نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
۵ |
۰
جردن باروز با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

«جردن ارنست باروز» آزادکار نامدار تیم ملی کشتی آزاد آمریکا با انتشار پستی در اینستاگرام از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

خبرورزشی/ کشتی؛ جردن باروز که ۴ طلا و ۳ برنز پیکارهای قهرمانی جهان و طلای بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن را در کارنامه دارد در این پست که اشاره به کشتی داشت نوشت «از این پس سعی می‌کنم بیشتر از آن لذت ببرم و برایم یک سرگرمی است» که به نوعی نشان دهند خداحافظی او از دنیای قهرمانی بود.

باروز ۳۲ ساله،  تاکنون هیچ ایرانی موفق به شکست او نشده است و تلاش بسیاری داشت تا بتواند دومین مدال طلای المپیک را بگیرد اما در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو به سد سخت «انور گدیف» روسی خورد و در ادامه و با از دست دادن روحیه و انگیزه نتوانست توفیقی داشته باشد و در رده نهم المپیک قرار گرفت.

«جردن باروز» برای نخستین مرتبه در سال ۲۰۰۸ و در پیکارهای جوانان جهان در رده دهم قرار گرفت تا اینکه در سال ۲۰۱۱ برای نخستین مرتبه به تیم ملی بزرگسالان آمریکا دعوت شد و نخستین مدال طلای جهانی خود را کسب کرد.

او در سال ۲۰۱۲ و در بازی‌های المپیک لندن مدال طلا گرفت و در سال ۲۰۱۳ این مدال را در پیکارهای جهانی بوداپست تکرار کرد. او که تا پیش از این هیچ شکستی را در میادین نداشت در سال ۲۰۱۴ و در ازبکستان و با پای مصدوم پای به رقابت‌های جهانی گذاشت و مقابل «دنیس سارگوش» روسی مغلوب شد و در نهایت مدال برنز گرفت.

او در سال ۲۰۱۵ در آمریکا سومین طلای جهانی خود را به گردن آویخت و در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز توفیقی نداشت و در پیکارهای جهانی ۲۰۱۷ چهارمین و آخرین طلای جهان خود را کسب کرد. او در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به سد سخت «زائوربک سیداکوف» روسی برخورد کرد و در نهایت به ۲ مدال برنز بسنده کرد.

باروز طی سال‌های متمادی که برابر حریفان ایرانی خود قرار گرفت همواره موفق به شکست آنان شد. آخرین نفری که باروز موفق به شکست او شد، «مصطفی حسین‌خانی» بود که در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۸ مجارستان رقم خورد. او پیش از این حریفانی همچون صادق گودرزی، عزت‌الله اکبری، مرتضی رضایی‌قلعه، علیرضا قاسمی و پیمان یاراحمدی را شکست داده بود.

به طور حتم باروز خود را برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده کرده بود اما شیوع ویروس کرونا و به تعویق افتادن بازی‌های المپیک و همچنین لغو پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۰ و همچنین افزایش سن باروز و به نوعی رسیدگی بیشتر او به خانواده (باروز ۳ فرزند دارد) شاید از علل اصلی خداحافظی این آزادکار خوش اخلاق آمریکایی باشد

در جام جهانی سال ۲۰۱۷ که به میزبانی ایران و در شهر کرمانشاه با حضور هشت کشور برتر کشتی جهان شامل ایران، روسیه، ترکیه، آمریکا، گرجستان، جمهوری آذربایجان، هند و مغولستان برگزار شد که تیم ملی ایران در دیدار فینال با شکست آمریکا بر سکوی قهرمانی قرار گرفت.

پیش از آغاز این مسابقات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در فرمانی ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران را به خاک آمریکا برای مدت محدود ممنوع کرد. وزارت امور خارجه ایران متعاقب این فرمان، اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران حق متقابل را برای خود محفوظ می دارد و در خصوص ورود اتباع آمریکایی به خاک ایران کمیته‌ای ویژه تصمیم‌گیری می‌کند که در نهایت کشورمان با حضور تیم ملی آمریکا موافقت کرد.

آمریکایی‌ها بعد از سفر به ایران و شهر کرمانشاه از میهمان‌نوازی مردم خوب کرمانشاه حیرت زده شده بودند و حتی باروز بعد از پیکارها اعلام کرده بود که قصد دارد به همراه خانواده‌اش برای دیدن ایران و آثار تاریخی کرمانشاه و سایر شهرهای کشورمان به ایران سفر کند.

در جام جهانی کشتی آزاد کرمانشاه باروز بارها مورد تشویق مردم کشتی دوست قرار گرفت به طوری که حضور او در روی تشک، با تشویق گرم مردم همراه بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه مافیا ورزش IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    خبر ورزشی در المپیک ۲۰۱۶ جردن باروز در المپیک ۲۰۱۶ مغلوب کشتی گیر روسی شد و اون کشتی گیر روسی در فینال المپیک مقابل حسن یزدانی شکست خورد وحسن یزدانی قهرمان المپیک شد اصلاح کنید حسن یزدانی اصلا مقابل جردن باروز کشتی نگرفت چه برسد پیروز شود برابر جردن باروز
  • آنالیزور پرسپولیسی IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    آقا آمار غلط ندین هیچ کشتی گیر ایرانی نتونست جردن باروز رو شکست بده، توی المپیک ۲۰۱۶ اصلا حسن یزدانی و جردن باروز با همدیگه روردررو نشدن چون جردن اون سمت جدول نیمه نهایی به کشتی گیر روس باخت و حسن یزدانی هم توی فینال کشتی گیر روس رو برد.
    • کیسه مافیا ورزش IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      کاملا درست میگید من هم نوشتم که اصلا جردن بارروز مقابل حسین یزادنی کشتی نگرفته
    • کیسه مافیا ورزش IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
      اصلاح می کنم جردن باروز
  • per IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    اسطوره به مفهوم مطلق كلمه.. چه فني چه اخلاقي

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی