نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟
پانزوان: وزنه‌برداری ایران برند است و نیاز به کرسی جهانی ندارد/ مرادی عنوان قهرمانی فوق سنگین را از ایران گرفت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تاخیر در تعیین سرپرست جدید فدراسیون وزنه برداری از سوی وزارت ورزش به علت ویژگی این رشته ورزشی است.

مهدی پانزوان مربی اسبق تیم ملی وزنه با اشاره به گذشت نزدیک به ۴۰ روز از کنار گذاشتن علی مرادی رییس سابق به علت بازنشستگی و عدم تعیین سرپرست جدید در این مدت گفت:«به نظرم حساسیت و ویژگی این رشته ورزشی برای مسوولان وزارت باعث شده که وزیر ورزش با دقت بسیار درپی انتخاب فردی باشد که بتواند در این رشته ورزشی تحول ایجاد کند.

امیدوارم با انتخاب این فرد و همکاری بقیه وزنه برداری به دوران پرافتخار گذشته خود بازگردد و در میان رشته های ورزشی شگفتی ساز در رویداد های مهم جهانی و بازی های المپیک شود.»

او افزود: «نباید از مسئولان وزارت خرده گرفت که چرا در این مدت سرپرست جدیدی را برای فدراسیون انتخاب نکرده اند؛ چرا که فردی باید هدایت آن را برعهده بگیرد که واجد شرایط باشد و بتواند فدراسیونی را که از آن نامی‌بیشتر نمانده است، دوباره احیا کند.

بی شک فردی که به عنوان سرپرست شود، گزینه اول برای ریاست نیز هست. از همین رو وزیر ورزش زمان بیشتری برای انتخاب این فرد صرف می‌کند. اطلاع دارم که حمید سجادی با شماری از پیشکسوتان و قهرمانان این رشته ورزشی در خصوص شاخصه های سرپرست دیدار و گفت وگو کرده و امیدوارم بزودی این فرد منصوب و مشغول به کار شود.»

پانزوان در باره درخواست مرادی برای بازگشت دوباره به مسند قدرت تاکید کرد: «مرادی به این زندگی عادت کرده و برای او سخت است که ریاست را از دست بدهد. به همین خاطر و با وجود اینکه تمامی‌خانواده وزنه برداری از کنار گذاشتن او خوشحال هستند تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا بار دیگر برگردد. او سالهاست که دیگربه فکر وزنه برداری نیست و تنها به منافع شخصی خود می‌اندیشد.»

او به اصرار رییس سابق فدراسیون و تعدادی افراد دیگر برای شرکت در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری با تحت فشار قرار دادن مسوولان وزارت ورزش اشاره کرد: «من به این امراعتقاد دارم که وزنه برداری ایران هیچ نیازی به داشتن کرسی هایی در کنفدراسیون آسیا و یا فدراسیون جهانی ندارد؛ چرا که وزنه برداری ایران یک برند است و مقامات این دو نهاد قاره ای و جهانی نیاز به وزنه برداری کشورمان دارند. »

پانزوان با اشاره به حضور قدرتمند ملی پوشان ایران در بازی های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و ۲۰۱۲ لندن می‌گوید: «کسب دو مدال طلا در سیدنی و پنج مدال طلا، نقره و برنز در بازی های لندن در حالی بدست آمد که ایران هیچ نماینده ای در فدراسیون جهانی نداشت. همگان به خوبی می‌دانند که وزنه برداری ایران همیشه برای مسوولان فدراسیون جهانی حائز اهمیت بوده و روابط و تعامل به جز یک دوره ،دوره دوم ریاست مرادی با مسئولان فدراسیون جهانی خوب بوده است.»

مربی سابق تیم ملی همچنین بیان می‌کند: «در دوره مرادی به خاطر آنکه او در جبهه مقابل تاماش آیان قرار گرفته بود، روابط مناسب نبود و شرایط را به گونه ای رقم زدند که بهداد سلیمی‌در جوانی مجبور به ترک دنیای قهرمانی شود و عنوان قوی ترین مرد جهان از ایران گرفته شود.

من معتقدم که وزنه برداران فوق سنگین ایران توان آن را دارند که یک بار دیگر عنوان قوی ترین مرد جهان را از لاشا تالاخادزه گرجستانی باز پس بگیرند. به نظر من افرادی که اکنون قصد دارند نمایندگان کشورمان در انتخابات فدراسیون جهانی شوند تنها به منافع شخصی خود فکر می‌کنند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پونز IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    عجب! چه خوب شد گفتی!! ما فکر میکردیم تالاخازده عنوان قهرمانی گرفته نگو مرادی گرفت : )))))))))))))))))))))))))))
  • پونزوان IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    مدالهای لندن رو هم به لطف دوپینگ وزنه بردارای دیگه داریم، خدا خیرشون بده
  • ابرام US ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    این آقای وزیر با صطلاح ورزشی ٬ خیر سرش سا لها در ورزش بوده و در این مدت نتوانسته یکی دو آدم شا یسته و درست حسابی برای وزنه برداری و ریا ستش پیدا کنه ؟! عمه بنده هم که وزنه نزده اینقدر قس فس نمی کنه ! حسا ب همون آوردن درویش به پر سپولیس و عمر نوح برای منتظر بودن انتخاب شا زده !!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی