کی‌روش و راجر دسا
منبع: مهر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دستیار کارلوس کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران اعتراف کرد زمانی که با ایران در جام جهانی قطر حضور داشتند، پیشنهاد تیم ملی قطر رسیده و مذاکرات ابتدایی در همان زمان انجام شده است!

تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر شرکت کرد و پس از باخت به انگلیس و آمریکا و پیروزی برابر ولز، از این رقابتها حذف شد.

قرارداد کی‌روش با ایران تا پایان سال ۲۰۲۲ بود اما او بعد از حذف از جام جهانی چند روز به ایران آمد و سپس به کشور پرتغال سفر کرد. پس از چند ماه کی‌روش که مدنظر چند تیم ملی از جمله چین، قطر و آمریکا بود در نهایت کشور قطر را انتخاب و کارش را در تیم ملی میزبان جام جهانی آغاز کرد.

«راجر دسا» دستیار کی‌روش در تیم‌های ملی مصر و ایران این بار هم در قطر به عنوان مربی در کنار او حضور خواهد داشت. دسا که ارتباط خوبی با رسانه‌های کشور آفریقای جنوبی دارد هر چند مدت یکبار مصاحبه‌ای انجام می‌دهد و بعضی از مسائل پشت پرده و اخبار مختلف را رسانه‌ای می‌کند.

او این بار در مصاحبه‌ای با یکی از برنامه‌های آفریقای جنوبی اعتراف کرده است که پیشنهاد قطر به کی‌روش در زمانی به او رسیده که هنوز سرمربی ایران بوده و در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی می نشسته است!

دسا در این خصوص گفت: من مشتاقانه منتظر چالش بزرگ پیش رو هستم. این [گفتگوها] از جام جهانی شروع شد. ما یک دیدگاه داشتیم و این فقط یک گپ و گفت بود در حالی که هنوز با ایران آنجا بودیم.

وی افزود: سپس تصمیم گرفتیم به تعطیلات برویم و چند فرصت را بررسی کردیم. ما چند هفته پیش در قطر جلسه‌ای داشتیم و مدتی طول کشید تا آن قرارداد را امضا کنیم.

اعتراف دستیار کی‌روش: با ایران قرارداد داشتیم که با قطر مذاکره کردیم!

دسا همچنین گفت که مأموریت این است که تیم قطر را برای جام جهانی بعدی که به میزبانی مشترک ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک برگزار می‌شود، آماده کنند.

مربی سابق تیم ملی ایران تصریح کرد: ما به احتمالات و اینکه کار در مورد چیست نگاه می‌کنیم و به آن متعهد هستیم. امیدوارم سه سال و نیم تعهد خوبی باشد.

دسا که برای سومین بار متوالی دستیاری کی‌روش را تجربه می‌کند، در خصوص قطر گفت: یک شغل بزرگ در پیش روی ما است، اما این کشوری است که جاه طلبی‌های بزرگ و کشوری خارق العاده برای زندگی دارد. بنابراین چالشی است که ما آماده آن هستیم. آنها می‌خواهند خودشان را بهتر کنند و رؤیای بزرگ، راهیابی به جام جهانی بعدی است. ما می‌دانیم که کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد.

مربی تیم ملی قطر در رابطه با لیست این تیم یادآور شد: سعی می‌کنیم با بازیکنان جام جهانی گذشته تیم را تقویت کنیم. آنها یک جام جهانی فوق العاده را میزبانی کردند، بنابراین فکر می‌کنم آنها فقط می‌خواهند ثابت کنند که در زمین هم خوب هستند. این مکان فوق‌العاده‌ای برای کار خواهد بود. ما مشتاقانه منتظر تجربه جدید و یک زندگی متفاوت هستیم.

دسا همچنین اطمینان می‌دهد که کی‌روش و کادر فنی او در قطر مربی «پروازی» نیستند. او گفت: آنها نمی‌خواستند ما برای چند هفته آنجا باشیم. وقتی به خانه رفتیم، از همه ما یک کار تمام وقت می‌خواستند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • سهراب IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    خوب پس حرف کنعانی زادگان کاملا درست بوده که به ایران خیانت کرده. حلا یه عده هنوز می گین میراث ک ی روش
  • ولی IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    معنی تعصبت کی روش به تیم ملی هم فهمیدیم البته اگه به طرفداراش برنخوره !!
  • عمو IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    خوشا بحالش تیم ملی ایران بقدری بی انگیزه شده که مربی های داخلی هم از این تیم بیزارند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی