نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
هتل تیوولی سوق‌الوکره قطر
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

از قطر خبری جنجالی انعکاس پیدا کرده مبنی بر این که سازندگان قطر «تیوولی سوق‌الوکره» از گروه تروریستی القاعده حمایت می‌کنند و منبع پولشویی هستند.

سازندگان هتل ۵ ستاره مجلل انگلیس برای جام جهانی ۲۰۲۲، که به دستور دولت قطر ساخته شده، متهم به حمایت مالی از گروه تروریستی القاعده شده‌اند.

سه‌شیر قصد دارد در طول مسابقات زمستانی امسال در هتل «تیوولی سوق‌الوکره» اقامت کنند. اما طبق گزارش نشریه «دیلی میل» این هتل با پول دفتر مهندسی خصوصی قطر (PEO) ساخته شده و از PEO به عنوان منبع پولشویی مخفی نام برده شده که صدها میلیون پوند به تروریست‌ها داده است.

این هتل در سال ۲۰۱۵ به منظور اسکان مسافرین در دوران جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ساخته شد. اسناد مشاهده شده نشان می‌دهند که این کار توسط شرکت ساختمانی Generic Engineering Technologies انجام شده و ساخت و ساز این هتل یک قرارداد دولتی قطر بوده است.

هتل تیوولی قطر

هتل تیوولی قطر

نادر حداد، مدیر پروژه این کمپانی، PEO را مشتری اصلی خود برمی‌شمارد. گفته می‌شود یکی دیگر از پیمانکاران فرعی مهندسی برق، مشاوران مهندسی آرنا، نیز در کنار PEO فعالیت کرده است.

در سال ۲۰۲۱ دادخواستی در دادگاه عالی مدعی شد که PEO  تحت نظارت دولت قطر از طریق قراردادهای جعلی در سوریه به القاعده پول می‌دهد. این ادعا اعضای عالی‌رتبه نخبگان حاکمیت قطر را متهم به تامین بودجه برای حمایت از تروریست‌های وابسته به القاعده از جمله جبهه النصره در جنگ داخلی سوریه می‌کند. این اتهامات از سوی دولت قطر و همه متهمان از جمله نخست‌وزیر سابق این کشور حمد بن‌جاسم ال‌ثانی رد شد.

مجتمع خیره‌کننده سوق الوکره انگلیس در دهکده ماهیگیری الوکره واقع در ۱۰ مایلی جنوب دوحه واقع شده است. یک هیئت از فدراسیون فوتبال انگلیس در ماه ژانویه از این مکان دیدن کرد و گرت ساوت‌گیت به انتخاب این هتل برای تیمش و همچنین ورزشگاه سعودبن‌عبدالرحمان به عنوان زمین تمرینی، کمک کرد.

انتخاب این هتل مجلل که هزینه یک شب اقامت در آن ۶۲ تا ۱۰۹ پوند است و ساحل اختصاصی دارد، عمدی بوده تا فضای آرامی را که انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داشت (و به نیمه نهایی رسیده بودند) مجدداً تکرار شود. ستارگان و کارکنان تیم ملی انگلیس می‌توانند در این هتل زیبا از سالن اسپا استفاده کنند که هزینه هر جلسه ۶۰ دقیقه‌ای آن برابر با ۱۰۰ پوند است. هتل سوق‌الوکره همچنین دارای اتاق‌های ملاقات است که ساوت‌گیت و تیمش می‌توانند برای جلسات قبل بازی از آن استفاده کنند.

هتل تیوولی قطر

هتل تیوولی قطر

هتل تیوولی قطر

هتل تیوولی قطر

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی