مقایسه ۲ بازیکن ازبک استقلال و پرسپولیس/ کدام بازیکن بهتری است؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که عزیزبک آمانوف، عملکرد مطلوب‌تری نسبت به هم‌وطن پرسپولیسی‌اش دارد.

شرزود تمیروف بازیکن ۲۳ ساله و پیشین پاختاکور ازبکستان که برای عقد قرارداد به تهران سفر کرده بود، پیراهن پرسپولیس را از آن خود کرد. قرارداد این بازیکن به مدت یک فصل و نیم امضا شد و تا پایان رقابت‌های فصل آینده ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در پرسپولیس حضور خواهد داشت.

خرید تمیروف توسط سرخ‌پوشان پایتخت باعث شد تا پرسپولیس مانند استقلال یک بازیکن ازبکستانی در جمع خود داشته باشد. ماه گذشته عزیزبک آمانوف با حضور در باشگاه استقلال و دیدار با مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال، قرارداد نهایی و رسمی خود را به مدت ۲ سال و نیم به امضا رساند.

حضور این دو بازیکن ازبک در جمع سرخابی ها باعث شد تا به مقایسه آنها بپردازیم. آمانوف با وجود اینکه تنها یک سال با تمیروف اختلاف سنی دارد به عنوان بازیکنی که بیشتر به عنوان هافبک میانی شناخته می‌شود، عملکرد مطلوب‌تری نسبت به خرید جدید سرخ‌ها داشته است.

آمانوف ۲۴ ساله، تا پیش از حضور در استقلال، ۸۹ بازی رسمی داشته و ۱۵ گل و ۷ پاس گل به ثبت رسانده بود. این بازیکن تمام گل‌ها و پاس گل‌های خود را برای لوکوموتیو تاشکند ثبت کرده است. آمانوف که به همراه لوکوموتیو، ۲ قهرمانی در لیگ ازبکستان به دست آورده، در رده‌های پایه کشورش از جمله تیم‌های ملی زیر ۲۰ و زیر ۲۳ سال حضور داشته و سه بار نیز برای تیم ملی بزرگسالان ازبکستان از جمله دیدار با سوئد به میدان رفته و یک گل مقابل تیم ملی مالزی به ثمر رسانده است.

یکی دیگر از نکات قابل توجه آمانوف، بازی کردن در تمام پست‌های فوتبال است. این بازیکن به غیر از دروازه‌بانی، سابقه حضور در تمام خطوط را دارد اما بیشتر در بال چپ و در بال راست به کار گرفته شده است.

شرزود تمیروف آمار متفاوتی نسبت به آمانوف دارد. این بازیکن ۲۳ ساله پیش از پیوستن به پرسپولیس، سابقه بازی در تیم‌های پاختاکور ازبکستان، نسف‌قارشی و مشعل مبارک را در کارنامه خود داشته است.

یکی از مسائل این بازیکن پیش از اضافه شدن به جمع سرخ‌پوشان، تعداد بازی‌های ملی او بود. این بازیکن تنها یک بازی ملی مقابل تیم سودان جنوبی دارد و گفته می‌شد این بازیکن شرایط بازی در لیگ ایران را ندارد اما در بند ۳-۱-۲ مربوط به قانون شرایط حضور بازیکنان آسیایی و اهل قاره اقیانوسیه در ایران، آمده است: «آن دسته از بازیکنان که در دو فصل گذشته مسابقات لیگ کشورهای ژاپن، کره‌جنوبی، قطر، عربستان، امارات، استرالیا، چین، عراق، ازبکستان و نیوزیلند که حداقل در هشت مسابقه از مسابقات رسمی باشگاه سابق در بالاترین لیگ سراسری و جام حذفی آن کشور بازی کرده باشند و باشگاه سابق بازیکن هم در جدول رتبه بندی مسابقات لیگ آن کشور جزو یکی از شش رتبه اول جدول نهایی بالاترین لیگ سراسری باشد، می‌توانند با باشگاه‌های لیگ برتر کشور قرارداد منعقد کنند.» با توجه به این مساله، تمیروف مشکلی برای همراهی‌ سرخ‌پوشان پایتخت ندارد.

تمیروف یک قهرمانی در لیگ ازبکستان و یک قهرمانی دیگر در سوپر کاپ ازبکستان در کارنامه خود به همراه تیم پاختاکور ازبکستان دارد. این بازیکن ۵۹ بازی رسمی به ثبت رسانده و در این بازی‌ها موفق شده ۱۲ بار گلزنی کند و ۴ پاس گل بدهد. بازیکن ازبکستانی پرسپولیس بیشتر در پست مهاجم هدف و وینگر راست و چپ بازی کرده و سرخ‌پوشان نیز به علت خلأ خود در خط حمله دست به خرید این بازیکن زده‌اند.

حالا هم استقلال و هم پرسپولیس یک بازیکن ازبکستانی در جمع خود دارند و هر کدام از این بازیکنان با توجه به جای خالی خود در تیم‌هایشان به خدمت گرفته شده‌اند. تمیروف هنوز برای پرسپولیس بازی نکرده اما آمانوف تا اینجای کار سه بازی برای آبی‌ها انجام داده و باید دید این بازیکنان در ادامه چه عملکرد از خودشان بر جای می‌گذارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • 1 IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
    تمیروف بازیکن غیرقانونیه، تعداد بازی ملی لازم را نداره و از طرفی تا 30 بهمن در بازی دوستان پاختاکور-دیناموکیف در ترکیه بازی کرده(12بهمن پنجره نقل و انتقالات ایران بسته شده)
    • محمد IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      درست بخون متنو نوشته بازی ملی باید داشته باشه یا تیم باشگاهی قبلیش جزوه بالاجدوله لیگ باشه یا جام حذفی لیگ ازبکستان باشه الکی جو نده
    • داود IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۰
      سلام.من نمیدونم چرا وقتی اطلاعات کافی ندارین نظر میدین.اولا پایان انتقالات نیم فصل لیگ برتر ۲۳ بهمن بود نه ۱۲ بهمن.دوما این بازیکن قرار دادش رو ۲۱بهمن فسخ کرده
  • مجتبی رجائی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    بازیکنای ازبک؛ باهوش فنی و دارای قدرت بدنیه بالایی هستند ولی طی این چندسال اخیر لُنگپوشان پایتخت، برخلاف استقلالُ سپاهانُ ذوب آهن (جانواریو، کیروش استنلی، سرورجباروف، مامه تیام، دیاباته، هرویه میلیچ، کرارجاسم، همام طارق، پاتوسی، پادوانی، یامگا، آمانوف ووووو..)، در خرید بازیکن خارجی اصلاً و ابداً گزینه های مناسبی رو به تیم تزریق نکردن و بیشتر درگیرِ حواشیه پس از ورود این افراد به ایران و نحوه ی بازیه ضعیفِ اوونها بودن!! این یکی هم از این قائده مستثنی نخواهد بود چون بازیکنان این تیم علاقه چشم دیدن بازیکن خارجی و پاسُ پاسکاری با این بخت برگشته هارو ندارن🥺😂
  • SINA-RED IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۱
    اصلا به مهاجم نیاز نداشتیم... به دروازبان خوب نیاز داشتیم که اقا یحیی امپراطور با جذب گوهری حسابی مارو غافلگیر و سوپرایز کرد... متاسفم بعنوان یک پرسپولیسی که تیمم اینقد ذلیل شده ک یحیی و فنایی مربی هاشن... درویش هم مدیر عامل اصن دروازبانه معلوم نبود کجا بود خخخخ فقط میخندیدم... عجب روزگار تلخیه وگرنه الان کیسه نباید صدر جدول باشه...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی