مراقب باشید قصه دی کارمو و تادئو تکرار نشود/ مهاجم ۵۰ هزار یورویی به درد پرسپولیس نمی‌خورد!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

محسن بنگر مدافع پیشین پرسپولیس می‌گوید: در گذشته مهاجمان برزیلی بی‌کیفیتی مثل دی کارمو و تادئو داشتیم. بعدها مشخص شد اولی در برزیل کفترباز بوده و دومی هم بیشتر از آن که فوتبالش مطرح شود، شکمش در رسانه‌ها سوژه شد!

در خبرها آمده بود که پرسپولیس دنبال خرید مهاجمی برزیلی است که ارزش او در سایت ترانسفر مارکت ۵۰ هزار یورو است! محسن بنگر کاپیتان سابق پرسپولیس در این رابطه به خبرورزشی گفت: من واقعا نمی‌دانم این خبر صحت دارد یا نه؟ اما آنچه می‌دانم این است که مهاجم ۵۰ هزار یورویی به درد تیم پرسپولیس نمی‌خورد.

وی ادامه داد: ما در گذشته مهاجمان برزیلی بی‌کیفیتی مثل دی کارمو و تادئو داشتیم. بعدها مشخص شد اولی در برزیل کفترباز بوده و دومی هم بیشتر از آن که فوتبالش مطرح شود، شکمش در رسانه‌ها سوژه شد! بر کسی پوشیده نیست مهاجم با کیفیت برزیلی با این ارقام و حتی شاید ۵۰۰ هزار دلار هم به ایران نمی‌آید. فوتبالیست خارجی که حاضر است با ۵۰، ۱۰۰، ۱۵۰ یا حتی ۲۰۰ هزار یورو به ایران بیاید اصلا فوتبالیست نیست!

کاپیتان سابق پرسپولیس همچنین افزود: به اعتقاد من پرسپولیس اگر دنبال خرید مهاجم گلزن است باید بیشتر از ۵۰۰ یا حتی ۶۰۰ هزار دلار هزینه کند. مهاجم ارزان قیمت حتم بدانید ضعیف تر از مهاجمان فعلی پرسپولیس است. منتهای مراتب ما عادت کردیم جنس ارزان بخریم و توقع گلزنی یا درخشش داشته باشیم.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف شرزود تمیروف یادآور شد: به طور مثال همه شرزود تمیروف را مثال زده و می‌گویند مهاجم ضعیفی بوده است. حرفی که بیراه نیست اما باید پرسید این مهاجم ازبک با چه قیمتی خریداری شده است؟ مهاجم ۲۰۰ یا ۲۵۰ هزار دلاری همین است.

پرسپولیس، تمیروف را تا جایی که می‌دانم با همین قیمت‌ها خریداری کرده است و حالا باید دو برابر آن را بدهد تا فورواردی بخرد که شاید گلزن از آب درآید. این درحالی است که همین پرسپولیس می‌توانست به پول تمیروف به علاوه بودجه ای که برای خرید مهاجم در تابستان جاری در نظر گرفته است یک فوروارد مناسب بخرد. شما چهار مهاجم ارزان بخرید کار یک فوروارد گلزن را نمی‌کند و ... خلاصه آن که هر چقدر پول بدهید آش می‌خورید.

بنگر در ادامه اما تأکید کرد: با تمام این تفاسیر یحیی گل محمدی اعلام کرده است مهاجم می‌خواهد. پرسپولیس یک مهاجم  گلزن نیاز دارد تا پاس‌های خط میانی پرقدرت این تیم را تبدیل به گل کند. شما وقتی هافبک‌هایی مثل عالیشاه، صادقی، سروش، ترابی یا وحید امیری را در اختیار دارید فقط یک مهاجم چارچوب شناس کم دارید. اگر پرسپولیس برای خرید مهاجم با کیفیت اقدام نکند در لیگ بیست و دوم دچار مشکلات زیادی خواهد شد.

مدافع سابق پرسپولیس در خصوص خط دفاع این تیم نیز گفت: به دوست خوبم سید جلال حسینی خسته نباشید می‌گویم که در ۶ سال گذشته بار خط دفاع این تیم را به همراه سایر بازیکنان به خوبی به دوش کشید. او تصمیم به خداحافظی گرفت و در اوج کنار رفت و برایش در عرصه مربیگری آرزوی موفقیت می‌کنم. در حال حاضر پرسپولیس زوج گولسیانی و پورعلی گنجی را دارد که می‌توانند سوپاپ اطمینان این تیم باشند. در کنار این دو فرشاد فرجی و علی نعمتی هم مدافعان فوق العاده ای هستند. پشت سر این مدافعان هم علیرضا بیرانوند بازی می‌کند که یک گلر مطمئن و امتحان پس داده است. هر چند در فوتبال امروز دفاع کردن فقط مختص مدافعان نیست اما پیش بینی می‌کنم خط دفاع پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ بیست و دوم شده و کمترین گل خورده را به نام خود ثبت کند.

محسن بنگر در پایان در خصوص قرعه هفته اول پرسپولیس و بازی با ذوب آهن در اصفهان نیز گفت: پرسپولیس اگر می‌خواهد قهرمان شود باید میخ خود را از همان هفته اول محکم بکوبد. ذوب آهن تیم سخت کوشی است که مفت باز نیست و با آقای تاتار خیلی کم گل می‌خورد و می‌بازد اما من پیش بینی می‌کنم پرسپولیس برنده این دیدار باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگی سوز IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    متاسفانه توایران به جوان هاوپایه توجه نمیشه مخصوصاپرسپولیس دنبال لقمه آماده مثل صادقی یابقیه نفرات که تیم میلی هستن هستس.استقلال پارسال حسین زاده رو۵۰۰میلیون خرید کلی استفاده برد میشه۱۸هزاردلار امسال بندفسخ حسین زاده نزدیک۳۰۰هزار دلاربود هم سودبرد هم کلی استفاده کردالبته یک مثال از جوان گرایی بودکه گفتم که متاسفانه اکثریت لیگ مخصوصا پرسپولیس این جوان گرایی وسرمایه گذاری رو نداره فقط مصرف کننده شده
  • محمد IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۵
    قیمت این بازیکن برزیلی نیم میلیون دلاره کی گفته ۵۰ هزار دلاره تازه بازیکن جوان و تاپیه اصلا بعید میدونم ایران بیاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی