نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
حیدرپور: در حق هندبال زنان اجحاف شد/ سخت‌ترین قرعه دور مقدماتی، برای ایران است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تاریخ و ساعت برگزاری دیدارهای تیم ملی هندبال در دور مقدماتی بازی‌های آسیایی اعلام شد، گروهی سخت که مجتبی حیدرپور کاپیتان تیم ملی از آن سخن می‌گوید.

این تیم در بازی‌های آسیایی هانگژو در گروه D با عربستان، مغولستان و ژاپن همگروه است که در نخستین دیدار خود در این بازی‌ها ۲ مهر به مصاف مغولستان می‌رود. ملی‌پوشان هندبال کشورمان سپس ۳ مهر با ژاپن و ۵ مهر با عربستان دیدار خواهند کرد.در رقابتهایی که ۱۳ تیم در ۴ گروه به مصاف هم می‌روند و شاگردان وسلین وویویچ در تنها گروه ۴ تیمی پیکار خواهند داشت.هر چند پیش از این اعلام شده بود تیم ملی مردان به هانگژو نمی‌رود  و بانوان را بدلیل جهانی شدن و کسب نتیجه راهی می‌کنند. اما این روزها نظر ستاد عالی کمیته ملی المپیک تغییر کرده و تیم هندبال بانوان را به بهانه ی عدم کسب مدال جواز شرکت آنها را لغو کرده و به جای انها مردان راهی می‌شوند. مجتبی حیدرپور، کاپیتان تیم ملی هندبال با انتقاد از حذف بانوان معتقد است:«حذف به بهانه کیفی‌سازی، اجحاف در حق ورزش زنان است. چرا که بازخورد هزینه برای ورزش، شادابی جامعه است. اما حذف تیم‌های زنان از کاروان ایران در بازی‌های آسیایی، آنها را سرخورده می‌کند و بس.»

فرصت زیادی تا شروع بازی‌های آسیایی هانگژو نمانده و با حضور تیم ملی موافقت شد، این مدت برای آمادگی تیم کم نیست؟
بازهم خدا را شکر حل شد. ما امسال باشگاه‌های آسیا را داشتیم و بعد از یک سال و دو، سه ماه مسابقات فشرده، سرمربی به ما ۲۰ روز تا یک ماه مرخصی داد تا ریکاوری کنیم. البته آن موقع هنوز مشخص نبود که تیم به هانگژو می‌رود، اما حالا با روشن شدن تکلیف‌مان و پایان دهه اول ماه محرم بهترین زمان برای شروع اردو است.

یعنی ۵۴ روز کافیست؟
شاید کافی نباشد، اما ما بعد از روزهای  پرفشار نیاز به استراحت داشتیم. البته اکثر بچه‌ها بازیکنان حرفه‌ای هستند و این روزها تمرین بدنسازی عمومی و وزنه را انجام می‌دهند تا بدن‌هایشان آماده بماند و از فرم خارج نشود. تمرین هندبال را هم از دیروز با شروع اردو زیر نظر سرمربی شروع کردیم.

فکر می‌کنم وقتی اوایل صحبت از حذف تیم ملی هندبال مردان شد،همه حس و حال بدی پیدا کردید؟
من که خیلی حس بدی داشتم. به هر حال در هندبال‌ جزو چهار تیم اول برتر آسیا هستیم. در بازی‌های آسیایی و همه رشته‌ها احتمال جابه جایی هست، حتی تیمی که برای قهرمانی به هانگژو می‌رود، با یک اشتباه کوچک، شاید فینالیست نشود. ما هم همین شرایط را داریم، سطح تیم‌های هندبال آسیایی به هم نزدیک است اگر به آنها ببازیم شک نکنید با اختلاف کم می‌بازیم اما تیم‌های دیگر از ما می‌ترسند. من با شنیدن خبر نرفتن تیم خیلی ناراحت شدم، چرا که تیم ملی ویترین هندبال است. اگر به این مسابقات نرویم بازیکنان همه سرخورده می‌شدند.

قرعه تیم ملی در دور مقدماتی بازی‌های آسیایی را چطور می‌بینی؟
سخت‌ترین قرعه دور مقدماتی، برای ایران است. البته ما تا به حال با مغولستان بازی نکرده‌ایم و ناشناخته‌ترین رقیب ماست، اما تیم‌های ژاپن و عربستان فوق‌العاده قوی هستند. پس ما در دور مقدماتی هم شانس حذف شدن داریم و هم صعود. البته این مسأله برای همه تیم‌ها یکسان است. اما شک نکنید ایران یکی از سه تیم صعودکننده به دور دوم بازی‌هاست. به نظرم فکر می‌کنم این قرعه برای ما خیلی هم بد نشد، چرا که می‌توانیم با حذف یک رقیب سرسخت راه را برای ادامه کار راحت‌تر کنیم. اگر از بین ژاپن و عربستان مدعی مدال یکی را حذف کنیم، دستمان برای سکو بازتر می‌شود.

بهترین نتیجه در هانگژو چیست؟
اصلاً قابل پیش‌بینی نیست. چرا که هم می‌توانیم فینالیست شویم و هم دور مقدماتی حذف شویم. در واقع تیم ما، هم قوی است و هم ضعیف. ممکن است، هم اتفاقات بد بیفتد و هم خوب. امیدوارم اتفاق قشنگی رقم بخورد و جزو ۴ تیم اول بازی‌های آسیایی شویم.

 شما با حذف تیم‌های زنان از کاروان به بهانه کیفی موافقی؟
به نظرم بزرگترین اشتباه ورزش کشور همین است. تیم‌های بنام اگر بزرگ شدند به خاطر حضور در میدان‌های مهم است. هنوز هم معلوم نیست همه رشته‌هایی که قول مدال داده‌اند، در بازی‌های آسیایی، قطعی مدال بگیرند. اصلاً شاید نصف کاروان هم مدال نگیرند. به نظرم حذف تیم‌های زنان به بهانه اعزام کیفی اجحاف در حق ورزش زنان است بویژه هندبال که جزو ۴ تیم اول آسیاست. کاش به جای هزینه‌های گزاف برای ورزش هزینه می‌کردند چرا که باعث شادابی و نشاط جامعه می‌شود. هزینه در ورزش یعنی سرمایه‌گذاری.

حرفی مانده؟
دختران هندبال خیلی زحمت می‌کشند، چرا که بازی سنگینی است. آنها بابت این همه سختی و زحمت هیچ پولی هم در لیگ نمی‌گیرند وهمه انگیزه‌شان حضور در مسابقات، بویژه بازی‌های آسیایی است. کاش مسئولان ورزش حرف‌های ما را بخوانند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی