نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
پرسپولیس از اختلاف سرمربی و مدیرعامل ضربه می خورد/ سروش به کدام مهاجم پاس گل بدهد؟/ تیم کهکشانی فوتبال ایران، سپاهان است
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محمدرضا مهدوی پیشکسوت پرسپولیس گفت: با این خط حمله پرسپولیس مشکل بتواند از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند و دست یحیی گل محمدی حداقل در خط حمله بسته است.

پرسپولیس در حالی که از حمایت هزاران هوادار خودی در ورزشگاه آزادی تهران برخوردار بود، نتوانست تیم بی انگیزه و حذف شده الدحیل قطر را پشت سر بگذارد یا حداقل یک تساوی از این تیم بگیرد. پس از این بازی بسیاری از پرسپولیسی ها حسرت این دیدار و همین طور شکست ندادن تیم ۱۰ نفره النصر در عربستان را خوردند.

یکی از این پرسپولیسی ها، محمدرضا مهدوی مدافع میانی سابق این تیم بود. مهدوی به نکته جالبی در دیدارقبلی پرسپولیس اشاره کرده و در این رابطه به خبرورزشی گفت: وقتی شکست ۳ برصفر تیم النصر مقابل الهلال در لیگ عربستان را دیدیم باز حسرت خوردیم. پرسپولیس مقابل تیم ۱۰نفره النصر، فرصت بسیار خوبی برای پیروزی و برتری داشت اما نتوانست از آن استفاده کند. به نظر من چیزی که باعث شد این بازی به تساوی بدون گل برسد عدم خودباوری بود. تیم النصر از دقیقه ۱۷، ده نفره شده بود و می شد این تیم راشکست داد اما متأسفانه کمی محتاطانه بازی کردیم و بازی به تساوی رسید.

وی ادامه داد: شاید خیلی ها بگویند تیم بزرگی مثل پرسپولیس نباید به یک بازیکن وابسته باشد اما من مخالف این نظریه هستم. به نظرم جای خالی وحید امیری در تیم پرسپولیس خالی است. این تیم بدون امیری یک چیزی انگار کم دارد. من به عنوان کسی که فوتبال بازی کرده و مربیگری می کنم می دیدیم وحید امیری نه تنها وظایف تاکتیکی خودش را انجام می داد بلکه پشت مثلا علی نعمتی را پوشش می داد. اگر مهدی ترابی اشتباه می کرد، این وحید امیری بود که جای خالی اش را پُر می کرد. او همه جا حضور داشت و اجازه نمی داد مشکلات و کمبودهای پرسپولیس عیان شود.

مدافع سابق تیم ملی و پرسپولیس، ضمن تعریف و تمجید از وحید امیری، یادآور شد: امیدوارم این حرف من جور دیگری تعبیر نشود اما به نظرم وحید امیری، لیونل مسی تیم پرسپولیس است. در غیاب او یحیی گل محمدی دچار مشکلات بسیاری شده است. از لحاظ فنی همه می دانند وحید امیری چه مهره با ارزشی برای تیم پرسپولیس است و بحثی در این موضوع نیست. جدای از توانمندی فنی، این بازیکن یک لیدر و فرمانده برای تیم است که در طول بازی همه را به گرد خود جمع می کند. امیری از لحاظ رفتاری و اخلاقی هم نمونه و الگوست و امیدوارم زودتر برگردد چون در غیاب این بازیکن مصدوم، پرسپولیس دچار مشکلات بسیاری شده است.

وی افزود: نکته دیگری که همه متوجه آن شده اند ضعف خط حمله پرسپولیس است. سروش رفیعی یک هافبک بازیساز و طراح است که پاس های خوبی می دهد اما او باید به چه کسی پاس بدهد؟ نبیل باهویی؟! معلوم است از چنین مهاجمی چیزی در نمی آید و من معتقدم حتی اگر گئورگی گولسیانی برود در خط حمله بازی کند به مراتب کارآیی بیشتری نسبت به نبیل باهویی خواهد داشت. شهاب زاهدی یک گل به الدحیل قطر زد اما باز هم به نظر من پرسپولیس نیازمند خرید یک مهاجم ششدانگ و گلزن است و لازم است در نیم فصل و نقل و انتقالات زمستانی حتما در این راستا اقدام کند. با این خط حمله پرسپولیس مشکل بتواند از عنوان قهرمانی خودش دفاع کند و دست یحیی گل محمدی حداقل در خط حمله بسته است.

پرسپولیس از اختلاف سرمربی و مدیرعامل ضربه می خورد/ سروش به کدام مهاجم پاس گل بدهد؟/ تیم کهکشانی فوتبال ایران، سپاهان است

مهدوی، تیم سپاهان را پرمهره ترین تیم فعلی لیگ برتر خواند و خاطرنشان کرد: نه استقلال و نه پرسپولیس خیلی در فصل جاری بازیکن ندارند. البته پرسپولیس اسکلت تیم قهرمان را حفظ کرده اما کهکشانی ترین تیم فعلی لیگ برتر سپاهان اصفهان است. مدیریت این باشگاه با زیرکی توانسته است خریدهای خوبی انجام دهد که تیم های دیگر را تضعیف کند. به طور مثال می توان به خریدهای تیم سپاهان در خط حمله اشاره کرد که اضافه بر نیاز این تیم است و چند مهاجم تراز اول دارد که فقط یک یا دو نفر از آنها می توانند در یک مسابقه به میدان بروند. این اقدام هوشمندانه بوده و تیم های رقیب را تضعیف کرده است. برهمین اساس به نظر من شانس اول قهرمانی، تیم سپاهان اصفهان است.

وی در خصوص بازی حساس پرسپولیس و الدحیل قطر نیز تصریح کرد: همان طور که پیش تر اشاره کردم اگر پرسپولیس تیم ۱۰ نفره النصر را شکست می داد  کار به اما و اگر کشیده نمی شد و صعود این تیم خیلی راحت تر می شد. متأسفانه خیلی ها پرسپولیس را از پیش برنده می دانستند. این درحالی بود که الدحیل تیم پرمهره ای به ویژه در خط حمله است که دست کم گرفتن آن می توانست خطرناک باشد. پرسپولیس در این مسابقه باید با تمرکز کامل به میدان می رفت و خیلی زود هم به گل رسید اما بی مسئولیتی برخی بازیکنان و گل هایی که روی ضد حمله خورد کار را خراب کرد. البته پرسپولیس فرصت بسیار خوبی داشت که با زدن پنالتی حتی برنده این بازی شود اما بهترین پنالتی زن تیم خراب کرد. خیلی نمی توان به گولسیانی ایراد گرفت، پلاتینی و روبرتو باجو و مارادونا هم پنالتی خراب کرده اند. پرسپولیس فرصت های دیگری هم داشت که با بدشانسی یا بی دقتی و سهل انگاری هدر رفت.

محمدرضا مهدوی در پایان به اختلاف رضا درویش و یحیی گل محمدی اشاره کرد و گفت: خیلی راحت و شفاف بگویم که اختلاف مدیرعامل و سرمربی پرسپولیس تأسف برانگیز و به ضرر این تیم است. مشکل پرسپولیس آشتی کنان ظاهری رضا درویش و یحیی گل محمدی در جشن ۶۰ سالگی پرسپولیس و سرتمرین این تیم نیست. این مسائل ملاک نیست و مشکلی از مشکلات تیم را حل نمی کند. بهتر است مشکلات و مسائل پرسپولیس حل شود و نیازی هم به آشتی کنان و مراسم خاصی نیست. امیدوارم دوستان پس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا به خاطر هواداران پرشمار پرسپولیس هم که شده اختلافات شخصی و ... را کنار گذاشته و همچون فصل گذشته برای موفقیت تیم در ادامه راه تلاش کنند. این اختلاف بزرگ ترین ضربه را به پرسپولیس زد و باید به اتمام برسد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • پرسپولیسی قدیمی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    روز بدبختیه پرسپولیس روزیه که درویش از پرسپولیس بره، درویش عالیه بخدا
  • عشقم فرهادمجیدی IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    بله، سپاهان ی باشگاه منظم و خوش حسابه، حقشه تیم خوب داشته باشه، فقط مایه ننگش امید نورافکنه که به شخصیت باشگاه سپاهان نمیخوره
  • میلاد IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    یحیی کلا به سیستم بدون مهاجم و حداکثر تک مهاجم علاقه داره . کسی تا بحال دیده که گلمحمدی با دو مهاجم بازی کنه . حتی وقتی عقب باشه مهاجم رو بیرون میکشه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی