نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
فیروز کریمی
منبع: فوتبال۳۶۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

زردپوشان آبادانی با وجود انجام تغییر و تحولات در کادرفنی نتوانسته‌اند نتایج مطلوبی کسب کنند و در قعر جدول رده‌بندی حضور دارند.

صنعت‌نفت آبادان روزهای کابوس‌واری را در لیگ بیست‌ودوم پشت سر می‌گذارد و هواداران پرشور نفت در آبادان نگران سقوط تیم‌شان هستند. نفتی‌ها از لیگ شانزدهم و بعد از بازگشت دوباره‌شان به سطح اول فوتبال ایران، در سالیان اخیر با هدایت چهره‌هایی مثل فیروز کریمی، دراگان اسکوچیچ، سیروس پورموسوی، پائولو سرجیو و البته علیرضا منصوریان نتایج پرنوسانی داشته‌اند اما حالا در لیگ بیست‌ودوم کاندیدای اول سقوط هستند و تیره‌روزی‌هایشان با وجود تغییر و تحولات در کادرفنی به پایان نرسیده است.

عملکرد کریمی حتی ضعیف‌تر از پرکاس!

صنعت‌نفت آبادان لیگ بیست‌ودوم را با هدایت رضا پرکاس آغاز کرد اما این سرمربی جویای‌نام در فوتبال ایران نتوانست عملکرد خوبی را از خود در صنعت‌نفت به جای بگذارد و یک برد، یک تساوی و ۴ باخت کارنامه پرکاس در دوره کوتاه‌مدتش در لیگ برتر بود. بعد از نتایج ضعیف صنعت‌نفت با رضا پرکاس، مدیران باشگاه تصمیم به تغییر در رأس کادرفنی گرفتند و با وجود مطرح شدن نام چهره‌هایی مثل علیرضا منصوریان و بهروز مکوندی سرانجام هدایت صنعت‌نفت آبادان مجدداً به فیروز کریمی رسید.

کریمی که در لیگ شانزدهم و در دوره بازگشت دوباره صنعت‌نفت به لیگ برتر نتایج نسبتاً خوبی را همراه تیمش کسب کرده و توانسته بود سهمیه نفت را حفظ کند، امیدوار بود این‌بار بتواند در نقش ناجی به روزهای بحرانی صنعت‌نفت پایان بدهد اما اوضاع آن‌طور که سرمربی باتجربه نفتی‌ها و البته مدیران و هواداران باشگاه فکر می‌کنند پیش نرفت و نتایج ضعیف زردپوشان آبادانی با هدایت فیروز کریمی ادامه پیدا کرد.

صنعت‌نفت از ۶ بازی تحت رضا پرکاس ۴ امتیاز به‌دست آورد و میانگین ۰.۶ امتیاز از هر مسابقه به نام پرکاس به‌ثبت رسید. اما این میانگین امتیازی در دوره فیروز کریمی تقلیل پیدا کرد، به طوری‌که صنعت‌نفت در ۴ بازی اخیر با هدایت کریمی تنها یک امتیاز به‌دست آورده و میانگین ۰.۲۵ امتیاز از هر مسابقه به نام سرمربی باتجربه نفتی‌ها به‌ثبت رسیده است. نکته مهم شکست صنعت‌نفت برابر ملوان بندرانزلی و مس کرمان به عنوان ۲ رقیب اصلی این تیم در مسیر بقا در لیگ برتر بود، باخت‌هایی که نفتی‌ها را به قعر جدول لیگ بیست‌ودوم فرستاد.

نتایج فیروز؛ حتی ضعیف تر از پرکاس!/ اولتیماتوم شدید برای برکناری سرمربی جنجالی فوتبال ایران

اولتیماتوم ویژه به فیروز؛ سرمربی نفت در فیفادی دوباره تغییر می‌کند؟

شاگردان فیروز کریمی تا پیش از تعطیلات فیفادی ماه نوامبر تنها یک بازی دیگر فرصت دارند تا بتوانند خود را از قعر جدول نجات بدهند. در حال حاضر صنعت‌نفت آبادان با ۵ امتیاز و تفاضل ۹- قعرنشین لیگ بیست‌ودوم است و ملوان بندرانزلی (با یک بازی کمتر) با کسب ۵ امتیاز و تفاضل ۶- در جایگاه پانزدهم حضور دارد. نفتی‌ها در آخرین دیدار خود پیش از آغاز فیفادی ماه نوامبر باید پنجشنبه پنجم آبان‌ماه در خانه مقابل پیکان تهران قرار گیرند.

پیکان به مانند صنعت‌نفت در هفته سوم آخرین‌بار در فصل جاری لیگ برتر به پیروزی رسیده و دوئل ۲ تیم بحران‌زده می‌تواند حتی شاید سرنوشت آینده نیمکت صنعت‌نفت را هم مشخص کند. فیروز کریمی با هدف تغییر و تحول در روند نتیجه‌گیری صنعت‌نفت آبادان از سوی مدیران باشگاه انتخاب شد اما کریمی نتوانسته نتایج خوبی را همراه زردپوشان آبادانی کسب کند تا در صورت تداوم قعرنشینی نفتی‌ها، احتمال تغییر و تحول دوباره در کادرفنی صنعت‌نفت در دوران تعطیلی لیگ برتر به دلیل برگزاری جام جهانی وجود داشته باشد.

نفتی‌ها دیدارهای دشواری تا پایان نیم‌فصل نخست در پیش‌روی خود می‌بینند، مصاف با نساجی در قائمشهر، دوئل با استقلال و گل‌گهر در آبادان. ذوب‌آهن اصفهان دیگر حریف شاگردان فیروز کریمی تا پایان نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم به‌شمار می‌رود که همواره نشان رقیبی سرسخت و سختکوش است و نگاهی به دیدارهای پیش‌روی صنعت‌نفت تا پایان نیم‌فصل نخست لیگ بیست‌ودوم نشان می‌دهد که نفتی‌ها برای فرار از قعرنشینی کار بسیار سختی را در پیش دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی