شاید تا قبل از این نساجی کمی عجولانه در مسابقات حاضر می‌شد یا مثلاً بعد از اینکه گل می‌خورد از هم می‌پاشید ولی حالا این تیم اگر هم از حریفش گل بخورد می‌تواند به راحتی خودش را جمع و جور کند و دوباره طرح و برنامه دارد تا بتواند نتیجه لازم را بگیرد. خط هافبک این تیم نسبتا خوب کار می‌کند و اگر استقلال بتواند میانه زمین را در دست بگیرد قطعاً قادر خواهد بود به نتیجه دلخواهش دست پیدا کنید. هرچند که باز هم می‌گویم کار سختی در پیش استقلال است.

نقطه قوت استقلال کجاست؟
استقلال تقریبا در همه خطوط نقطه قوت دارد که اگر اینگونه نبود الان این تیم در صدر جدول قرار نداشت و یک تیم دیگر جای استقلال را گرفته بود. ما از درون دروازه که سید حسین حسینی در آن ایستاده شرایط خوبی داریم و با تعداد کم گل خورده وضعیتمان به گونه‌ای است که خیلی امیدواریم ا به همین شکل در هفته‌های کم باقیمانده تا پایان فصل باز هم دروازهمان را بسته نگه داریم البته این به خاطر حضور مدافعان با تجربه و هماهنگ تیم استقلال نیز بوده است. اگر نگاهی به اسامی بازیکنان استقلال بکنید همگی جزو نفرات شاخص وبا تجربه لیگ برتر هستند که هر بار یکی از این‌ها نیست یا ترکیب خط دفاعی به هم می‌ریزد باز هم آنها می‌توانند به خوبی کنار یکدیگر به میدان بروند.

وضعیت خط هافبک را چطور می‌بینید؟
طبیعتاً با حضور روزبه چشمی به عنوان یکی از با تجربه‌ترین فوتبالیست‌های حال حاضر لیگ برتر که در دو دوره جام جهانی بازی کرده این خط با نظم و انضباط خاصی در طول هفته‌های گذشته کار کرده و قطعاً تاثیرگذاری روزبه چشمی در نتایج استقلال غیرقابل انکار است. او در دیدار مقابل سپاهان هم یک گل ۳ امتیازی زد تا امروز استقلال در بالای جدول باشد. در کنار او نیک نفس و دیگر بازیکنان خط میانی استقلال هم شرایط خوبی را برای این بخش از زمین ایجاد کرده‌اند که در نهایت باعث می‌شود اولین سد محکم استقلال جلوی رقبایش در همین بخش زمین باشد.

اوضاع خط حمله استقلال را چطور می‌بینید به نظر شما با راه افتادن بلانکو شرایط بهتر شده است؟
یک اتفاق خوب زوج سازی جواد نکونام بود که توانست هر دو بازیکن خارجی استقلال را کنار یکدیگر جای بدهد و از آنها در جلوی تیم استقلال استفاده مفید ببرد. از وقتی که این دو بازیکن با هم هماهنگ‌تر شده‌اند استقلال گل می‌زند و گل‌هایش هم توسط بلانکو یا ماشاریپوف به ثمر می‌رسد. با توجه به ضعف مفرط بازیکنان نساجی در خط دفاع اگر آنها رو به بازی دفاعی نیاورند وتمایل به بازی معمولی خودشان داشته باشند قطعاً استقلال می‌تواند از این طریق به گل برسد و دروازه این تیم را باز کند.

این روزها بحث فساد در فوتبال و پرونده‌های مختلفی مطرح می‌شود که به سازمان لیگ کمیته داوران و جاهای دیگر فدراسیون مرتبط می‌شود. به نظر شما چرا چنین اتفاقی در فوتبال ما رخ داده است؟
این اتفاقات مربوط به امروز نیست و سال‌هاست که در پشت پرده مسائل این چنینی مطرح می‌شود. حالا باید دید این بار حق حساب چه کسی پرداخت نشده که اقدام به افشاگری کرده است. متاسفانه در شرایطی که ورزش برای سلامتی و داشتن اخلاق پسندیده از سوی همه اجرا می‌شود بروز چنین اتفاقاتی چیزی جز ناراحتی برای اهالی فوتبال ندارد امیدوارم لااقل با این قبیل اتفاقات برخورد جدی صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: پاداش ۷۲۰ میلیارد تومانی برای استقلال و پرسپولیس!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • باقری IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    اگه واقعا" نساجی شرافتمندانه بازی کند یعنی همان سیستمی که جلوی پرسپولیس بازی کرد و مقابل استقلال هم همان طور بازی کند دیگه اتوبوسی دفاع نکند و چشم به ضد حمله و ضربات ایستگاهی نبندد و واقعا" بازی کند شرافتمندانه این هست جلوی پرسپولیس باز بازی کند جلوی استقلال بسته این شرافتمندانه نیست
  • سرخ IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    شرافت کلمه غریبی است برای کیسه بعداز شادروانان حجازی و پورحیدری
  • زیگزاگ IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    فقط اونجاش که فرمودند ببینیم حق حساب کی پرداخت نشده که بحث فساد... .
  • غضنفر US ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    نقطه قوت استقلال افشاریان و داوران جدیدا هم نوه امام مثل روز مشخص هست داوری برای این تیم سنگ تمام گذاشته اند.
    • کمیته سرخ داوران IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      تا امروز که بالای ۱۰ امتیاز و کاملا به عمد به حساب پرسپولیس واریز شده ضمنا خیلی ساله که سارقان با گفتن آی دزد آی دزد میخوان رد گم کنن اما این تو بمیری از اوناش نیست .....
  • لنگ حموم IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    امان از دست این لنگیا برای این که قهرمان بشن راه حل جلوی تیم نساجی میزارن
  • ع ق QA ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    شما که میدونید آقای یوسفی دارن فساد سه بر کنار شده را ماست مالی می کنند این شیوه باند شما آبی‌ها و زردهای فدراسیون فوتبال هست ( شرکای همه فسادها)
  • مرتضی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    با سلام سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال متوجه حساسیت و حواشی این روزهای مملکت نیستند پنجشنبه عالی ترین شخصیت اجرایی کشور تشییع و تدفین میگردد روز بعد فوتبال با اون همه حواشی برگزار می‌شود!!!!؟؟؟؟
  • بهزادی US ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
    خبرورزشی تیترزن پرسپولیسی بخاطر تیمت هرکاری می‌کنی ،حرف آخر توزمین ،استقلال سربلند.قهرمان
  • داریوش IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    آره در تمام‌پستهاش مهره های مهمی داره مخصوصا اون جلو موعود و بیژن رو داره که هروقت کار گره بخوره کرنر یا پنالتی میگیرن و کار به سرانجام میرسه
  • ایمون زاید IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    بحث فساد که مطرح شده کیسه کشا اشفته شدن!
  • حسین IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    فراربجلوبولینگی هاست وگرنه تابلوهست پشت فسادفوتبال ایران سرخ هاهستن
  • دریک وند IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    اینکه در چنین موقعی افشاگری میشود و متهم اصلی رقیب پیروزیست جای سوال داره.اگر فساد بوده چرا الان اعلام کردن دقیقا مثل قربانزاده که سال گذشته ۵هفته به پایان استقلال را وارد حاشیه کرد
  • باقری IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    نساجی و گل‌گهر و پیکان شرافتمندانه فقط بازی کنند و واقعا برای ۳ امتیاز بازی کنند وگرنه دفاع اتوبوسی و با زیر توپ زدن بازی شرافتمندانه نیست
  • ایرانی IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    جمله ی باعث ناراحتی اهالی فوتبال می شود چقد جالبه،یعنی کسی نباید دنبال کشف فساد باشه که مبادا اهالی فوتبال مانند این آقای یوسفی ناراحت بشه،اتفاقاً باید با فساد برخورد بشه آنهم بشدت .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی