نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
لوئیس انریکه
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لوئیس انریکه که زمانی به خاطر بیماری ژانا موقتاً از هدایت اسپانیا کنار رفته بود، این مرتبه می‌تواند به طور کامل استراحت کند.

جدایی لوئیس انریکه با نتایجی که در یورو ۲۰۲۰ و جام‌جهانی ۲۰۲۲ کسب شد، اجتناب‌ناپذیر بود.

این سرمربی اهل خیخون که با بارسلونا زمانی سه‌گانه گرفت و هنوز هم به نیکی از دوران سرمربیگری‌اش در نوکمپ یاد می‌شود، روی نیمکت اسپانیا موفق نبود، برای این که از او جام می‌خواستند و انتظار داشتند به دوران طولایی یک دهه قبل با لوئیس آراگونس و ویسنته دل‌بوسکه برگردند.

انریکه دو دوره روی نیمکت اسپانیا نشست؛ اولی از جولای ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۱۹ که در ۸ بازی تیمش به ۶ برد و ۲ شکست رسید. او که درست بعد از جام‌جهانی ۲۰۱۸ سرمربی لاروخا شده بود مجبور شد به دلیل بیماری دختر کوچکش ژانا موقتاً نیمکت اسپانیا را به روبرتو مورنو بدهد. مورنویی که بعدها با جنجال دوباره نیمکت را به انریکه سپرد.

در دومین مقطع انتشار می‌رفت در جام ملت‌های اروپا و جام‌جهانی انریکه نتایج بهتری بگیرد. تیمش در ۳۹ بازی ۲۰ برد، ۱۴ تساوی و ۵ شکست داشت. اسپانیا را جوان‌تر کرد و هافبک‌هایی زیر ۲۰ سال مثل گاوی و پدری را در ترکیب ثابت به بازی گرفت. ولی این دستاورد برای تیم ملی بزرگسالان تنها چیزی نیست که فدراسیون می‌خواست.

در هر صورت وقتی که باید نتایج خوبی نگرفت. در یورو ۲۰۲۰ قبل از فینال کنار رفتند و در جام‌جهانی هم یک‌هشتم نهایی پایان کار اسپانیا بود. به این ترتیب انریکه هدایت اسپانیا را به شکلی غمناک از دست داد.

حالا انریکه به شکلی جدا شده که گویی فرزند دیگری را از دست داده است.

لوئیس انریکه

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی